1.420 visninger
|
Oprettet:
Midi controller og højtaler Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej Hifi galleri jeg er helt ny inden for hifi, men jeg har bestemt mig at jeg vil købe en midi controller, det bliver nok en American Audio vms4.1, men jeg har bare brug for hjælp angående højtaler. Først og fremmest skal højtaler og controlleren bruges hjemme, men har også planer om at bruge det når mig og nogle venner holder fest. Hvilke højtaler ville være passende? de skulle helst spille rimlig højt og have en fantastisk bas og de må meget gerne være billige eller brugte.
og kan man bare sætte stik fra højtaler og direkte over i midi controlleren?
Tak for hjælpen på forhånd.
Mvh Andreas
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
Hvad er dit budget?
Du kan kun sætte midicontrolleren direkte til højttalerne, hvis det er aktive højttalere (altså indbygget forstærker). Ellers skal du have signalet fra din controller over i en forstærker og så til højttalerne.
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 234
Ud over det så ville jeg da (undskylder overfor den eventuelle ældre og mere erfarne og lydkvalitetsvægtende del af hfg) anbefale et sæt brugte Cerwin-Vegaer. De spiller højt, de tåler tæsk (lydstyrkemæssigt, det er stadig en ht man skal passe på og behandle med respekt selvf) og de kan i hvert fald spille bas!
Hvor vilde fester holder i? Tænker på størrelsen.
Mange vil foreslå minimum 4 dundrende 15" på fuld knald, men vi har da holdt fester med blot en Zeppelin Air iPod højtaler (en seriøs en..) der kan levere lydkvalitet og styrke vanvittigt dens størrelse taget i betraktning.
Selv har jeg Cerwin-Vega VE-15, VS-120 & to sæt CD-70, og de kan alle hver i sær uden problemer spille en stue op med heavy metal, dubstep, pop, psy goa trance eller techno uden problemer!
Prøv at kig lidt rundt i brugtmarkede her på hfg, der er en del til salg og der er også mange der ikke har oprettet en salgsannonce men som stadig har noget stående de skal af med. - Der i blandt også mig hehe :o)
Men kig lidt rundt og spørg endelig
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
jeg må prøve at se hvad der er og kigge efter en forstærker også så.
Vi skal holde en fest i en "nybygget" lade som er ok stor, men jeg tror da godt et par højtalere med 2 x 15" bas kan klare det
den midi controller(står der ihvertfald på nettet det er, ellers tager jeg fejl) det er sådan en her:
(link fjernet)
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 234
Selvfølgelig
Hmm hvis det er en lade så ville jeg nok nærmere sætte liden til noget PA lyd ("dj" / diskoteks - højtalere). Men Siden i også skal bruge dem til hjemmebrug så er Cerwin-Vega stadig ikke et dårligt bud vil jeg mene
jan 2012
aug 2005
Men uden budget er det tæt på umuligt at foreslå dig noget ..
jan 2012
aug 2005
Brugte forslag:
http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/27272/
http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/31716/
Skal det være nyt og dermed pænt, så mener jeg det er svært at konkurrere med disse kasser i ydelse pr. krone:
http://www.thomann.de/dk/the_box_pro_achat_112_m.htm
Der findes desværre også en helvedes masse elendige skod kasser som du kan få fra ny for 4-5k med 2x15" og hvad ved jeg. Hold dig fra dem. Det er nøjagtig så ringe som prisen indikerer.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
men dem Casper forslår af de store dobble 15 ville nok være det jeg ville tage når man er en basfikseret ung dreng
og så til en sådan lade der tror jeg bestemt ikke det ville være tosset..
men til værelset hmm der er det måske bare en smugle overkill...
jan 2012
jan 2012
og så finde et par 12" toppe ? eller er det helt hen i vejret?
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
da de ser ud so om de er kastet ned fra 5. sal..
og at enhederne heller ikke er så super fede igen..
jan 2012
Midi controller og højtaler Hjælp!