{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

LCD prjektor i fuld HD {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har kigget på et 46" fuld HD fjernsyn, men leger ogsp lidt med tanken om en projektor.

Så hvad er en god LCD projektor i fuld HD? (går vel ud fra det er det bedste?)

Har kigget på en Epson EMP TW1000 til ca 13.000 kr

Er det ok, eller har i andre idéer?

Hilsen Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LCD prjektor i fuld HD
  • #1   5. aug 2008 Og hvad med HDMI kablet? Det bliver jo over 10 meter langt! Er det ikke det man fraråder?

Hvad har i andre gjort?

• #2   5. aug 2008 det er altid en dyre løsning at vælge projektoren da du skla ha lærrede til, tv tuner (dvd optager, video eller noget i den retning,) længere kabler og sidt skal pæren jo skiftes ca hver 2000-3000 timer og de kan godt koste et par tusind. Jeg har selv en FULL HD projektor hvor jeg også har muligheden for at se tv på men bruger kun tv delen ved specielle ting og sager som sport osv ellers bruger jeg mit 50" samsung til alm tv og til hygge film og så projektoren til når drengene er forbi og vi skla spille konsoller og se flim på storskærm. Jeg har selv kørt et 10 meter HDMI kabel til min projektor et Supra Kabel og det fungere fint og har Full HD opløsningen

• #3   5. aug 2008 De fleste af de billige 1080p projectore, giver et fantastisk godt billede til prisen. Men når du har tænkt dig at bruge ca 13000,- bør du mindst se 2 forskellige forskellige i aktion, og gerne en DLP og en LCD.

Prøv at få en demo af Epson'en, og så aftal feks, en demo af den Infocus 1080p som hfk sælger til lige under 13K.

Når du køber en 1080p projector, så skal du også købe et lærred der kan vise 1080p's opløsning, det er ikke helt billigt.

Med den rette 1080p projector og et lærred der kan vise opløsningen, får du et både meget større og bedre billed, end med et tv.

Når først du har set billedet fra en 1080p projector, tror jeg du glemmer alt om nyt 46" tv, du beholder dit gamle tv, og køber en projector : )

Hvis du har gemt dit lærred, fra dit gamle set-up, kan du bruge det som en midlertidig nødløsning. Så får du fornøjelsen af at "falde ned af stolen" to gange. Første gang du ser en Blu-Ray film, og igen når du ser billedet på et lærred der kan vise den fulde 1080p opløsning.

Med et lærred der kan vise den fulde opløsning, vil det være som du har fået en ny projector. Der er MEGET STOR forskel.

Held og lykke Morten, og god fornøjelse : )

• #5   5. aug 2008 Hej Kent.

Jeg ville skam også beholde mit 40" Det andet er bare til film og spil, ligesom Jimmy.

Jeg troede bare, at en LCD var bedre en DLP. At DLP var den "gamle" type og LCD den "nye"

Desuden troede jeg også, at et lærred var et lærred? Hvad er forskellen på 720 og 1080 lærred. Er 1080 finere stof?

Men jeg må i HFK, og se hvad de har :o)

Hilsen Morten

• #6   5. aug 2008 Anders. Den projektor ser ikke selt dum ud. Men 33 db! Det gider jeg ikke høre på :o( Min gamle "larmede" 31 og 27 db. Synes 31 db larmede for meget, så havde den næsten altid på eco mode. (27db)

Men jeg må jo ind og se den i live.

• #7   5. aug 2008 så prøv den projektor jeg har på eco mode er det kun 19 db smiley Mitsubishi HC4900

• #8   5. aug 2008 Ja der er stor forskel på lærreder, dugen i et 1080p lærred er meget finere end et 720p. De billigste af slagsen, understøtter ikke mere end 480p.

Jo finere dugen er, jo højere er prisen, du skal nok regne med at smide 5-6000,- for et lærred, der kan vise et 1080p billede. Og betydeligt mere, hvis du vil have et ligeså stort et, som det gamle du havde.

DLP er ikke en forældet teknologi, tværtimod ! Den chip der sidder i DLP projector bliver hele tiden forbedret. De nyeste modeller benytter en Dark Chip 4. Det er først for nylig at LCD projectore er blevet gode nok, til at de kan klare sig, i sammenligning med DLP.

DLP projectore har stadig den fordel, at de holder billedkvaliteten, hvor LCD panelerne slides, og taber billedkvalitet over tid.

Et par % af befolkningen, oplever en "regnbue-effekt" ved DLP projectore, er du en af dem, skal du selvfølgelig købe en LCD projekter.

Når du køber et HDMI kabel, skal du selvfølgelig sørge for at det er godkendt, til 1080p ved 10 m. Det er de fleste bedre kabler, problemet opstår kun hvis du skal bruge et 20m kabel, så bliver det dyrt.

• #9   6. aug 2008 Mere info ;

Nu er det altså heller ikke sådan, at et 720p godkendt lærred, ikke kan vise et godt billede fra en 1080p projector, det kan det sagtens ! I en direkte sammenligning vil du dog ikke være i tvivl, om hvilket lærred der er garanteret til 1080p.

I en LCD projector, sidder der 3 små skærme/paneler, et rødt, et grønt og et blåt, disse slides over tid, med dårligere billede til følge. Dette er altså IKKE noget der sker særlig hurtigt ! Du vil ikke få et dårligere billede, de første mange år, selvom du ser en film hver dag. !

Mange DLP projectore har et farvehjul, med en 6x hastighed, så den del af befolkningen, der oplever "regnbue effekten" er meget, MEGET lille. Derfor skal du dog alligevel, lige se projectoren i aktion, for at sikre dig at du ikke er en af de meget få, der oplever denne effekt. (farvehjul med 4x hastighed, bør dog stadig være rigeligt)

• #10   6. aug 2008 Jimmy: Kiggede faktisk på den i går. Netop fordi den er så lydsvag :o)

Kent: Men hvis en projektor koster 13000 og et 1080P lærred koster 5000 kr, så nærmer vi os jo de 20000 kr. For 18000 kr kan jeg få et 52" tommer Samsung LCD i fuld HD. Det er jo også værd at overveje.

Men jeg er da blevet en helt del klogere nu. Kigger forbi HFK i weekenden, og så tager jeg den derfra.

• #11   6. aug 2008 kan virkelig anbefale den den har en god lysstyrke mnge indstillinger virkelig godt billede og dejlig lydsvag og pæren skulle kunne holde en del længere end ved andre projektorer op til 5000timer

• #12   6. aug 2008 Det var derfor jeg skrev den extra info, du kan sagtens nøjes med et lærred der ikke er 1080p godkendt, og stadig få en FANTASTISK billedkvalitet !

HFK har et godt Lissau 92" lærred, til salg, under oprydnings salg, til 1995,-
    Med 92" får du et billed der er over 3 gange større end et 52", og sikkert også et bedre billede.

Kommentér på:
LCD prjektor i fuld HD

Annonce