Plasma spørgsmål. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Elsker mit Philips 32" widescreen CRT . Nyprisen var nedsat til 5400kr og købte det af en kammerat for 3500kr Har siden - dog skeptisk fået torso gennem glasdøren til KT Radio og set Pioneers plasma 50" sidste sommer og syntes ikke 20000kr er værdigt. 42" Panasonic, Samsung eller Pioneer overvejes men vil mene 8000kr er OK ! Det var fedt nok i mine øjne dog uden at jeg måber. Vi har jo specs der holder vand i 2009 (på tide at pris/kvalitet nærmes) og vil sgu gerne ha at det holder 20år med 8t. som udgangspunkt som et gedigent CRT. Skal her suppleres i hytten så vil man jo ikke " nedgøres " pga fancy tiltag i segmenterne. Skal man vente på SED så kan vi vist godt skrive 2020. Jeg burde spare de 8000kr og nyde at CRT stadig er med i top siger min samvittighed. Hvad syntes I om plasma ?
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 9 AV-enheder: 3 Emner: 46 Svar: 246
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 10 Svar: 218
apr 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 28
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 439
Panasonic pryder deres 8xx serie tv med 100.000 timers halveringstid på pranelet. Og inden den tid oprinder er TV'et højst sandsynligt gået i stykker af en anden defekt.
De fleste andre producenter siger omkring 60000 timer.
Du siger muligvis at du ikke måber når du ser et godt plasma tv. Men der kan ikke være nogen tvivl om at et Pioneer TV med et HD signal, som, om gud vil, nok bliver fremtiden, uden tvivl ville stå bedre end et CRT TV.
I prissegmentet der hedder 8000 kan du vist få Panasonic PZ80 på nettet. Det er på ingen måde et Pioneer tv, men helt bestemt et fabelagtigt tv til prisen. Og igen en drøm at se HD på.
Som det ser ud nu har de fleste plasma tv dog ikke alle de fancy digitale tunere som mange mener er et must for dem. Er det et krav for dig, bør du vente til omkring april hvor Panasonic vil lancere en lang række "fremtidssikrede" tv, med diverse digitale tunere.
apr 2008
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 439
Du kan evt have nedenstående test i baghovedet når du går ud og kigger på Tv'et.
Det testede tv er billedmæssigt identitisk med PZ80, på nær en feature kaldet Intelligent Frame Creation (hvilket man alligevel bør slå fra, da det i mine øjne ikke gavner billedkvaliteten).
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1223277945
apr 2008
Plasma spørgsmål.