hjælp til udregning af litermål til enheder {{forumTopicSubject}}
hej hifigalleri. jeg er igang med endnu et lille diy projekt, efter min meget vellykede sub, fik jeg blod på tanden igen,
jeg har fået 8 stk 4" peerless enheder samt 2 stk diskanter der til og skal have lavet en kasse til dem. designet på kassen ved jeg nogenlunde hvordan skal være, men mangler at vide hvor mange liter enhederne skal have
der vil komme til at sidde 4 stk 4" samt en diskant i hver højttaler, så i er med. de 2 af 4" skal bruges som bas og de andre 2 som mellemtone, ønsker gerne et åbent kabinet, er der nogle der kan hjælpe mig det det?
skal lige siges at jeg har selv prøvet at være igang med den på speakerbuilder, men fatter hat af det, så må jeg hellere overlade til en professionel. på forhånd tak. mvh patrick
datablad på 4"
(link fjernet)
datablad på diskant
(link fjernet)
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
jeg må så være uenig med dig der, for enhedens EBP siger at den SKAL være i refleks. ydermer kan man jo kigge på dens xmax, som skal være rimelig styrt hvis den overhovedet skal kunne lave noget som helst i et trykkammer
HVIS jeg skulle lave den højttaler, så ville jeg lave den som en ren tovejs alla systemaudio, og så sætte diskanten i midten
vi ligger i omegnen af et par og 40L på sådan en svend
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 3 Emner: 9 Svar: 86
Dipolist. Har godt kigget på grafen, men når jeg står med den i hånden sat direkte til, så lyder den altså ikke helt dum
jan 2007
nov 2006
nov 2006
jan 2007
jan 2007
jan 2007