forskel på digital tunere {{forumTopicSubject}}
og om man kan brude de forskellige på kryds og tværs af hinanden???
syns de enste slag tunere der debateres herinde er
dvb-C/S/T.... kan man bruge en der er beregnet til tagantenne, til kabelstikket?, eller fucker det bare op og går i analog.
og hvad med de andre former for tuner??
IDTV
QAM
og ATSC
hvad gør de osv??, jeg har nemlig købt mig et samsung
LE32S62B, som jeg er yderst tilfredsmed, men hvad så her om et års tid når der kommer digitale signaler, nogle af jer skriver man skal have en boks ligegyldigt hvad, andre er uenige.
jeg har tdc kabeltv, hvis nogen har erfaring med dem?
håber i kan gør mig lidt klogere på denne her jungle.
mvh
johan
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 641
Du har en DVB-T tuner i dit TV, og den kan_kun_ benyttes til et terristisk signal. Altså det der sendes over det luftbårne net. Det betyder at du lige nu kan fange DR1, DR2 og TV2 i digital kvalitet hvis du har egen antenne.
Det er som sagt lige nu.
Eftersom ingen endnu aner hvem der bliver Gatekeeper (han der skal råde over det terristiske signal) er det umuligt at sige hvad for et slags kodning og komprimering vi kommer til at bruge.
Den T tuner du har kan nemlig kun finde ud af at vise MPEG-2 komprimeret ukodet signal.
Efter al sandsynlighed vil vi få et kodet MPEG-4 signal når tiden kommer, så man kan godt sige den er unødvendig.
Om ikke andet så forudser jeg at mindst 90% af danskere sidder med en boks under TV'et inden for de næste 3-5 år, uanset hvad der er indbygget i TV'et.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
forskel på digital tunere