{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

Hifiklubben sagde ... {{forumTopicSubject}}

Ja .. jeg har nu været inde i Hifiklubben og spurgt til råds, for hvad jeg skulle købe som anlæg. Jeg er ved at blive ret træt af det gamle jeg har .. (hvis i husker mig med mini-anlæget!)
Jeg fik lov til at hører forskellen mellem Dali IKON 1 og IKON 2 ...
Ja .. det spillede jo ret godt (syntes jeg!) - egentlig syntes jeg ikke der var SÅ stor forskeld på IKON 1 og 2 ... IKON 2 kunne self. spille dybere, lidt bedre kraftig bass. Men valgte nu den pga den kunne give mere power med sin 6½" mod en 5".

Hifiklubben mener man skal købe NAD forstærkker til Dali højtalere. Det vil jeg self. gerne men jeg vil gerne have en surr reciver så jeg kan udvide anlægget til når jeg flytter hjemme fra.

Men en Surr forstærkker fra NAD koster 8000kr!!!! + DVD afspiller 2000kr!!!! Det var lige i overkanten.

Så er det jeg spørger ---> kan man ikke vælge noget andet der er næsten ligeså godt, men et styk billigere.!??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hifiklubben sagde ...
  • #1   3. mar 2006 Jeg ville mene at dvd-afspiller, den ville jeg aldrig købe fra Hifiklubben, der ville jeg købe en anden ... De er ganske udemærket, altså jeg spiller en surround fra Sony som de siger på 5 x 100 watt, den spiller fandme mine højttalere godt op ...

Men hvorfor sådan en gigantisk forstærker til de højttalere der, det er en stor forstærker i forhold til de højttalere du invistere i, nu kender jeg ikke højttalerne, men det virker ikke som de helt vildt store discoteks højttalere ...

Hvis du er meget besat af de der IKON højttalere, så ville jeg vælge Denon, for syntes sgu 8.000 kr. er mange penge at ofre når du kun skal spille de højttalere op

(link fjernet)

Altså nu ved jeg godt jeg er sådan en som altid hører høj musik

Men jeg havde købt for de penge du er i gang med at ofre

(link fjernet)

+

(link fjernet)

Eller

(link fjernet)

Eller

(link fjernet)

Det er bare et bud / råd fra mig

Take it or leave it smiley

• #2   3. mar 2006 Man får altid hva man betaler for....
    Jeg ville vælge NAD, DENON eller Harman Kardon...
    NAD er jo rimelig strømstærke og du får virkelig KRAM og KVALITET for dine penge....
    Til dine DAIL ville jeg også vælge en NAD....
    Og du ka jo starte i den billige ende hvor NAD T753 koster 5999 som nu på tilbud koster 4999 og de har en demo inde på deres oprydningsliste til 3999 så det er ikke mange penge....
    Jeg personligt er ved at sparer op til NAD T773 og den er absoulut pengene værd men det er jo også NAD....

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #3   3. mar 2006 Simon,

selvfølgelig vil HiFi Klubben anbefale dig en NAD forstærker eftersom at det er i deres sortiment......men du kan altså købe meget andet.

Husk lige at der findes andre butikker en HiFi Klubben.

Hvad med at lure lidt efter noget andet end lige hvad HiFi Klubben sælger.....f.eks. mærker som Audio Analogue, Music Fidelity, Rotel, Primare, Acram, Audiolab....ja listen er lang......og skal det absolut være en surround forstærker ?

Lad være med at købe en forstærker bare fordi at nogen siger du skal.....når du vælger en forstærker er det vigtigt at du går efter din EGEN smag...og test-lytter med dit eget grej.

Nu er det ikke fordi at jeg har noget imod HiFi Klubben.....men mine erfaringer med dem er blot at de ikke kan godtage andre produkter end deres egne....og det de ikke sælger er crap.

En af mine kollegaer købte for nogle år siden nogle B&W 803 hos dem og deres råd var at der skulle bruges en helvedes masse penge i deres butik på en transistorforstærker. Og de medlte klart ud at rørforstærkere var bandlyst og det ville ALDRIG lyde godt eller virke.
    Men det endte med at der blev spændt nogle Audio Note P2/M1 foran dem....og det spillede hamrende godt....faktisk har jeg aldrig hørt nogen snakke dårligt om resultatet.

Jakob

• #4   3. mar 2006 denon!

• #5   3. mar 2006 Bear H.
    Mindre højttaler er ikke ens betydne med små kedelige forstærker, og lige så, er stor kæmper af højttaler heller ikke altid ens betydne med stor lækre forstærker...

Og de højttaler du viser frem kan du overhovede ikke samligne med Ikon 2.

De CV. højttaler du vis frem, det er spille højt højttaler og har i min verden ikke en skid med Hifi af gøre... de ældre var noget beder, og spillede noget mere rent og detaljeret... de nye er noget være L... efter min mening...

Concept 10 er en fin og STOR højttaler... med 2 x 10" store basenheder! og kan spiller tordne højt! jeg vil sige de nok mere en spille højt højttaler end en spille rent og detaljeret, med fine små detaljer i hele lyd billedet.

Ikon 2 er IKKE en spille højt højttaler, ikke fordi den ikke kan... for det kan den uden problemer. men det mere en "rigtig hifi" højttaler, med et fint og detaljeret lyd billede... og med noget seriøst udstyr bag sig, vil jeg næsten sige det er en af markeds bedtse i klassen.

Jakob M.
    Ja det er nogen fine mærker du har fundet frem der... men du kan nok ikke lige helt samligne dem med NAD, NAD er mere en økonomi klasse forstærker. hvor dem du taler om (Audio Analogue, Music Fidelity, Rotel, Primare, Acram, Audiolab) mere høre til i highend verden... det vil sige de uden problemer vil kunne koste det dobelte af et NAD produkt... men lyder også derefter :oD

Simon.
    Super højttaler du har valgt dig der... men de høves altså ikke en NAD forstærker til 8000kr for skulle kunne spille godt.. de vil spille uden problemer med en til 5000-6000kr. men en anden ting... vis du kan se du ikke lige helt for "tid" til de sidste højttale lige det næste styk tid... så du kan lave et surr. opstilning... ville jeg købe en stereo forstærker... der ville du både få meget mere ud af dine penge, samt meget beder lyd kvalitet...

The MBG

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #6   3. mar 2006 Mickey86 G,

enig at man ikke kan sammenligne high end med low end.....foremålet med at nævne produkter var egentlig blot eksempel. Jeg syntes bare at der er en generel tendens her på siden til at tro at der kun findes de produkter som HiiFi Klubben sælger hvilket jo ikke er rigtigt.

Jeg vil egentlig gå så langt og påstå at Jamo's forstærker ville være et godt bud til Simon.....og tilmed til en god pris.

Jakob

• #8   4. mar 2006 Per N:
    Er Dali og alt andet, L... i din verden?

Med valg af forstærker kan jeg kun tilslutte mig Mickey G. Jeg tror du vil få meget mere ud af en god stereo forstærker, istedet for en "middel" surround forstærker! Du kunne evt købe brugt.

Bare mit bud smiley

• #9   4. mar 2006 Ja .. vil gerne have gulvhøjtalere ... men har ikke ligefrem plads inde på mit værelse .. ! smiley Derfor ..

• #10   4. mar 2006 okay .. jeg har tænkt lidt over det ... Men det bliver Dali IKON 2 som højtalere ... forstærker er jeg ikke helt sikker på. Jeg kan se der er kommet mange svar herinde, og det er jeg glad for! Jeg vil følge jeres råd .. og jeg tror jeg starter med en stereo forstærker. Så er spørgsmålet nu! Kan man sætte en akriv subwoofer til en stereo forstærker? ved godt det er et lidt "ret" dumt spørgsmål.

Ellers har jeg kigget litd på NAD C320BEE ... kan i komme med nogle gode forslag til stereo forstærkere, helst ikke for dyre!

• #11   4. mar 2006 Hvis forstærkeren har pre out, kan du godt sætte sub til smiley
    Hmm, prøv at kigge på noget Harman kardon, eller måske Atoll! Kører selv med En Harman til mine Ikon 2, og det er et ganske fint match...

• #12   6. mar 2006 men ja okay!

Kommentér på:
Hifiklubben sagde ...

Annonce