{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

Beskyttelse af diskant {{forumTopicSubject}}

I min dyt jeg har et komponentsæt, hvor der er beskyttelse af diskant... Så når jeg har hørt lidt højt musik, slukker diskanterne...

Jeg formoder systemet virker ved en modstand som sidder i delefilter, der bliver varm og slukker... Og så bliver kold igen når belastningen sænkes, og tænder igen. Dvs, hvis jeg finder modstanden kan jeg blot lodde en lus på, og modstanden vil være ude af funktion.

Jeg er ikke interesseret i den beskyttelse, da den altid slår til når musikken er allerbedst smiley

Er min teori omkring tekknikken realistisk? eller er der andre bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskyttelse af diskant
  • #1   24. jul 2008 Beskyttelsen er jo til for ikke at brænde højttalerne af, så hvorfor fjerne den`?
    Så skal du bare til at købe nye højttalere i stedet.

• #2   24. jul 2008 Det køber jeg når de brænder af... Har lige købt dem her, og er skuffet over at de slår fra... Derudover er den "sikring" overdeminsioneret for at producenten ikke kommer til at hænge på garanti...

• #3   25. jul 2008 Jeg må nu også sige, at det lyder som om du mangler nogle større diskanter. der er aldrig godt at overbelaste højttalere, det lyder direkte af lort når man gør det. Så køb noget ordenligt i stedet for at lode.

• #4   25. jul 2008 Tjaa... Men gættede på dette var ordentligt... det lyder fint når jeg skruer der op til hvor jeg synes.. men efter 10 min så slukker de der...

• #5   25. jul 2008 Når det er en termosikring der slår fra efter 10 min, så skal du ikke fjerne den.
    Husk at en højttaler kun sjældent springer ved at spolen direkte brænder over. Det der normalt sker er at spolen udvider sig pga varmen, som bliver lavet mens den køre. når kobberet i spolen udvider sig, bliver viklingerne ødelagt, da kobberet ikke kan være på den plads der er givet til den. og spolen sætter sig ikke automatisk på plads igen når den bliver kold. Dette gør at spolen kommer til at skrabe op og ned af magnetvægen som er rundt som spolen, og der med giver den meget lidt/dårlig lyd eller slet ingen.
    Så du må nok se det i øjenene, der er kun to løsninger, enten skruer du ned, ellers finder du dig nogle diskanter der kan klare præsset, eller montere to mere.

• #6   25. jul 2008 Hvis jeg blot montere to diskanter mere på samme delefilter vil de, belaste samme sikring... MEd mindre sådan noget er placeret i enheden?

• #7   25. jul 2008 Du bliver nød til at give den ekstra enhed sit eget delfilter ja. Det er ikke sikkert at delfilteret sidder på enheden, men du skal nok have fat i et delfilter og diskant som er af nogenlunde samme type som den du allerede har.

• #8   25. jul 2008 arrr. nitte.. gav en tusse for det Audiobahn Dub som jeg har nu... smiley

• #9   25. jul 2008 En tusse er nu heller ikke meget i hifisammenhængen, hverken når det gælder bil eller stue.

Kommentér på:
Beskyttelse af diskant

Annonce