{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.353 visninger | Oprettet:

bil bass til hjemme brug? {{forumTopicSubject}}

jeg var hjemme ved en for et par dage siden.
og hans far havde koblet en bil bass til hans anlæg.

mit spørgesmål er.
hvordan skal man gøre det? skal man ha en bil forstærker og boster og det der?
nogen der har prøvet det? vil meget gerne ha hjælp:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil bass til hjemme brug?
  • #1   10. apr 2008 lytter med

• #2   10. apr 2008 drop det, den har slet ikke de kvaliteter som man leder efter hjemme, brug i stedet dine penge på en ordentlig subwoofer

• #3   10. apr 2008 hans spillede pisse godt.

• #4   10. apr 2008 det har den UDEN tvil............. IKKE gjort

og det kan IKKE diskuteres

• #5   10. apr 2008 eller noget som det her...
    http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=12156

• #6   10. apr 2008 hvad fanden vil du med det skrammel?

det duer KUN til at tage med på festival

• #7   10. apr 2008 vil prøve at lave en...
    bare fordi du siger det er skrammel er det jo ikke sikkert.
    men jeg vil prøve..

så folk skriv lige hvordan jeg skal gøre:P

• #8   10. apr 2008 nå ja men det må du da selv bestemme, men jeg ville nok anbefale du finder et forstærkermodul og så laver en subwoofer (ligsesom en normal)

men jeg siger til dig allerede nu, at kvaliteten bliver med 99% sikkerhed dårligere end hvis du købte en der var lavet, i samme prisleje

• #9   10. apr 2008 hvad ville du så sige jeg skulle købe hvis jeg har 2500kr ca + - gerne med god bass på

• #10   10. apr 2008 http://www.lfaudio.dk/shop/dls-oa12d-556p.html

og så et forstærkermodul, men som sagt, for 2500 kan du altså få en rigtig fed sub som ER bygget til hjemmebrug

• #13   11. apr 2008 V

hjælper jeg ham ikke også???

jeg har da linket til en sub som evt synes kunne være god til formålet

samt fortalt ham at han burde finde et forstærkermodul til formålet

• #15   11. apr 2008 TAK FOR DIN BACKUP michael G

men er man frisk på det, jamen så skal man da selvfølgelig lave det selv, INTET ondt i det

men som sagt, så er bilbasser ikke idielle til formålet

• #17   11. apr 2008 hej V.
    Den omformer skal satme være stor hvis den skal trække en bilforatærker, den skal være på mindst 35 amp. og sådan en er dyr

• #18   11. apr 2008 ??

• #19   11. apr 2008 fordi at drengen vil jo intet høre, så kan man jo ligesågodt vejlede ham i noget der er af rimelig kvalitet

• Anders  H
    Anders H Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 19
    #20   12. apr 2008 Jeg har lige den forstærker du skal bruge..
    http://www.baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=97594

• #21   12. apr 2008 . jeg vil våge at påstå at man godt kan bruge en bil sub, hvis man ved hva man laver, for det kræver at enheden har de rigtige værdier..

men jeg har da 2 subs i stuen, og de spiller pisse hamrende godt. og det kan godt være i hårdnakket mener at de ikke spiller godt, men alle der hører det siger det spiller imponerende. men det er også kvalitets subs med de rigtige data.

noget andet er at bilsubs er svære at trække, så det kræver en stor forstærker for at få dem til at sige noget ordentligt.

• #22   12. apr 2008 Man kan stadig ikke bruge bil-enheder i stuen.

• #23   12. apr 2008 Jeg smadre snart hele pisset man ..!

• #24   12. apr 2008 spis en kiks og tør øjenene.. smiley

• #25   12. apr 2008 Man KAN IKKE få ordentlig lyd ud af en bilenhed i en stue, og det er af den simple grund at enheden er tunet ind til et helt andet formål. enheder til biler er lavet direkte til at virke i meget små rum, og derfor er de tunet ind til at køre med en højere frekvens en normale enheder, de er altså mere stramme i opsætningen end normale enheder, så du vil ikke kunne opnå en god dyb bas ordenligt ved disse enheder. Der findes mange enheder på markedet som er lavet til hjemmebrug.

Køb dog en rigtig enhed i stedet for og lav en ordentlig sub i stedet.
    Det med at anvende en bilforstærker vil heller ikke fungere, denne booster som er anvendt i videoen er lavet til at starte biler, altså give enormt meget strøm fra sig i kort tid, altså vil anlægget ikke kunne køre mere end maks 30min hør boosteren er løbet tør for strøm. og da du ikke lige kan få en omformer fra 220V til 12-14V som kan levere nok amp til at drive en ordentlig forstærker så vil jeg mene at du hellere skal have fat i et forstærkermodul der er lavet til hjemmebrug.
    Det kan for eksempel være dem her http://disconetto.dk/shop/ht-indbyg-forstaerker-56c1.html

• #26   12. apr 2008
    nej de er ikke tunet til at køre med højere frekvens, det er noget sludder, de er bygget således at de kan spille i et rum, med stor modstand. altså i kabinen på en bil, og da modstanden i bilens kabine er stor, skal bassen have et blødt ophæng og affjedning være blød.

men når du så sætter den indendørs skal der ikke meget til før at de slår i bund. så en bilbass på 1500watt kan du få til at slå i bund med 500watt, men det kan du afværge ved at lave det rigtige kabinet og vælge en enhed med longstroke evne.

for dybde kan du få massere af.

men du har vist ikke hør et par gode basser i et beregnet kabinet med en stor diskoteks forstærker foran. for mine 2 MB quart 15" reference subs, spiller røven ud af bukserne på alt andet. har selv 2 peerless 10" xls basser i 37L kabinettet, og de kan slet slet ikke følge med i dybde eller eller noget andet.

smider jeg en tone af på 25Hz fra winisd, så kan jeg lov dig for at du får dybde, så hele huset står og gynger..

• #28   13. apr 2008 peerlessne de spiller 25Hz rimligt, men mine 15" spiller også 20Hz og 16Hz.. pga deres lave fz og lave vas..

og jeg er lige glad med hva du så end påstår, de spiller lige så godt som min 10" og det kan ikke diskuteres da jeg selv sidder og lytter til dem. der er megt mere dynamik og punch i de store. og evenen til at spille dybt er lang bedre.. og nej. 1 x 15" er tilsvarrende 2 x 10" i areal. regn det selv efter.

og du kan da ikke påstå at et lukket kabinet er konstrueret forkert, så længe det er tæt.. og jeg har enda næsten fordoblet liter antallet til peerlessne for at få dybere bass. så den må du længe ud på landet med.

hvis det er lavet ordentligt spiller det ganske godt. men du skal da være velkommen til at kikke forbi og få en spiller. så kan da være du ændre din mening radikalt.. for spiller jeg på 10". er bassen ganske god. men slår jeg 15" erne til, spiller det lang bedre.. og det ikke en påstand det er en faktum, for jeg sidder med begge dele her.

men køber du en boxter 12" til 500kr. spiller det knabt sp godt, har selv prøvet og det var ikke noget at råbe hurra af.. men med disse super kvalitets 15" er det en helt anden snak.

• #29   13. apr 2008 det eneste der mangler fra min subs er slagbass. men filtere fjerner også alle toner fra 80Hz op opefter så er er selvsagt. men når jeg får skiftet mine argon ud med noget bedre, med med en lidt større menbran, f.eks 2 x 8" så vil det spille ud over alle forventninger.. for så kommer slagbassen også med.

• #31   13. apr 2008

nej jeg ved godt det ikke er optimalt, men hvis man gør noget ud af det får man noget der virker fint alligevel.. men sikker ikke til at samligne med en hi-end bass. jeg tager det ikke personligt på nogle måde. men i kan ikke sig at det ikke kan lade sig gøre, for det er gjort og det spiller fint.

• #32   14. apr 2008 Sikke en diskution ... Spændene at følge. Tør ikke at blande mig her. Ved ikke en skid og bil enheder.

Kommentér på:
bil bass til hjemme brug?

Annonce