{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.466 visninger | Oprettet:

Stephan A
Stephan A
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23

Fladskærm - Hvor stor? {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu nu er situationen denne, at jeg overvejer at anskaffe mig en fladskærm. Jeg ved dog ikke hvor stor sådan et skal være iforhold til rummets dim. Dvs. der hvor TV'et skal hænge er der 3m fra væggen til den væg hvor sofaen står op ad.

Så jeg havde forstillet mig at det var enten 32" eller 37". Jeg ville jo egentligt gerne have et 37" da jeg kan få full hd der, men ved ikke om det bliver for stort iforhold til afstanden hvor man sidder?

På forhånd tak.
/stephan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladskærm - Hvor stor?
  • #1   2. jan 2008 Der er flere kriterier i det her emne.

Du skal tage forhold til din kigge-afstand. og så skal du finde ud af, hvilket signal du skal modtage dine kanaler i (kabeltv, parabol, eller andet)

og Full HD for du intet ud af, med mindre det er en 42 tommer eller derover

• Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

#2   2. jan 2008 Ja nu har jeg faktisk søgt lidt, og har kigget lidt på Panasonic TH 42PX70EA. Kiggeafstand er vel omkring de 2.5-2.7 meter, og har læst mig til man kan få en boks til digital modtagelse for +200 kr årligt ved yousee.

Kan dette anbefales? Har læst mange rosende ord omkring dette tv til prisen ifh. til feks. lcd i samme prisklasse.

• #3   2. jan 2008 jeg kan sige der er MEGET stor forskel med 32" og 37" altså det er øjen snyd smiley

vi har en 37" og er 2-3meter fra den og det er lige underkanten smiley

• #4   2. jan 2008 hejsa.
    mine forældre har et samsung 42" plasma.
    Jeg sidder 2,5 /3 meter fra det.
    jeg kunne sidde der hele dagen hvis det skulle være det.

så hvis du køber et 37" så ser jeg ingen problemmer i kun og sidde 3meter væk

• Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

#5   2. jan 2008 Ja rent faktisk er jeg kommet frem til jeg måske endda skal have et 42" tv? Eller bliver det for stort?

• #6   2. jan 2008 Stephan A
    Det kan det måske godt blive.
    Når jeg engang imellem er hjemme hos de gamle.
    Så har den mulighed at kan flytte lænestolen længere tilbage.

Det kan du ikke.
    Men jeg tror godt du ihvertfald kan have et 37.

Det forskeligt fra menneske til hvordan de ser tror jeg
    Og hvordan tv`et ser ud

• #7   2. jan 2008 Du skal tage ned i butikken og kigge. personligt bille jeg anbefale dette her

(link fjernet)

det har indbygget digital tuner til det hele, både parabol-kort, kabeltv (inkl. selectorkort ) og almindelig digital tuner

• #8   2. jan 2008 fås osse i 40 tommer til 12.999

• #9   2. jan 2008 har selv boksen, og det er okay, men ville være lettere hvis den var bygtget ind i tv´et som den er på NAD-skærmen

• #10   2. jan 2008 Jeg sidder omkring 4,5 meter fra mit 50" og jeg syntes at så småt er tvet ved at være for lille til den afstand. i min gamle lejlighed havde jeg et 42" som jeg sad 2,5 meter fra og det var ikke noget hd ready osv og det var sådan lige tæt nok på ved det da jeg af og til næsten kunne se pixelne på tvet hvis jeg bare så normalt tv men til dvd var det rigtig godt. Men jeg vil sige 37 til 42 ville ikke være helt tosset

• Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

#11   2. jan 2008 Okay. Nu har jeg læst mange lovende ord om plasma, så jeg har tænkt mig at tage ind og kigge på sådan en fætter

Vi snakker om Panasonic TH 37PX70EA og udgaven i 42"

• #12   2. jan 2008 Tror ikke du bliver skuffet... har forgængeren.... pana pv60 og jeg er ovenud lykkelig... skal du også nok blive

• #13   2. jan 2008 Jeg ville gå efter et 37" da ens øjne hurtigt vender sig til størrelsen på et tv og hurtigt kan virke småt. Gik selv tidligere fra et 28" til 32" opg mente at det var da rigeligt med de 32", men det blev hurtigt ALT for småt, så nu har jeg et 50" og sidder ca. 3,5 meter fra det og det har squ været fint, indtilvidre smiley

Med hensyn til full hd, så er det på ingen måde nødvendigt i den størrelse, det er først når man kommer over de 45" - 50" at det har betydning.
    Der er kommet ligt pixelkrig på tv som man ser på kameraer. Et alm. huskamera med 12 mill pixel, hvad skal man bruge det til? Bliver billede bedre, nej. Det samme gælder Full HD (1080p/i), i de fleste tilfælde og her gældende dit er HD Ready (720p) rigeligt.

• #14   2. jan 2008 Jeg ville ikke vælge den større end 37 hvis der kun er 3 meter. Så bliver skærmen altså stor at følge med på for øjnene, men smag og behag er jo forskellig.

• #15   3. jan 2008 Hvorfor siger i at det ikke er nødvendigt ved Full HD i små størelser? Jeg har set opløsningen på en Samsung 40" (1080) og der er da en verden til forskel?

• #16   3. jan 2008 ..Tænker her på Blueray på HD vs. Full HD smiley

Kommentér på:
Fladskærm - Hvor stor?

Annonce