{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.987 visninger | Oprettet:

Parallelimport, nu vil jeg vide det! {{forumTopicSubject}}

Heysa,

Jeg står i den situation at jeg er på nippet til at bestille et LG 42LH5000 TV fra komplett, som jeg har fået bekræftet er parallelimporteret. Jeg har så hørt rygter om at man ikke kan bruge den digitale tuner i DK på et parallelimporteret TV, i nogen tilfælde om ikke andet.

Er det noget som der er nogen som helst hold i? Jeg har BoxerTV, og jeg vil super gerne kunne bruge CA modul i stedet for den eksterne boks, og det er det eneste der har afholdt mig fra at købe so far.

Så i må meget gerne lige give en hjælpende hånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parallelimport, nu vil jeg vide det!
  • #1   24. nov 2009 >Larsen

Hvilket TV var det? Model osv.

• #2   24. nov 2009 Syns ofte, at Elgiganten har gode tilbud, hvor det derfor ikke kan svare sig at købe et Parallel-importeret.

• #3   24. nov 2009 >yo.

Jeg har jo 14 dages fortrydelsesret så det tager jeg sådan set ikke så tungt. Det er mere om jeg kan bruge det til BoxerTV jeg er interesseret i.

• #4   24. nov 2009 Du bør slå bremserne i og overveje om du overhovedet gider smide penge efter et tv som LH5000. Det er ikke specielt godt bør du vide.

• #5   24. nov 2009 Du kan under ingen omstændigheder regne med at et parrallelimporteret TV er klar til boxer.

Det er praktisk talt kun TV til det danske marked der understøtter boxer signalet. Det adskiller sig fra den måde Boxer sender på i andre lande, og ikke engang alle danske TV med mpeg4 DVB-T er boxer godkendt.

Køb det da for pokker i Danmark. Så meget dyrere er det heller ikke.

• Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #6   24. nov 2009 (link fjernet)

• #7   25. nov 2009 Hvorfor i pokker ikke bare gå en i fysisk butik og betale det som det nu koster her hjemme og så være sikker på at man får det korrekte produkt som passer til ens ønsker og krav... Det er da for d... at købe noget over internettet, hvis man alligevel er usikre på om man overhovedet vil beholde tvet.. det er jo bare to gange fragt betaling som man ikke kan få refunderet, hvis man benytter 14 dages returret.. og så kommer man alligevel tætter på en butiks pris her hjemme, når man tager prisen på tvet og så evt. ligger 2 gange fragt pris oveni...

Man ved jo alligevel hvad man kan forvente af service ved at handle over nettet og hvor produktet evt. kommer fra.... Så betal dog det ekstra og så gå ned i den lokale Radio/Tv butik istedet for det andet møg..... plus evt, også købe en bedre skræv end lige LG...

• #8   25. nov 2009 Ja jeg er helt enig med Dennis V

Det kan godt være det koster lidt mere, men så er du osse sikker på at du har den korrekte garanti og ombytnings/returret i tilfælde af fortrydelseskøb.

Jeg vil hellere give lidt mere og så købe det i butikken og samtidig få en bedre vejledning omkring produktet, plus at det er lidt nemmere at danne sig et indblik af produktet, når man kan se og røre ved det.

Tænk hvis jeg havde købt mit anlæg på nettet??? Med alle de problemer cd-afspilleren har voldt mig??? Jeg tør slet ikke tænke på hvilken elendig service jeg så havde fået.

Man skal heller ikke blive for nærrig.

• #9   25. nov 2009 Lige præcis Allan, pris og kvalitit hænger altså stadig sammen og der vil og "skal" jo næsten også være forskel på modeller og kan lidt mindre når prisen nu også er det lavere.... Man får hvad man betaler for...

• #10   25. nov 2009 Plus det er altså også nemmer at gå ned i en butik og brokke sig, hvis der skulle opstå problemer med tvet, end det er at ringe, maile, osv. til den internet forhandler man nu har købt produktet ved. Plus at man får da en hel klart bedre service, ved at handle i fysisk butik end over nettet. Personligt handler jeg kun over nettet når det drejer sig om cd eller film, ellers bliver mit elektronik købt hos den forhandler jeg nu bruger, for der følger jeg mig tryg og sikker på at jeg får det rigtige produkt plus at jeg ved at jeg bare kan komme ned med produktet, hvis der skulle være problemer... Men sådan er jeg, jeg VIL have service når jeg handler med elektronik.

• #11   25. nov 2009 >Dennis V

Nu har jeg sådan set købt TV'et hos Komplett.dk som har en fysisk butik i centrum af KBH.

Jeg har i følge den danske købelov 2 års reklamationsret på produktet hvor det er forhandleren der skal bevise at det ikke er en producentfejl de første 6 mdr. Derudover har jeg også 14 dages fortrydelsesret. Ønsker jeg at klage tager det mig 20 min at komme ned i forretningen og smække en hånd i bordet. Jeg har desuden været ude hos både Fona, Merlin, Expert og et hav af andre forhandlere og det meste at det de sagde var lige til at lukke op og skide i.

Emnet gik ikke på hvorvidt det er smart at handle over nettet eller ej, men om hvorvidt der er problemer med BoxerTV og DVB-T ved parallelimporterede fjernsyn. Det er desuden komplett der har parallelimporteret det, og jeg køber det så af dem. Jeg har før handlet med komplett og har fået en yders høj service af dem, så jeg stoler fuldt ud på at det ikke er noget stort problem at handle hos dem igen.

Jeg har desuden ingen bil, og jeg nægter at slæbe et TV til 7000kr som vejer 23kg med i S-toget. Hvis i vil skyde flere brændende pile efter mine kornmarker kan vi tage den over PM.

• #12   26. nov 2009 Det er fair nok....

• #13   26. nov 2009 Selvfølgelig har du reklamationsret uanset om TV'et er parrallelimporteret eller ej, men den service butikken kan levere er lidt forskellig.

Uden at kende de præcise omstændigheder for LG, ved jeg at både Samsung, Sony, Philips og Panasonic har en politik der siger at de ikke rører defekte parrallelimporterede produkter. Det betyder for dig, at hvis dit TV går i stykker kan du naturligvis aflevere det hos Komplett, men istedet for at de bare kan sende det til producenten skal de sende det tilbage til det land det er importeret fra. For deres egen regning.

Det kan skabe nogle store tvister da du ligepludselig kommer til at slås direkte med Kompletts pengepung.
    På de danske modeller er det producenten der betaler omkostningerne. Derfor er det selvfølgelig også lidt nemmere at få en god service.

Jeg kunne ikke være mere ligeglad om du handler på nettet eller ej, og om ud køber importvarer eller ej. Jeg vil bare sørge for at du ved helt præcis hvad du går ind til.

Men du skriver: "Jeg har desuden været ude hos både Fona, Merlin, Expert og et hav af andre forhandlere og det meste at det de sagde var lige til at lukke op og skide i." - og det finder jeg da lidt pudsigt at du så i det hele taget rejser det spørgsmål du gør herinde. Det må jo betyde at Komplett heller ikke kunne svare på dit spørgsmål?

Jeg tvivler meget på at hverken fona, merlin eller expert ikke ville være istand til at vise dig et TV de kan garantere er boxer godkendt, og give dig det korrekte CA modul med.

Kommentér på:
Parallelimport, nu vil jeg vide det!

Annonce