Spørgsmål ang. Diy sub {{forumTopicSubject}}
Hej hifigalleri
har længe gået og overvejet at få fat i en subwoofer til mit anlæg, primært til fimbrug. Og har så tænkt på at bygge selv, men da det er mit første diy projekt vil jeg hører om der var nogle der kunne hjælpe mig.
Har en del ting jeg gerne vil have styr på inden jeg begynder at bygge.
Regner med at bygge et lukket kabinet - kan man regner volumen ud, ud fra parametre på subben til et lukket kabinet?
og hvordan skal sådan et kabinet afstives og dæmpes?
har kigget lidt på Vifa's nye NE drives http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/747-vifa-ne-265-10/ er det noget der kan bruges?
og hvilken submodul skal man vælge?
Puha det blev da noget af en smører håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej
på forhånd mange tak for hjælpen:)
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 122
har selv kigget på en hypex og regner også med at det bliver enten en ds 2.0 eller 4.0
og hvad med submodulet hvad siger du til det?
feb 2009
feb 2009
så mangler jeg jo kun lidt hjælp til en enhed, har kigget på den her http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/747-vifa-ne-265-10/
og skal sådan et kabinet egentlig dæmpes indvendigt og med hvad?
feb 2009
feb 2009
hvor finder man sådan nogle henne?
feb 2009
feb 2009
feb 2009
men kan du sende sådan en enhed?
feb 2009
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 157
det er godt nok bilstereo enheder, MEN mange har efterhånden haft rigtige gode erfaringer med dem til alm. HIFI brug.
bl.a. pga. de er DDD enheder, så er de noget i særklasse.
feb 2009
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 166
Kig også på SBacoustics. www.sbacoustics.com
De kan købes ved www.rabu-acoustics.dk. De er nok de bedste enheder til prisen.
Og undskyld mig. Morel, jbl og Audiotechnology ? Morel og Audiotechnology kan ikke laver basenheder. Deres tynde membraner flexer for vildt. JBL kan godt men der skal du have deres DDD enheder.
Scanspeaks 22W er noget af det bedste. SB er udviklet af samme gut bare til en meget lavere pris.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 166
Mener du at Scan-Speak har bløde membraner?
Poly membraner siger pop-pop når de skal lave bas. Der er ingen vægt bag. Det er lidt som at kaste med sten ved stranden. Vægten skal passe. Er stenen for let eller for tung, kan du ikke kaste langt. Den skal passe til området den skal bruges.
Det lyder mere som om du ikke afstemmer kabinetter rigtig. Tager du højde for tidsdomainet? Altså stepresponsen ? Og nej, jeg måler ikke bas, da det stort set er umulig, samt ubrugeligt når den spiller i en stue.
Jeg kender både Morel og AT rigtig godt. Og nej, mener ligesom dynaudio ikke at de kan lave rigtig bas.
Men du har da ret til dine meninger, ligesom jeg håber jeg har til mine.
Spørgsmål ang. Diy sub