Hvilke højtaler til den her lille forstærker ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Har tænkt mig at bygge et simpelt lille anlæg til at tage med rundt.
Har besluttet mig for den her pga. størrelsen (HAR et anlæg der er stort til at tage med rundt nu, er træt af størrelsen! )
(link fjernet)
Når den så er på 2x20 watt 4 0hm - Hvilke højtalere får jeg så mest ud af ?
Har tænkt på 6x9" - Er det bedst ?
Hvis ja hvilke ? tænker mest på om den forstærker der faktisk kan trække så meget at det er nødvendigt at overveje hvilke 6x9'ere eller er det bare at købe de billigste og så er det dét ?
Vil gerne have de skal kunne spille højt uden at forvrænge i bassen, lydkvalitet får man jo ikke ligefrem i sådan et setup her så fred være med det
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 5
http://dx.com/p/fx1002a-160w-x-2-2-channel-digital-amplifier-set-black-208136
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 48
Tænker bare hvor meget den sluger af watt for at transformere det om og så forstærkeren også ?
Hvis det er intet problem skal jeg da bestille den
Så finder jeg bare et par gode 6x9 til så er problemet jo løst !
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 5
aug 2012
aug 2012
1.
Har kigget på den her:
http://dx.com/p/fx-audio-fx1602s-mini-160w-x-2-hi-fi-bluetooth-digital-amplifier-black-silver-226923
Der er bluetooth i (love <3) men der står 24-36 volt. Kan jeg så ikke "bare" køre 24 volt og stadigvæk få et godt anlæg ?
Altså hvad gør det at køre 24 volt, får jeg mindre power ud MEN derimod også længere batterilevetid pga. den mindre power ?
Fordi det er ikke et krav det skal trykke ribbene flade, bare det kan spille ok højt f.eks hvis man står og spiller basket/volletball eller sidder i en have og får lidt pilsnere
aug 2012
Kan alle slags højtalere bruges til den forstærker der - F.eks 3-ways ?
aug 2012
Hvilke højtaler til den her lille forstærker ?