{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Kim J
Kim J
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28

Plasma spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Elsker mit Philips 32" widescreen CRT . Nyprisen var nedsat til 5400kr og købte det af en kammerat for 3500kr Har siden - dog skeptisk fået torso gennem glasdøren til KT Radio og set Pioneers plasma 50" sidste sommer og syntes ikke 20000kr er værdigt. 42" Panasonic, Samsung eller Pioneer overvejes men vil mene 8000kr er OK ! Det var fedt nok i mine øjne dog uden at jeg måber. Vi har jo specs der holder vand i 2009 (på tide at pris/kvalitet nærmes) og vil sgu gerne ha at det holder 20år med 8t. som udgangspunkt som et gedigent CRT. Skal her suppleres i hytten så vil man jo ikke " nedgøres " pga fancy tiltag i segmenterne. Skal man vente på SED så kan vi vist godt skrive 2020. Jeg burde spare de 8000kr og nyde at CRT stadig er med i top siger min samvittighed. Hvad syntes I om plasma ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plasma spørgsmål.
  • #1   20. jan 2009 jeg kører selv med plamsa tv og har haft 3 forskellige modeller inden for 4-5 år og jeg syntes personligt at de gør det rigitg godt og er derfor jeg holder mig til dem fra for LCD, men det er en personlig mening og du komemr sikkert til at høre agumenter for LCD osv. osv. men jeg syntes du roligt kan købe et 42" full hd tv nu her meget mere fremtids sikret kan du ikk blive pt. med den fart udviklingen har.

• #2   20. jan 2009 Jeg har et Panasonic px70 plasma tv det er jeg super glad for. Med hensyn til levetiden så er de nye modeller af plasma oppe på 100000 timers levetid. Hvis jeg var dig ville jeg lige vendte til de nye modeller kommer her om en månede eller to.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    apr 2008

#3   20. jan 2009 OK ! Jeg har fra ca. 2år gammel omtale set at CRT holder 60000t før fosfor falmer 50% Omtalt var osse plasma 30000-60000t før samme problem. Panasonic var vist først med at bryde 60000t muren. Gætter lidt at foråret bliver mit valg. Der er delte meninger om hvormeget contrast man behøver men går selv efter 10000:1 dynamisk og 1000:1 statisk - nogen mener CRT er oppe på 30000:1, 15000:1 og alt under. Reelt taler man vist 150:1 op til 250:1 - meget over 100:1 kan man vist heller ikke se alligevel men her er kun hvad jeg har set omtalt så der er nok uenighed blandt andre.

• #4   20. jan 2009 de bedste plasma skærme (hvor kontrast niveau opgives) ligger omkring 16000 i statisk kontrast.

Panasonic pryder deres 8xx serie tv med 100.000 timers halveringstid på pranelet. Og inden den tid oprinder er TV'et højst sandsynligt gået i stykker af en anden defekt.
    De fleste andre producenter siger omkring 60000 timer.

Du siger muligvis at du ikke måber når du ser et godt plasma tv. Men der kan ikke være nogen tvivl om at et Pioneer TV med et HD signal, som, om gud vil, nok bliver fremtiden, uden tvivl ville stå bedre end et CRT TV.

I prissegmentet der hedder 8000 kan du vist få Panasonic PZ80 på nettet. Det er på ingen måde et Pioneer tv, men helt bestemt et fabelagtigt tv til prisen. Og igen en drøm at se HD på.

Som det ser ud nu har de fleste plasma tv dog ikke alle de fancy digitale tunere som mange mener er et must for dem. Er det et krav for dig, bør du vente til omkring april hvor Panasonic vil lancere en lang række "fremtidssikrede" tv, med diverse digitale tunere.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    apr 2008

#5   21. jan 2009 Jeg må på de to dage jeg har revurderet tingene erkende at jeg kun er steget i lysten til at bytte stuen ud med sovekabinen (indrømmer lidt større skærm trækker lidt mere i mig end jeg selv vil erkende). Når vi når foråret bliver man sgu generelt mere positiv stemt ! HA ! HA ! I en blanding af kådhed og eufori bruger jeg Dankortet - næste dag vågner jeg med sved på panden ! Jeg når erkendelsen af at når ugen er omme har posten været her ! Der er kun en udvej ! Hvem har en BD ? Argh ! Jeg må ha en BD player ! På med de sure sokker og morgenhår ned ad trappen... Ned... Ned... Spøg til side. Jeg er sgu kun glad for al opbakning/feedback. Jeg googler lige Panasonic PZ80 - pågældte session i KT Radio var The Fifth Element og solen stod lige ind i lokalet som en grim bagvæg. Selvom man kan slukke lyset hjemme vil jeg nu gerne opleve det IRL stuebelysning. Til 8K og med 1920x1080p samt 100000t så er tvivlen manet i jorden. Panasonic er kandidaten indtil nu.

• #6   21. jan 2009 Det lyder godt smiley

Du kan evt have nedenstående test i baghovedet når du går ud og kigger på Tv'et.
    Det testede tv er billedmæssigt identitisk med PZ80, på nær en feature kaldet Intelligent Frame Creation (hvilket man alligevel bør slå fra, da det i mine øjne ikke gavner billedkvaliteten).

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1223277945

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    apr 2008

#7   21. jan 2009 Vil hurtigst mulig lige drøne forbi og få en test - tør nok ikke købe plasmaen i England eller tysklsnd, men har dog købt diverse QED kabler og snart nogle Beyma højtalerenheder - England er i begge tilfælde 50% billigere og kan vel næppe gøres bedre. Læste om en der havde købt i Tyskland hvor (tror det var LCD) den stod af. Der kom sgu en fragtmand helt fra Frankfurt eller noget. Det er godt nok service meeen alligevel.

Kommentér på:
Plasma spørgsmål.

Annonce