1.546 visninger
|
Oprettet:
Beskyttelse af diskant {{forumTopicSubject}}
I min dyt jeg har et komponentsæt, hvor der er beskyttelse af diskant... Så når jeg har hørt lidt højt musik, slukker diskanterne...
Jeg formoder systemet virker ved en modstand som sidder i delefilter, der bliver varm og slukker... Og så bliver kold igen når belastningen sænkes, og tænder igen. Dvs, hvis jeg finder modstanden kan jeg blot lodde en lus på, og modstanden vil være ude af funktion.
Jeg er ikke interesseret i den beskyttelse, da den altid slår til når musikken er allerbedst
Er min teori omkring tekknikken realistisk? eller er der andre bud?
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.886
Så skal du bare til at købe nye højttalere i stedet.
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 14
apr 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 75
maj 2006
apr 2008
Husk at en højttaler kun sjældent springer ved at spolen direkte brænder over. Det der normalt sker er at spolen udvider sig pga varmen, som bliver lavet mens den køre. når kobberet i spolen udvider sig, bliver viklingerne ødelagt, da kobberet ikke kan være på den plads der er givet til den. og spolen sætter sig ikke automatisk på plads igen når den bliver kold. Dette gør at spolen kommer til at skrabe op og ned af magnetvægen som er rundt som spolen, og der med giver den meget lidt/dårlig lyd eller slet ingen.
Så du må nok se det i øjenene, der er kun to løsninger, enten skruer du ned, ellers finder du dig nogle diskanter der kan klare præsset, eller montere to mere.
maj 2006
apr 2008
maj 2006
apr 2008
Beskyttelse af diskant