{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

5,25" der kan spille højt ? {{forumTopicSubject}}

Hey. Starter lige med at sige jeg er ikke på NOGEN måde ekspert indenfor området, så dont hate smiley

Har bygget mig en helt simpelt "fest-box" - Kasse med forstærker, bilradio, sub, batteri og 2 stk 5,25".

Subben er en Monacor 6" Raptor, Hold da KÆFT hvor er den sindsyg af størrelsen af være, fik den så også anbefalet herinde fra.
Men fejlen er så at jeg har valgt nogle billige JBL 5,25", kan dårligt huske model osv. (kan self findes frem hvis det er stærkt nødvendigt)
Det relevante er at jeg synes simpelthen ikke de kan klare nok. Holder man fest i sommerhus, festival eller bare i haven og øllene tager styringen så kan de ikke spille højt nok.

Er 100% afklaret med at kvaliteten ikke er toppen uanset hvad jeg køber og det skal den heller ikke være. Leder bare efter nogle højtalere (5,25") som kan tåle en ordenligt omgang.

Må ikke koste 2000 kr, men nu når kvaliteten ikke er et krav findes der så noget der duer ?

Forstærker Axton 5 Channels 40w RMS+100 rms sub

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5,25" der kan spille højt ?
  • #1   18. mar 2013 Det ville faktisk være rart at vide hvilken jbl der er tale om for der kan være flere ting som gør at den ikke spiller så højt. I mange tilfælde er det et spørgsmål om fejl indstilling der gør at det ikke spiller højt, bla når du lader mellemtonen spille de dybe toner osv smiley

• #2   18. mar 2013 Enig med Rene K smiley
    Men, en højttaler som en af mine kammerater har, der spiller dødlækkert, og jævnt højt er fra Peerless. Jeg kan høre ham hvad modellen hedder hvis det har interesse? smiley

• #3   18. mar 2013 JBL GTO528.
    Passer de nogenlunde til den sub eller er det helt skidt smiley ?

• #4   18. mar 2013 Problemet burde være din indstilling af forstærkeren så... Du kan jo sagtens stille op hvor den skal dele henne af, men hvis det kun er 2 højttalere, så bro-kobel dem da? smiley

• #5   18. mar 2013 Arh okay det hjalp en del at vide hvilke det er.

Daniel, du har som regel ikke mange indstillings muligheder andet end hpf/lpf og flat desværre.

Duden, de nye jbl spiller i mine øjne ikke særlig højt men de kan nu nok spille en del op alligevel men hvis du har mulighed for det så prøv at slå den over på hpf og se om det ikke hjælper og dette selvfølgelig kun for dine jbl'er.

Jeg har selv førhen haft hifonics og det må jeg sige at de lever op til mine krav af hvor højt det skal kunne spille ( og ja det skal være højt før det er godkendt fra min side)

At brokoble dem tvivler jeg på har den store effekt

• #6   18. mar 2013 Jeg kunne se på billeder ved google søgning på den model forstærker, at han har alle de samme indstillinger som jeg har på de Harman Kardon, jeg har til salg smiley At han kan dele frekvensen i det lave, som han vil smiley smiley

• #7   18. mar 2013 ja i de lave frekvenser men det hjælper ikke på mellemtone og diskant området smiley

• #8   18. mar 2013 Men det ville da give lidt, til det du snakkede om, at kunne skære lidt af belastningen fra, i de lave regioner smiley

Nej, det er ikke den bedste enhed, til at spille mega højt, men den kan da nu nok noget smiley

• #9   18. mar 2013 Subsonic er til at fjerne de aller dybeste toner for bassen (ikke mellemtonen) og lpf frequence range ( kan ikke helt huske hvad det hedder på en forstærker) er til for at begrænse hvor højt op i frekvens området en bas skal spille og har ingen indflydelse på mellemtonen smiley

Hpf så spiller den kun de høje toner men ved desværre ikke hvornår den deler smiley

• #10   19. mar 2013 Lækkert med en masse svar smiley
    Er, pinligt nok, stadigvæk forvirret over hvordan f.eks HPF virker. Der er en range fra f.eks 40-240 hz.

Men hvad sker der når man skruer op/ned...... Skruer man helt op f.eks til 240 hz på JBLerne, spiller den så OP TIL 240 hz ? og der står 40-240 hz på alle sammen (hpf, lpf)....

• #11   20. mar 2013 40-240 er det frekvense område som du maks tillader din sub/bas at spille op til men desværre er der ofte ikke nogen drejeknap til at justere for de høje områder desværre så vidt jeg husker.

Jeg ved ikke hvor delingen er i de forskellige forstærkere men hpf kunne f.eks være fra 1 khz (1000 hz) hvor flat er hele frekvenseområdet fra ja 10 hz til 20.000 og derfor vil du de dybe frekvenser med i mellemtonen og derfor vil den ikke kunne spille nær så højt da den også spiller bas smiley

• #12   20. mar 2013 Arh på den måde. Så må jeg få dem til at spille så høje toner som muligt, tror det er 240 hz og se hvor det føre hen smiley

Takker !

Kommentér på:
5,25" der kan spille højt ?

Annonce