Mangler viden :) flere spørgsmål {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en stak spørgsmål som ville være skønt vis det var nogle kloge hoveder der kunne svare på
1) Er det rigtigt at man mister lyd/effekt ved at have "lange" højtaler kabler?? f.eks 3-5 meter??
2) Kan det betale sig / Vil det give bedre lyd/forbindelse vis jeg monterede banan stik på mine højtaler kabler??
3) kan jeg på nogen måde få digital lyd fra ps2/tv til receiver?
4) Kan jeg på nogen måde få digital lyd fra min computer til receiver??
5) hvor meget vil det forbedre at skifte til hifiklubbens antennekabel?? nogen erfaringer?? evt med andre "hifi" antenne kabler
det var vist det hele, håber virkelig at kunne få nogle svar
¤¤¤Kennie Jacobsen¤¤¤
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 128
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 38 Svar: 538
men det afhænger også af kablets kvalitet.
snakker vi længder over ca 15meter+/- så det duer det ikke, med tynde små kabler.
2 jeg tror det ville svare sig bedre og købe noget bedre højtalerkabel istedet for banan på de eksisterende kabler... det ligner lampe ledning det du bruger nu?.
3det tror jeg ikke, jeg kan også huske da ps2eren udkom at den maximalt var i stand og til kunne spille 2,1kanals.
hvor en ps3 er kan klare 5,1 eller 7,1 husker det ikke helt. Men som udgangspunkt så ville jeg ikke anbefale og bruge din ps2.
wow efekten/ snurre rundt lyden bliver optimal.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 38 Svar: 538
Men en god DVD afspiller er du bedre tjent med end ps2.
OG JA ingen dvd/cd afspiller lyder ens
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 26 Svar: 161
Afhængig af hvor meget du bruger på e antenne kabel vil du kunne se en forskel. Da der ikke er ret meget støj på de dyre kabler. Generelt bare en meget bedre kvalitet.
Men hvis du generelt har meget støj derhjemme skal du ikke regne med noget. Men jeg syntes det ville være et forsøg værd.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 26 Svar: 483
2)banan stik gør det nemmere at lave om på dit setup, men jeg synes nu ikk det giver den hørbare forskel, som f.eks et bedre kabel gør.
ellers prøv og slå det spørsmål om bananstik op i forummet, der har der været nogle gode debatter engang om det.........
3) du kan opnå bedre lyd ved at bruge den optiske udgang på din ps2
4)-5) ved jeg desværre ikke
håber det kunne hjælpe lidt
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 9 AV-enheder: 3 Emner: 46 Svar: 246
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
synes det er sjovt at du siger at PS2 kun har 2.1 lyd..
jeg sad her i går og spillede GT3 for sjov. og det var da ren surround... køre så også med optisk (digital) kabel...
5. det kan sgu næsten ikke betale sig at ofre på antenne stikket, hvis du snakker en meter eller to, det vilel kun hjælpe hvis du bruger den dyre type ledning fra modtager (antenne stedet) og så til dit fjernsyn....
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 26 Svar: 483
jeg er bange for du er lidt gal på den angående ps2 lyd.....
den har jo både DTS og dolby som kræver 5,1 lyd
man skal bare bruge en optisk kabel
http://www.av-connection.dk/?PGr=32&ML=902
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 35
tak for svarene alle samme det var nogle rigtig gode svar
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 9 AV-enheder: 3 Emner: 46 Svar: 246
Mangler viden :) flere spørgsmål