{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Fra Scart til HDMI. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ja, jeg er lidt bagefter udviklingen, men har lige skiftet mit scart stik ud med et hdmi kabel, og har lidt problemer.

Har et Pioneer souround anlæg, og har sat kablet i HDMI Out udgangen, og i en af indgangene i TVet.

Før kunne jeg sætte anlægget over på Line1, og så kom lyden fra fjernsynet ud i sourounden, men det kan jeg ikke mere efter jeg har sat HDMI kablet til? Skal jeg også have scart stikket i eller hvordan?

-Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra Scart til HDMI.
  • #1   20. okt 2009 HDMI kan desværre ikke sidestilles med Scart stikket versatilitet... Men det mest optimale i dit tilfælde, ville være at tage lyd signalet fra tv'ets digitale lyd udgang (S/PDIF), og føre det ned i receiveren den vej.

HDMI indgangen på tv'et er til at føde tv'et med et signal fra DVB modtager, blu-ray afspiller e.lign.

For at benytte HD lydformaterene, sættes en kompatibel surround receiver ind, imellem DVB/Blu-ray og selve tv'et.
    Det er en ret kritisk rækkefølge, som umiddelbart ikke kan være anderledes pga. HDMI bussens virkemåde!
    Du kan altså ikke med dagens standard HDMI stik, sende signaler begge veje, som det var tilfældet med Scart!

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #2   20. okt 2009 Lyder da træls.. smiley Men jeg kan vel, som jeg har forstået det både sætte mit scart og mit hdmi i, og så få HD billede og dårlig lyd? :S smiley

• #3   21. okt 2009 Hvordan modtager du dit antennesignal?

Det bedste vil være at modtage signalet VIA en ebb-t receiver eller en digital kabel tv modtager og sende signalet fra denne via hdmi til receiver og videre til tv igen VIA hdmi.

• #4   21. okt 2009 Hvis du vil have god lyd fra TV´et ned til forstærkeren ( f.eks TV2 Film HD, sender i 5.1 Dolby Digital)

Så brug en optiske (eller Coax, hvis den har det) lydudgang på TV´er...

Kommentér på:
Fra Scart til HDMI.

Annonce