{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Hvilket valg af fjernsyn? {{forumTopicSubject}}

Hej HFG.

Efter vores lynnedslag i sommers, er min far efterhånden ved at være træt af at kigge på et akvariefjernsyn (hans brændte af) - og derfor er han ved at kigge på et nyt.

Krav:

40-47"
Full HD
100 Hz (minimum)
MPEG 4 - DVB-T + DVB-C
Prisside : 12.000

Gerne med digital lydoutput (Ikke et krav, men fint hvis det er der - coax eller toslink)

Fjernsynet skal stå i en stue - med belysning fra vinduer (derfor ikke mulighed for mørklægning) og skal have en stor betragtningsvinkel, da der benyttes hjørnesofa og fjernsynet skal stå "skråt" vinklet mod siddestederne.

På forhånd Tak.
- Casper T.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket valg af fjernsyn?
  • #1   21. jan 2010 Glemte vist at sige, at det primært skal bruges til alm. fjernsyn (kanal'zapperi)
    Yderst sjældent der bliver smidt en DVD på. (Men det skal selvfølgelig kunne yde godt på alle punkter!)

• #2   21. jan 2010 Jeg har det her tv i 32 tommer, det kan jeg varmt anbefalde.

(link fjernet)

• #4   21. jan 2010 Hej Casper. Din far skal nok have sig et plasma tv lyder det til.

Forslag kan være PS50B855 fra Samsung (50") eller Panasonics TXP46G10

• #6   22. jan 2010 Jeg vil prøve at foreslå ham dette og se, hvad han siger til det.

Han har selv haft kig lidt på Samsung's modeller.
    Dog lidt mere på LED'erne - men er det virkelig værd at købe til dette formål?

Og så har han hørt noget om, at Sony kommer med en ny model inden længe. Nogen der kender noget til det?

• #7   22. jan 2010 Jesper - DIN skærm har næsten samme overflade som de fleste plasma skærme.
    Der er absolut ingen LCD skærme der har betragtningsvinkler der er noget nær plasma skærme - ihvertfald ikke hvis man først har ejet en plasma skærm og ved hvordan det KAN være!
    Samtidig er sortniveauet på Samsung B6 LCD serie næsten til grin (no offense).

Hele min venstre væg er et stort vinduesparti og det skader ALDRIG min fjernsynskigning på min Pioneer plasma.

Ingen skærme har godt af at der står lys direkte ind på dem og det har negative effekter på alle skærme.
    Samsung PS50B855 klarer sig brilliant i lyse omgivelser og gengiver hamrende god sort. Og i modsætning til LCD skærme forbliver denne sorte nuance faktisk ligeså sort om aftenen smiley

Så at du skriver at Samsungs modeller har mat overflade forstår jeg ikke.
    Serie 3,4 og 5 har mat overflade - INGEN andre. Og disse kan ikke rigtig være med i diskussionen da ingen af dem er 100hz.
    Serie 6&7 LCD og 6,7,8 LED har alle blanke overflader der reflekterer mindst ligeså meget lys som plasma skærme.

Casper - alle producenter kommer med nye skærme inden længe.

Tjek denne side: (link fjernet) og derefter http://www.flatpanels.dk/

• #10   22. jan 2010 Jesper nu snakker jeg ikke "en plasmaskærm". Jeg snakker "plasmaskærmen"!

Ligesom der er stor forskel på en god lcd og en dårlig lcd er der også stor forskel på en god plasma skærm og en dårlig plasma skærm.
    Og den rigtige plasma skærm vil næsten altid levere meget mere bang for the buck end en tilsvarende LCD.

Nu sidder jeg 2,5-3 meter fra en 50" plasma skærm herhjemme.
    Mit rum er 3-4 meter bredt. Hvis jeg bruger min sofa der står mod den ene væg og ikke den der står midt i rummet ville jeg få et fuldstændig drejet indtryk af kontrast på skærmen hvis det var en LCD skærm.
    Det, og en halv milliard andre ting er grunden til at 99% af den danske befolkning ville være bedst tjente med en plasma skærm.

• #12   22. jan 2010 Så sandt som det er sagt smiley

• #13   22. jan 2010 Ja man skal købe det man synes om.

• Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #14   22. jan 2010 sort niveuet er meget bedre op gode lcder fakta er at lcd har overhælet plasma
    har selv et godt plasma men hvis jeg skulle ud og købe igen blev det nok lcd

• Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jan 2010

#15   22. jan 2010 den der plasma-lcd-fakta side er da til grin (lavet af den største plasma mærke)

• #16   22. jan 2010 Sjov som den evige "krig" mellem plasma og LCD aldrig forsvinder smiley

Men mon ikke man kan konkludere, at det er individuelt hvad man vil vælge. Jeg har f.eks. lige fået et 65" plasma. Og hold da ellers op et billede! jeg sys bare, at mange mindre lcd'er står ekstremt dårligt. Især samsung som så mange elelrs taler godt om.

• Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jan 2010

#17   22. jan 2010 det kommer meget an på hvilken model man ser på... MEGET

• #18   22. jan 2010 Plasma er ikke en mulighed, da min far ikke har kendskab til dette og heller ikke føler sig tiltrukket af en mulig burn'in effekt.

Og hvad angår betragtningsvinkel - så klarer mit forholdsvis gamle Sony Bravia sig udemærket godt på det punkt. Lige meget hvor du sidder, så er billedet med de rigtige farver. Så det må kunne lade sig gøre, at få en god betragtningsvinkel , uden at skulle køre over i Plasma.

• #19   23. jan 2010 Min far har haft kig på de nyere Sony modeller.

HX800 for at være helt præcis - i en 40" eller 46" udgave.

Og straks kommer min mor og siger noget om ENDNU et nyt tv'signal, de kære mediefolk er begyndt at snakke om.
    DVB-T2

Hvad er det nu for noget?

• #20   23. jan 2010 tro det er noget med 3D.

Kommentér på:
Hvilket valg af fjernsyn?

Annonce