{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.359 visninger | Oprettet:

Tim Vangsgaard H
Tim Vangsgaard H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Mod af Dantax Tube... {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mig lidt i designet på Dantax tube, men har ladet mig fortælle at lyden er forfærdelig, hvilket ikke overrasker mig da dantax ikke er kendt for god lyd...

mit spørgsmål er så om det er muligt at modificere disse højtalere med nye enheder, nyt delefilter osv. til at blive en kvalitetshøjtaler.

Da jeg lige nu er i besiddelse af 2 stk B&W 620i & NAD C 315BEE forstærker Ønsker jeg ikke at gøre mit setup dårligere ved at "modde" nogle højtalere pga af designet...

Håber på svar fra jer der ude !! -go påske

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mod af Dantax Tube...
  • #1   20. apr 2011 Kan desværre ikke finde Specifikationerne på de originale højtalere men her er de på de nye, højde og diameter er det samme (front højtalere):

(link fjernet)

• #2   20. apr 2011 Dantax har nu faktisk lavet mange højttalere, med en ganske hæderlig lyd smiley

• #3   20. apr 2011 ALLAN A:

Der er vel altid et skud i tågen der rammer, men jeg er mere interesseret i at høre om jeg kan få noget go lyd ud af at modificerer den omtalte tube model.

Vil gerne have samme eller bedre lyd som i mine DM620i, som spiller fantastisk (mangler lidt bund) de er bare så grimme !!

• #4   20. apr 2011 Ja man kan altid modifecere, hvis du eksempelvis har nogle gode enheder som passer i hullerne, og nogle gode delfiltere som måske skal bygges lidt om. Men sys nu ik de tube spiller så ringe igen. Du kan jo altid hive dem hjem og hvis du er utilfreds med lyden, så er det bare igang smiley

• #5   21. apr 2011 Ja men enhederne skal jo vælges i forhold til kabinettets størrelse osv og delefiltret udfra enhederne.
    Det jeg søger er bekræftelse af at det kan lade sig gøre...?

• #6   21. apr 2011 Det kan lade sig gøre, spørgsmålet er at finde gode kvalitetsenheder og få et filter kontrueret

• #7   22. apr 2011 Er uddannet el-installatør så skal have et par pointers undervejs i processen, men ellers mener jeg bestemt at jeg er istand til at kunne beregne filtret samt lodde dette...

• #8   22. apr 2011 Tænker på at bruge enheder fra enten Monacor eller Peerless...

• #9   22. apr 2011 Peerles & Vifa er ikke noget dårligt valg. Evt kunne Scanspeak osse være en mulighed

• #10   27. apr 2011 Så er det Sq en realitet, højtalerne bliver leveret idag...

Så nu kommer jeg rigtig til at plage de garvede højtalerbyggere på dette site med mit projekt...

Uploader billeder af banditternes stand når de er i hus...

• #11   27. apr 2011 Højtalerne har fået skiftet begge basser og begge diskanter samt den ene mellemtone alle enheder er fra monacor men billige enheder...

Højtalerne lyder "skingert" sammenlignet med mine B&W 620 Dog er der en god bund i, 8tommeren nedadvendt mod cone fungere godt...

Højtalerne forvrænger lyden relativt tidligt specielt den hvor mellemtonen ikke er skiftet...

Billeder:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #13   19. maj 2011 Efter hvad jeg kan se, er det meget billige diskanter der er blevet monteret i de elelrs så udemærkede Tube højttalere. De er fra fabrikken udstyrret med dometweetere og dem der er monetret er ret så billige kegle diskanter.

Der kunne man vælge disse her i stedet:

(link fjernet)

Til mellemtonelejet ville jeg vælge disse her:

(link fjernet)

Nu ved jeg ikke hvor store basenheder der sidder i dem, men mener det er 8 tommer, så disse her ville være ganske velegnet:

(link fjernet)

• jeff S
    jeff S Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 13 Svar: 1
    #14   21. feb 2017 hej tim
    er du kommet længere med dantax tube , lad mig vide , jeg har også dem , men trænger til at blive modificeret
    tak
    jeff

Kommentér på:
Mod af Dantax Tube...

Annonce