{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

hvilken enhed ? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal beslutte mig om følgende enhed til et 60 liter kabinet

Peerless XXLS 12
http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/630-31-cm-bas-xxls-4-ohm-alu/

Wavecor:

(link fjernet)

mit dilemma er, at jeg aner ikke nogle specifikationer på den xxls, men synes den ser brutal ud.

Jeg søger en enhed, som kan komme kælder dybt i et 60 liter kabinet, og de enheder jeg har i nu, virker overhovedet ikke til det

Scanspeak relevator 26W alu. MAKS ned til 30 hertz

kan i fortælle mig nogle specs på de enheder..

jeg kan ikke se hvor dybt nogle af dem går..

jeg skal have den af dem, der spiller højest og kommer dybest smiley

jeg bytter gerne med den hvis i har den enhed jeg søger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken enhed ?
  • #1   25. mar 2012 Googlede Peerless XXLS 12 spec...første resultat...

(link fjernet)

• #3   25. mar 2012 Men bortset fra det.

Hvis du på frequence-shop.dk, trykker på kloden til højre for billedet af enheden, så får du producentens hjemmeside og databladet frem :o)

• #4   25. mar 2012 Ihvertfald på den wavecor. Og peerlessen fik du i andet link.

• #5   25. mar 2012 Ja det ved jeg godt smiley Tak for info på den peerless...

hvilken en tror du der er kraftigst ? smiley

og hvordan er frekvensrespons på den wavecor ?

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #6   26. mar 2012 Du tar det lidt i omvendte rækkefølge...

Først vælger du hvilken enhed du vil have, og derefter beregner du kabinettets størrelse specifikt til den valgte enhed. Den vej rundt du forsøger nu ender meget sjælden med et fornuftigt resultat..

God fornøjelse med byggeriet smiley

• #7   26. mar 2012 problemet er, at jeg har købt noget færdigsamlet... kabinet + enhed... men den enhed passer ikke til kabinettet, så jeg har kun det kabinet og gøre godt med smiley

• #8   26. mar 2012 hallo hallo mester

slap nu lige lidt af

jeg har vist før fortalt dig at nogle af de ting der kommer ud fra frequence, det er RIGTIG crap, det omhandler hans kits, og hans porttuninger

prøv i stedet at lave en 3" port på 27cm, lang, så skal du bare se løjer........

så bliver det en helt anden enhed

det koster jo kun 200kr for en anden port.

kontra enheder til 1500-2000kr

• #9   26. mar 2012 har lige siddet og regnet lidt på det, og det er sgu ikke så underligt du synes det lyder ringe

du har et 6db gain ved 60hz med den porttuning, det er da HEEEELT hen i vejret

du skal have en anden port i

• #10   26. mar 2012 prøv lige at se en foreskel på din frekvensgang her

(link fjernet)

• #11   26. mar 2012 der er ikke plads til en 27 cm lang port på desværre... dem kommer til at ramme enheden... og ham fra frequence sagde at den passede bedre i et 30 liter kabinet, og det var det der gjorde det...

Men gode råd, gode råd smiley

JEg ser lige på det

• #12   26. mar 2012 den passer IKKE i 30 L det er HELT sikkert

så må du sætte porten så den kan være der, de behøver jo ikke at sidde lige præcis der hvor de to sidder nu, den kan godt sidde med siden til, og så op tværs af enheden

• #14   27. mar 2012 den ss 26 passer nu fint med 60 liter men ville overveje akustisk ventil ...den xxls skal nok lidt op i liter før den går dybere end ss 26

• #15   27. mar 2012 det kommer den simpelthen ikke til rent fysisk, da dens resonansfrekvens er højere

• #16   28. mar 2012 har selv haft 8 styk ss 26 og lyden er fanme go uanset hvad tallene siger
    teori ogpraksis er IKKE altid det samme

• #17   28. mar 2012 nicolai

der vil jeg så lige gerne høre hvordan du får en enhed med HØJESTE FS til at spille lavere i frekvens end den med den LAVESTE FS, for det er så at sige ikke muligt rent fysisk

ydermer

lige netop basdelen under 150hz er REN matematik, og er 100% teori sat i praksis, da alle frekvenser under 150hz kan beregnes som rene stempelbevægelser.

så det jeg har udregnet med de to portfrekvenser, er lige netop foreskellen imellem de to porttuninger

og den porttuning der sidder i kabinettet med de to rør, det giver et alt for højt Q, hvilket ikke er ønskeligt

den jeg har beregnet ligger på omkring de 0,7, hvor den fra frequence efter mit bud ligger på OVER 1,0, hvilket er MEGET højt

• #18   28. mar 2012 det næste man så skal tage med i betragtning som IKKE kan beregnes, det er ................... SMAG............

• #19   29. mar 2012 ja ja ja men har DU hørt den pågældende enhed SELV ...stejlheden af afrulningen betyder jo også en pæn sjat især da de meste materiale netop ligger FRA 50 hz og opqwad ...samt kopling til luft omkring ...ting din matematik ikke tagerhøjde for ...jeg mente præcis det samme som dig men efter overtalelse fra folk der var professionelle lod jeg den komme påprøve og måtte indrømme at teori og praksis bestemt ikke hang sammen
    havde også både xls og xxls i 74 liter hvilket slet ikke var nok til den enhed ...

• #20   29. mar 2012 og nej prøv at smide en tonegenerator på en enhed og se om den ikke stadig bevæger sig under fs....at den ikke gør det lineært er en ting men en anden ting er at den stadig vil gøre det ...ellers ville en enhed heller ikke bevæge sig frem eller tilbage med et batteri koblet på ....kræver dette yderligere forklaring ???
    fs er resonansfrekvens dvs der hvortil den kan spille lineært ...men lyd i så lave frekvenser behøver nu ikke være 100% lineært

• #21   29. mar 2012 ja jeg har hørt begge enheder, har selv en 26w8861t00 i mit system

og har ved flere lejligheder hørt et utal af xls og xxls både i refleks tryk og radiator setups, så ved udemærket hvad jeg snakker om

men det er praktisk talt umuligt at få en enhed til at levere ordentlig lyd UNDER dens FS. det er ren fysik...

men hvis du tror at teori og praksis ikke hører sammen i basregionen, jamen så fortæl lige de ingeniører som sidder og laver bla scan speaks enheder, noget andet, for det er dem som jeg sparrer med hele tiden

Kommentér på:
hvilken enhed ?

Annonce