972 visninger
|
Oprettet:
Fra Scart til HDMI. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Ja, jeg er lidt bagefter udviklingen, men har lige skiftet mit scart stik ud med et hdmi kabel, og har lidt problemer.
Har et Pioneer souround anlæg, og har sat kablet i HDMI Out udgangen, og i en af indgangene i TVet.
Før kunne jeg sætte anlægget over på Line1, og så kom lyden fra fjernsynet ud i sourounden, men det kan jeg ikke mere efter jeg har sat HDMI kablet til? Skal jeg også have scart stikket i eller hvordan?
-Martin
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
HDMI indgangen på tv'et er til at føde tv'et med et signal fra DVB modtager, blu-ray afspiller e.lign.
For at benytte HD lydformaterene, sættes en kompatibel surround receiver ind, imellem DVB/Blu-ray og selve tv'et.
Det er en ret kritisk rækkefølge, som umiddelbart ikke kan være anderledes pga. HDMI bussens virkemåde!
Du kan altså ikke med dagens standard HDMI stik, sende signaler begge veje, som det var tilfældet med Scart!
aug 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 3 Emner: 70 Svar: 405
Det bedste vil være at modtage signalet VIA en ebb-t receiver eller en digital kabel tv modtager og sende signalet fra denne via hdmi til receiver og videre til tv igen VIA hdmi.
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 AV-enheder: 1 Emner: 37 Svar: 1.043
Så brug en optiske (eller Coax, hvis den har det) lydudgang på TV´er...
Fra Scart til HDMI.