Hvilket TV skal jeg vælge? 50-55" {{forumTopicSubject}}
Hej HifiGalleri!
Jeg står i den situation at jeg skal flytte hjemmefra, og derfor mangler jeg så et nyt tv. Kan lige så godt sige at jeg er blank på dette område da jeg stort set ingen erfaring har med det.
Mine krav er at det skal være et SMART TV, 3D.
Prisklasse op til en 9.000 (ca.)
Har selv haft kigget på lidt Panasonic og har hørt godt om deres plasma skærme.
Dette er jeg specielt faldet for, dog er det kun et 50".
http://www.komplett.dk/panasonic-50-3d-plasma-tv-tx-p50st60y/776231?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6
Hvis i har nogle gode bud eller kan komme med nogle gode ideer i min tv søgen ville jeg være taknemmelig.
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det er dog et LED-TV, i modsætning til ovenstående plasma.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
ST60 er en rigtig, rigtig fin skærm. Jeg syntes dog du skal starte med at gøre op med dig selv, hvad du vil bruge skærmen mest til. Er det film, smart-tv, almindelig tv kiggeri eller?
Selvom Panasonic stadig har det flotteste billede på plasma siden, syntes jeg ikke deres smart-tv er noget at råbe hurra for. Det lagger i menuen, Menuen er noget juks og til sidst halter Panasonic ofte efter sikkerhedsgodkendelser. Dette betød blandt andet at 2011 modeller, måtte undvære netflix. Allerede i 2012.
Panasonic har dog nogle fede features, som også er værd at tage med. Blandt andet deres viera link. Som giver dig lov til at styre din receiver med Panasonics fjernbetjening. Vel og mærke hvis der er tale om Onkyo/Yamaha/Pioneer. Tilsluttet Hdmi. Det samme med blu-ray afspillere fra samme mærker + panasonic selv selvfølgelig!
Jeg skal selv ud og ha ny skærm nu her - Venter dog lige til de nye modeller ruller ud, så falder prisen på de gamle en del!
Men mit valg bliver med stor sandsynlighed et 6515 fra Samsung.
http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/tv/led/samsung-ue55f6515?cid=911205000000
mar 2013
Nej. Det er bestemt ikke 5000 kroner værd i dag.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 19 Svar: 144
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 82
feb 2013
feb 2013
Nogle forslag? 42"+ og max 4000kr
feb 2013
Tak for hjælpen.
sep 2012
Søren J: Hvorfor vil du have 3d funktionen i tv'et, hvis jeg må spørge? Jeg har selv ejet et 3d tv med aktive briller i. Det er ganske sjovt og anderledes jo vist, men så er det heller ikke mere end det. Mange film mangler mange 3d effekter og det eneste du får ud af det er en anderledes "dybde" af filmene du ser. Det er en individuel sag self men jeg havde ikke valgt det igen.
feb 2013
sep 2012
http://www.komplett.dk/lg-60-3d-led-smart-tv-60la620v/777378
Jeg havde valgt link nr 2 Når du alligevel vil ud og bruge op til 9000 kr på et tv. Fantastisk Tv
sep 2012
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er godtnok lidt på bar bund med min viden her, ville Panasonic med plasma skærm være en dum investering? Eller hvor får jeg mest for mine penge henne?
mar 2013
Men jeg syntes vi skal starte med, at vi holder os til det vi faktisk har nogle kompetencer inden for.
Lad os tage den i punkt form. Det ser ud til at du holder af det.
Vis du skulle sammenligne det med at nyt fjernsyn i butikkerne hvilket skulle det så være?
Jeg kan ikke sammenligne det, da det vil blive en for individuel disstukion. Årsagen er selvfølgelig at du vil sammenligne et 6 år gammelt tv med et nyt. Så hvilket prisleje vil du selv sammenligne det i? For du kan jo selvfølgelig ikke sammenligne en brugt pris med en nypris. Da der er mange forbehold, blandt andet garanti, ny teknologi osv.
Men lige pt kan jeg ikke tag det seriøst det du skriver
Uanset hvordan det falder i jord, så syntes jeg det var en barnlig kommentar. Hvis du ikke kan tage det jeg skriver seriøst, hvad kan du så tage seriøst? Dette er et forum - Ikke en børnehave. Vi er mangfoldige og der er mange forskellige personer herinde, så der vil være mange forskellige meninger og holdninger.
1) man høre konstant om at folks fjernsyn går sort efter 2-3år (mest samung)
Selvfølgelig går elektronik i stykker - Samsung har haft store problemer med deres elektrolytter, denne fejl har de faktisk rettet en del på. De modeller der har været flest på er deres gamle MB serie. Denne elektrolyt der er tale om "popper" koster cirka 5 kroner og tager 15 minutter at skifte. Selvfølgelig fagfolk
2) har ikke hørt om et eneste fjernsyn med "smart-Tv" som virker ordentlig + de skal bruge hele aften på at tænke vis man surfer på nettet.
Det var da noget af en formulering. Jeg er bestemt ikke enig. Jeg syntes faktisk 2013 skærmene gør et godt stykke arbejde, taget i betragting at der er tale om et tv og ikke en computer. Panasonic har haft store problemer, men både Samsung og LG gør det faktisk hæderligt. Dertil kommer, at de er fantastisk at man uden ekstra tilbehør, kan gå online på f.eks. Netflix og Viaplay.
3) folk der køber Pioneer Kuro køber det fordi det har et fantastisk billed og nok er det ikke tyndt som papir men det har en langt bedre bygge kvalitet end det i dag.
Pioneer Kuro har et fantastisk billede! Og har været reference skærme i mange år. Ja, vel faktisk lige indtil Panasonics ZT! Men der er ulemper ved plasma, som skal overvejes før man køber tv. Dertil kommer, at det fantastiske ved Pioneer, var deres sort niveau - Ikke billedekvaliteten som helhed. Hvis du smider et kuro fra 2008 op ved siden af f.eks. st60'eren, vil st60 til enhver tid, give det bedste helhedsindtryk.
4) jeg har et Appel tv3... Har ikke brug for et "Smart-Tv"
Der var du da heldig - Jeg har også haft Apple tv. Men det røg nu hurtigt igen. Det låste system krydret med det faktum at det er ekstratilbehør som koster en små, 700 idag? + et hdmi kabel. De kroner kunne være brugt på et bedre tv. I stedet for. Oven i de overstående, kommer så at der igen skal ligge en ekstra fjernbetjening, hvilket for mange mennesker er et irritations moment (Især kvinder!)
Vi kan diskutere herfra og til om 10 år om hvor vidt et 6 år gammelt tv er 5000 kroner værd. Det er selvfølgelig individuelt. Men mon ikke 90+% af danskerne, vil give mig ret i, at det LANGT fra er 5000 værd. Faktisk ville jeg end ikke give det halve for det. Ene alene af den årsag, at den er outdatet.
mar 2013
mar 2013
Plasma er stadig de bedste tv til film. Du får en mere overbevisende oplevelse, fordi farverne på et plasma er mere realistiske end de er på et led tv.
Så jeg syntes da du skal tage ud og kigge på et st60. Jeg vil dog anbefale dig at vente en lille 1½ måneds tid. Der kommer nye modeller og Panasonic centrene brænder ofte inde med gamle modeller, da de opkøber store partier der ikke er blevet solgt direkte af Panasonic Nordic. Derfor er der en del at spare hos de lokale forhandlere, måske kun ned til internet priserne. Men hos den lokale forhandler for du mulighed for en ordentlig snak omkring dine behov samtidig med at du får set tv'et ordentligt. Det gør du IKKE hos f.eks. Elgiganten og deres enorme vægge.
Årsagen til at jeg selv går efter et led tv fra Samsung er udelukkende på grund af deres smart-tv menu og fordi det kun skal bruges til tv. Jeg regner stærkt med at få stablet en rigtig "hjemme-bio" op med projektor i løbet af det næste års tid. Så for mit vedkommende vil det ikke give mening, at købe et plasma tv.
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
og Peter S hvorfor skal man vente en lille 1½ måneds tid på nye modeller som aldrig kommer
mar 2013
Dog er de små butikker ikke interesseret i at sælge disse udgående modeller, da avancen er lille i forhold til de helt nye modeller. Det er gambling, men det er en chance, jeg til enhver tid ville tage!
Hvilket TV skal jeg vælge? 50-55"