1.362 visninger
|
Oprettet:
Projektor hjælp {{forumTopicSubject}}
`Hej HG.
Jeg søger ny projektor og har kigger på nogle brugt, og har luret på en
InFocus X10
InFocus IN78
Optoma HD20
SANYO PLV-Z700
Hva ville i vælge og hvorfor.?!
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 51 Svar: 346
Infocus X10 larmer meget, og er efterhånden ved at være en halvgammel sag. Det var også en af de første "billige" Full HD projektor, så lysstyrken er nok ikke videre fremragende... Har set den på 70" lærred, og den stod ikke særlig flot (dårlig kontrast)...
Sanyo z700 har fået meget kritik omkring lysstyrken, og nu hvor den er brugt, er det ikke ligefrem gode odds... I mine øjne har lysstyrken rigtig meget at sige... Dog larmer den mindst af alle sammen... Nu har jeg haft min BenQW1000 i over et år, og har aldrig følt mig generet af blæserstøjen. Det er sjældent man anser det, lydsporret tager opmærksomheden. (Jeg ser så også meget actionfilm)
Infocus in78 er ikke full HD, og det er netop ved projektor det giver mening at opveje HD-ready vs Full HD pga. af det store billede. Dog vil den uden tvivl imponere som "førstegangskøb".
Mit råd er at få en OK projektor (full HD) fra start, for ellers går du nok ud og invistere igen efter et par måneder... Jeg startede med gammel Sanyo Z3, men da wauw-effekten over det store billede var væk, opdagede jeg hurtigt mangel på kontrast, opløsning og ikke mindst lysstyrke... Ikke at min BenQW1000 er en perfekt projektor, men den kan levere hvad der i mine øjne er krævende ved Blu ray
Håber det lille indlæg hjalp lidt
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 24 Svar: 61
Har overvejet at give lidt mere også lave en Sanyo PLV-Z3000 kan den anbefales.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 51 Svar: 346
Projektor hjælp