{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Peter A
Peter A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

kloge hoveder.. hjælp mig! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået 2 12" basser til min bil, og agter at bygge en sub. men hvordan gøres dette for at få den dybbeste og bedste lyd? enhederne hedder -power- MDS fanatic, jeg har desvære ikke rigtig nogen data på dem da ikke selv har købt dem i en butik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• kigge på 4 radiatorer der ikke giver varme 1.467 kr.
  • Sæt håndtag på IKEA skab + "opslagstavle" 300 kr.
  • Hænge stort lidt tungt billede op på betonvæg 500 kr.
  • Tilslutning og opsætning af tørretumbler 1.200 kr.
  • Opsætning af lampe 300 kr.
  • Skifte vandhane baseværelsesvask 450 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kloge hoveder.. hjælp mig!
  • #1   8. jul 2008 Jeg ville foreslå følgende da det er til et Setup i en bil... Rend ud og køb nogle MDF plader... gerne 1.5 cm tyk.. så skal du bygge et CUBE design. (Det vil sige en Firkant på god dansk). Når du skal til at samle din CUBE og du har skåret alle dine MDF plader til, så skal du lave et skillerum midt i CUBEN... Så du får 2 små seperate rum. I den skillevæk du lige har sat ind bore du et hul i den radius du nu ønsker. og så skal du Ligeledes lave et hulv oppe i toppen af CUBEN til din Bass enhed. (HUSK at komme for eller andet lign isolering ind dil at dæmpe resonansen. Når du nu er kommet til bunden af Cuben, så skal du bore et hulv til afgangs luft.. (du kan evt købe et plast rør til at sætte ind i hulvet for at det ser lidt bedere ud. Ledningerne trækker du bare som du nu lyster... men foreslår at du laver et lile hul i bunden af CUBEN og trækker dem ud igennem og lukker til med silicone. Betræk med stof hvis du lyster... HELD OG LYKKE.. smiley

• Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   8. jul 2008 vil du ha den ene enhed sidende inde i kassn..(i skillvæggen)?

• #3   8. jul 2008 nej nej nej det skal min være 22 mm tyk har lavet sub med 15 mm den vibret

og lav den lukket så fylder den ikk så meget

• #4   8. jul 2008 Kasper hvad er det for noget vås! 16mm. mdf med blygummi på indersiden og en matrix afstivning er det optimale..

Lukket eller åben konstrulktion er en magssag. Åben går dybere og højere tryk. Lukket giver en mere præsis bas.

• #5   8. jul 2008 16mm MDF er ikke nok til en bil sub. hvis du har nok power at trække med, river den kassen fra hinanden, det er set før. den gamle earthquake magma 12" skulle have 30mm MDF eller flækkede den kassen, ifølge danske autohifi...

... men der findes mange forskellige måder at lave en sub på. men en lille lukket kasse efter producents anvisning spiller altid godt og 2 x 12" i lukket kasser skal nok spille PÆNT højt, hvis du giver dem nok saft.

Kommentér på:
kloge hoveder.. hjælp mig!

Annonce