{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.610 visninger | Oprettet:

Powerlink - RJ45, selvbyg. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået købt et sæt Beolab 6000 som skal sluttes til mit Beoplay V1. I den forbindelse skal jeg jo bruge nogle kabler. Jeg er nået frem til, at det skal være noget RJ45 i den ene ende, og Powerlink i den anden. Problemet er bare, at den lokale B&O-forhandler forlanger ca. 260 kr på stk på 3 mtr. Dét må kunne gøres billigere!
Jeg har fundet disse stik: http://www.av-connection.dk/?PNo=01-069. Og så bare nogle alm. RJ45-stik til den anden ende. Men mht. kabel, kan det så ikke passe, at jeg bare kan bruge noget alm. datakabel? Selvfølgelig i så høj kategori som muligt, evt. Cat 7.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Powerlink - RJ45, selvbyg.
  • #1   27. dec 2012 Jeg er selv elektriker, og kan snildt svinge en loddekolbe, så selve opbygningen er ikke noget problem.

• Per J
    Per J Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   27. dec 2012 Det kan du sikkert nok. Men husk skærmet ledning.
    Jeg har selv købt en færdig ledning med 7 pol din og klippet den over og krimpet rj 45 på enden.
    Du kan finde ledningsforbindelserne på Peter pan hjemmesiden.

• #3   27. dec 2012 Så du tænker at det skal være et Powerlink-kabel, hvor jeg så klipper den ende af, og klemmer RJ45 på? I teorien burde det jo også kunne lade sig gøre omvendt, og hvis jeg anvender et Cat. 7 netværkskabel, så burde jeg jo være godt kørende mht. skærmning.

• Per J
    Per J Tilmeldt:
    sep 2012

#4   27. dec 2012 Ja. Det har jeg prøvet og det virker. Det var til en b og o playmaker.

• #5   27. dec 2012 Altså Cat. 7-kabel? Har du evt. et diagram med ledningsfarver, hvis jeg skal bruge et Cat. 7 kabel, og så lodde Powerlink-stik på?

• Per J
    Per J Tilmeldt:
    sep 2012

#6   27. dec 2012 Jeg kender ikke farverne i dit patskabel. Men her kan du se forbindelserne.

profilbillede
  • Per J
    Per J Tilmeldt:
    sep 2012

#8   28. dec 2012 En let sag for en Elektrikker. smiley

Kommentér på:
Powerlink - RJ45, selvbyg.

Annonce