{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIY Line Array, hva siger i ??
  • #1   19. jun 2008 Havde tanken oppe at vende engang, men gik fra det igen.
    Det at lave en højttaler som egner sig til det, tror jeg er svært, næste problem er ophængningen og hvordan de skal stackes. Plus sikkerheden ved at de skal hænges op, så jeg gik fra den tanke igen.
    Når man kan købe line array kasser til en 8000,- så kan det næsten ikke betale sig.

• #2   19. jun 2008 puha, hvis du laver lidt galt, så kan hele lortet falde ned ,
    og hvis du skal lave sååå mange højtalere selv, så kører du da død i det?

• #3   19. jun 2008 det var nu ikk line arrays som dem man ser til koncerter osv jeg tænkte på, for de ska forholdsvis højt op at hænge før det virkelig ka betale sig, det var nærmere noget i denne stil (link fjernet)

• #4   20. jun 2008 uha den bliver svær at lave, alle de enheder giver jo noget af et OHM problem. man kan så self serieforbinde nogle enhederne som man så paralel forbinder igen.. men har nu læst noget om at hvis ikke enhederne er 100% ens afstemt så laver det kluder i lydbilledet spec ved serieforbindelse.. bare at lave delefiltere kræver en del komponenter, og hvis du har udstyret, så en del målinger for at det bliver helt afstemt. ..

ja man kan self også bare lave en med 8 stk 32ohms enheder.. men sådanne nogle har jeg ikke lige set for nyligt.. smiley

men jeg har længe siddet og prøve at lave en byggetegning, noget med 3 x 8" basser 1 x 8" bass/mellemtone 1 x 2" dome mellemtoner og 1 eller måske 2 x 1" dome diskanter i hver højttaler med baffel refleks. men pga modstanden, så vil den kræve 2 forstærker, det er jo i og for sig heller ikke noget problem, det koster bare mere..

• #5   20. jun 2008 (link fjernet)

spænd sådan en her foran, så er der ikke noget problem.. så er der til 12 x 8ohms bas/mellemtone-enheder og diskanter pr stk i et stereo setup..

• #6   21. jun 2008 impedansen er ikk noget problem, den ka man korigerer sig ud af i filtrene som jeg heller ikk tror bliver det helt store problem, har adgang til diverse måleudstyr og folk der har meget erfaring med filtre osv, men det jeg tænkte på var om de er besværet værd, er det noget man bare SKAL forsøge eller er det noget man ka lade ligge.

• #7   21. jun 2008 meningen er jo at du ikke skal bruge delefilter. andet end det der skal være mellem diskanterne og bassmellemtonen.. men alle bassmellemtoner skal gengive det samme lydspektra, så der er ikke meget du kan gøre ved modstanden..

men ellers er det jo en højttlaler der er fra top til tå. men jeg tror bestemt at det er noget der lydder rigtigt godt, hvis man bare laver det ordentligt.

har engang set en et sted med 32 x 2" enheder.. hvor de 4 x 8 enheder var sat i paralel og de 4 sæt paralel monteret var derefter koblet i serie så den samlet monstand var 4 ohm..

• #8   21. jun 2008 ja så det er jo ikk noget problem med impedansen, så længe man har enheder nok smiley

Kommentér på:
DIY Line Array, hva siger i ??

Annonce