{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

LCD tv? {{forumTopicSubject}}

KOntrasten, hva vil det sige?
Kigger lidt på nogle LCD skærme/tv og fandt et Akai 42" men havde kun en kontrast på 550:1 .
Hvorimod Philips har en 42" med en kontrast på 4000:1.
Så hva betyder det og hvor meget har det at sige?

Evt. andet man skal kigge efter når man kigger på LCD skærme/tv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LCD tv?
  • #1   14. jan 2007 dette er dog taget fra en projekter, men vil mene at det nogen lunde det samme med LCD

Billedet skabes af kontrasten mellem det mørkeste og det lyseste. Hvis projektoren ikke kan lyse mere end det lys der er i rummet kan man ikke se noget. Ved at købe en mere lysstærk projektor får du en større forskel på lyst og mørkt, og du får et genkendeligt billede. MEN – da du ikke kan lave mørkere end der er på lærredet, forsvinder alle detaljer i de mørke dele af billedet. Det der skulle have været sort bliver lysegråt. Det resulterer i en dårlig kontrast, og dermed dårligt billede, hvor mange detaljer forsvinder

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articleid=357&zoneid=2

mvh / Michael

• #2   14. jan 2007 Altså et sort/hvid forhold!!!

Hvis du evt. har mulighed for det bør du se på en plasmaskærm og en LCD ved siden af hinanden... Så er du ikke i tvivl!!! Plasmaskærmene holder sig ofte på 10000:1!

• #3   14. jan 2007 DVs. at en kontrast på 550:1 er meget dårligt?
    Hvor højt skal man op før at det er "fint nok"?

Er der andre ting jeg skal se efter når jeg kigger på LCD skærme? smiley

• #5   14. jan 2007 Mads F - Nu er jeg jo ikke nørd, så behøver ikke et tv til 20.000 på værelset. Jeg skal bare ha et nyt pga. mit nuværende alm. TV er færdigt. og så kunne jeg ligeså godt købe et LCD som der plads til når jeg flytter i lejlighed el. lign.
    Self skal det give gode billeder og selve kabinetet skal da også være pænt. Men det behøver jo ikke være det bedste der fås på markedet osv..

Kommentér på:
LCD tv?

Annonce