{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.156 visninger | Oprettet:

Valg af tv. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg vil have købt mig et 65 tommer tv, det store spørgsmål er bare hvad for et det skal være. smiley

Jeg bruger mest mit tv til, at se parabol med (Canal Digital) i hverdagen.
Det er kun i weekender og ferier, at jeg ser film og serier fra Netflix.

Jeg har både overvejet et OLED, QLED og et alm. LCD, der er jo både plusser og minusser ved hver slags tv.
Jeg vil gerne have muligheden for 4K og HDR, når jeg endelig ser film, har en PlayStation 4, men spiller yderst sjældent på den, så det er ikke fordi tv’et skal være perfekt til spil.

Mit budget har jeg sat til 15000 kr. til det nye tv, så jeg vil helst ikke over den pris.

Hvad mener I vil være et godt tv, til mit forbrug? smiley

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af tv.
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 257
    #2   21. jul 2018 Jeg ville vælge at spare en tusse mere op og købe et LG OLED65B7V
    Bedste billede du kan få til de penge

• #3   21. jul 2018 Lars E - Lige netop det tv har de i hifiklubben til 14990 kr. smiley
    Grunden til prisen, det er at der står tv’et før har været pakket ud.
    Jeg tænker, om det mon kan være brugt som demo model, eller måske en tidligere køber har fortrudt sit køb, så der burde vel ikke være noget i vejen for, at købe det, selvom det har været pakket ud?

Men du mener tv’et også giver et godt billede til parabol tv?
    Mit nuværende tv er et Samsung plastma tv på 50”

• Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 257
    #4   21. jul 2018 Til den pris ville jeg ikke betænke mig, specielt ikke fordi hifiklubben normalt giver 3 års garanti hvis man er medlem af deres klub - hvilket er gratis. Prøv at spørge dem.

jeg vil tro at canal digital udsender i minimum 720 men uanset så skriver de på flatpanels i deres ameldelse https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1506589835

- citat

"Lad os starte fra bunden med at kommentere på, hvordan B7 håndterer SD og HD-materiale. I vores test af LG E7 fra juni, skrev Torben, at ”opskalering af HD- og SD-materiale er god, men ikke helt på højde med Sonys X1 Extreme modeller eller Panasonics HCX-processor. Fordelene ved OLED med de dybsorte farver og intense højlys opnås dog på alle opløsninger, så man får stadig et utroligt kontrastfyldt billede uanset hvad man ser på.”

Der er ikke meget andet at tilføje til emnet end at sige, at B7 leverer samme ydelse. B7 er langt billigere end E7, men du kan stadig forvente samme fantastiske billedkvalitet, selv når du fodrer skærmen med indhold i relativ lav kvalitet efter nutidens standarder. Vi har endnu til gode at teste et OLED-tv, som ikke er blandt de bedste skærme indenfor billedkvalitet, hvilket siger en del om, hvor konsistent skærmteknologien er. Bundniveauet er simpelthen ekstremt højt."

• #5   21. jul 2018 Lars E - Jeg takker for svar, det lyder jo i hvert fald som et rigtigt lækkert tv.
    Jeg vil prøve og hive fat i hifi klubben, så se hvad de siger. smiley
    Og ja Canal Digital udsender 720p eller 1080i, jeg har en hd box fra dem, planen er dog, at jeg vil bruge den indbyggede tuner i tv’et til Canal Digital, hvis jeg køber det.

Kommentér på:
Valg af tv.

Annonce