1.393 visninger
|
Oprettet:
THX lyd {{forumTopicSubject}}
Jeg var nede i hifiklubben og kigge på forstærker. Og der sagde jeg at den gerne måtte være thx godkendt, og han sagde at alt det der thx er noget pjat, for man kan ikke bruge det til noget, For at udnytte thx lyd, skal man ha godkendt følgene: forstærker, højttalere, dvd afspiller, kabler og rum. Og hvor mange har lige det? Så alle dem der skal til at købe forstærker la vær med at gå op i thx lyd, du kan ikke bruge det til noget andet end det er dejligt at vide at den er det.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 197
Tror jeg de fleste ved?
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 16 AV-enheder: 3 Emner: 30 Svar: 149
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men hvis man nu bygger en biograf som f.eks. CineCity / BioCity i Århus, hvor der er lagt alle krafter I, for at få et ordentlig resultat, og de har da også den fineste certificering på alle 9 sale. Og selvom de ikke til dagligt gør det, så har jeg oplevet til en premiere i 98 tror jeg, hvor bio'en var sprit ny, at de spillede så højt at folk var nødt til at gå ud igen, og det endda uden at lyden blev anstrengt eller skrigende af den grund...
Så jow, der er self. noget om THX, men der er jo ikke noget ved det, når vi snakker home, og de hersens computer højtalere, og den slags... (Det er lige til at falde om på gulve af grin for (eller gråd))
For mig at se, så har Creative taget livet helt af THX certificeringen, med alle de forringende godkendelser... Bare kig på de oprindelige krav, og så se på det lort de godkender nu om dage? Et af de oprindelige krav var bla. at der blev brugt hele 3stk. dome diskanter i hver front højtaler, for at opnår tilstrækkelig spredning, og bare på det punkt er der vist ikke mange der lever op til kravene mere...
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 AV-enheder: 3 Emner: 27 Svar: 942
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
og så er det altså lidt federe at se Star wars med thx lyd...
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
og er skøn at have på når man ser thx-godkendte film
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
>> Holger
Ved nu ikke om du skal lægge det helt store i det, og hvis det endelig er så skal du nok op og snakke Ultra2 eller hvad de nu hedder, før der kommer noget reelt kvalitetskrav ud af det... Tror ikke engang den største home entertainment certificering svare til den oprindelige THX certificering som også blev brugt på HE. udstyr op igennem 90'erne.
Hvor ofte ser du ellers højtaler systemer med 3 dome diskanter og helt ens opbygninger på hele front linien....? Det er jo bare et af de krav der blev stillet dengang, for at opnår stor nok lydspredning! Kravene er sidenhen faldet og faldet ;-P
THX lyd