802 visninger
|
Oprettet:
projektor. hvad er godt? {{forumTopicSubject}}
ja havde egentlig gået med en ide om at købe et phillips 52PFL9704H tv.
men da vi var på tur i div butikker oplevede jeg nogle steder at folk skød det lidt i sænk..
derfor overvejer jeg nu at købe et lidt billigere tv og suplere med en projektor når der skal ses film.
men hvad er godt?
har kigget lidt på benq, men vil meget gerne høre jeres meninger og forslag.
mvh Sten
nov 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
hvilken teknologi? (LCD, DLP m?)
Har du brug for 1080P eller kan du nøjes med 720P?
Kig evt. på en Sony HW10. Den nue Sony HW15 er lige kommet, så der kan være en cjance for et godt tilbud på www.idealo.de. Det skulle eftersigende være en super projektor i prisklassen 0 - 14.000,- Hvis du vil have en DLP projektor, så skal du bestemt kigge nærmere på en Benq W5000 eller den nye W6000, men den koster nok også lidt mere.
Du kan også købe en Sanyo Z5 projektor til ca. 7.500,- i tyskland og den virker sgu ganske upåklageligt. Har selv en, da jeg skulle undersøge om jeg i det heletaget var interesseret i at have en projektor. Jeg har været fint tilfreds, men det er klart at man kan få bedre, da prisen ikke er højere.
Du skal også tænke på et lærred, hvilket også koster nogle penge, medmindre du tager den lidt billigere løsning, med at købe en stor mdf-plade og maler den med Goosystems Screen Goo, som skulle fungere ganske fint.
feb 2006
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
ja ved godt at lærred kommer ved siden af. kiggede på en benq som sagt i hifiklubben som de havde sat op i deres "biograf". det var nemlig en wxxxx. kan ikke huske hvilken af dem det var
den skal være full hd
nov 2006
Den kan du desuden læse meget om her www.projectorreviews.com, hvor de også er stor fan ef denne maskine, over fx. Panasonics AE4000, som ellers også får meget ros.
nov 2006
feb 2006
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
nov 2006
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 362
http://www.theprojectorpros.com/learn.php?s=learn&p=technologies_dlp
og også lidt her:
(link fjernet)
Du skal ud og de forskellen på forskellige mærker og typer, inden du køber. :o)
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
projektor. hvad er godt?