Lars’ DIY DAC (micma18 edition) {{forumTopicSubject}}
Så fik jeg langt om længe taget mig sammen til igen at lukke lidt op for et kuldsejlet projekt...
Med inspiration i Lars' DIY DAC projekt, så har jeg lavet en lidt revideret single ended udgave, med optimeret print...
Billede af print udlæg: http://www.micma18.dk/temp/DAC/ver2/print_udlaeg2_lille.jpg
Jeg har udelukkende brugt Wima plastikfilm, og Sanyo OS-Con kondensatorer på DAC printet. I udgangtrinnet har jeg brugt nogle 2SC1740 transistorer. Som I/V konverter sidder der de gode gamle OPA627.
På strømforsynings printet er alle elektrolytterne 1000uF Sanyo WX.
Færdig billede: http://www.micma18.dk/temp/DAC/ver2/IMG_3999_lille.jpg
Alle komponenterne er sprit nye, så jeg vil lige vente lidt endnu med at udtale mig om, hvordan den lyder. Men indtil viddere er jeg desværre ikke imponeret Nu ved jeg jo hvordan den "originale" kan lyde, og det er ikke helt på niveau, endnu ihvertfald... Men den spiller fint og behageligt, men ikke super crisp og detaljeret, men det er jo nok også en af de ting som lidt tilspilning kan hjælpe lidt på.
Men jeg er super glad for at jeg fik lortet til at spille, langt om længe...
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 17 AV-enheder: 1 Emner: 21 Svar: 378
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Normalt så sidder DAC'en jo internt i cdafspilleren, eller hvad man nu ellers bruger. Eller også bruger man sin snurrerundt receiver, ved DD/DTS osv. men ofte så er det jo den som koster knasterne, og derfor er sparet "næsten" væk... Især er det ofte en næsten glemt del i surround receivere.
Tror Lars har sagt at han vil vurdere hans DAC til at spille op med cd-afspillere i 6000 kroners klassen, og det gør den helt sikkert også, men det er self. meget forskelligt fra afspiller til afspiller, og jeg har da hørt afpsillere der var mere kedelige også i den dyrere ende... (Skal man bare tage Classe's
Jeg har forresten også fundet ud af hvorfor den ikke lød helt som forventet Den skal bare lige have 2-3 timers opvarmning, så kommer det helt af sig selv!
Sorry for den lange svar tid, men min ISP syntes åbenbart ikke vi skulle have skiftet en defelt switch før efter 6 dage
Lars’ DIY DAC (micma18 edition)