{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

component billed fejl? flimmer! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et problem med at jeg har købt et kabel der går fra DVI-stik fra computeren og over til component-stik til min projektor.
Men når det er tilsluttet direkte imellem, og har sat opløsningen til en overkommeligt størrelse for min projektor, er der enten bare blank billed på projektoren, eller flimmer.

Jeg har læst mig frem til at det er fordi DVI er et digitalt signal, og component er et anologt signal, og det kan ikke laves om blot ved en ledning, men at man skal bruge en omformer.

Er dette min løsning så?

men hvorfor sælges der kabler der går fra DVI til Component, som i teorien ikke fungere så?

har også læst at en løsning kunne være at bruge S-video, men i det signal kan opløsningen da ikke komme op på 1080p?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  component billed fejl? flimmer!
  •  Mathiash
    Mathiash Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 49
    #1   14. okt 2010 Det kabel du har købt sidder højst sandsynlig den adaptor som skal sidde for at konvetere signalet fra analog til digital. Adaptoren kan være meget meget lille og sidde i den ene ende af kablet.

Har du husket og extende dit skrivebord eller dublikere dit skrivebord, og prøv at sætte opløsning på 1024x768 noget som projekteren meget gerne skulle kunne vise.

S-Video er det samme som scart stik bare uden lyd, så nej det er ikke en løsning smiley

• #2   15. okt 2010 Mathias
    ja okay, syns os nok at der var dårlig billed på s-video kablet smiley

jeg har duplikeret den, og udvidet, og sat den som 1. priotet og eneste. og skiftet lidt med opløsningen op og ned.

•  Mathiash
    Mathiash Tilmeldt:
    dec 2007

#3   15. okt 2010 Det er lidt svært når man ikke selv kan sidde foran udstyret og prøve, virker projekteren som den skal hvis du sætter den til en anden compuer, eller er det samme problem?

• #4   16. okt 2010 Mathias
    jeg har desværre ikke lige en anden computer med dvi udgang at teste med. men den kan fint køre over s-video, og der er heller ingen problemer med min xbox og blu-ray afspiller.

tror du har ret i at der sidder en omformer på kablet, for der sidder en lille rund klods på 3x1,5cm lige lidt efter dvi stikket.

•  Mathiash
    Mathiash Tilmeldt:
    dec 2007

#5   16. okt 2010 Jeg tror desværre ikke jeg kan hjælpe dig så meget mere over et forum. Jeg tror bestemt fejlen skal findes i projekteren, men det kan os godt ske den skal findes i computeren. Jeg ville tage den med hjem til en kammerat og teste den på hans computer etc.

• #6   17. okt 2010 Mathias
    ja det må jeg nok hellere gøre.

men har jeg andre muligher for at få høj opløsning fra min computer til min projektor? projektoren har kun component, video og s-video indgange.

•  Mathiash
    Mathiash Tilmeldt:
    dec 2007

#7   17. okt 2010 Når du siger video mener du så VGA?

• #8   18. okt 2010 Mathias
    nej bare video... men har fundet ud af at jeg også har en VGA indgang, som jeg tror jeg vil prøve og købe et kabel til, i stedet for. for det kan vel også tage op til en 1600x1200 i opløsning, mener jeg, hvis ikke mere.

Kommentér på:
component billed fejl? flimmer!

Annonce