822 visninger
|
Oprettet:
H/K {{forumTopicSubject}}
kan min H/Kavr 347 få ludt nok når min dvd står overpå ? eller skal jeg lave en form for et afstands stykke så luften kan komme ordentligt ud for min receiver blir f***** varm, når min dvd står ovenpå...
eller har det ikk så meget at sige ?
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
Man bør generelt ikke ,placere nogen oven på en forstærkers ventilation rist. Det kan forkorte levetiden MEGET.
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.895
Et Rack med åbne sider (I stedet for en "kasseløsning") er klart at foretrække og gerne 5 cm eller mere over dine komponenter.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Det skrives, at det er mindre ufarligt, når en forstærker osse har luftventilationer i siden, som b.la. min harman den har. Der er jeg ikke så bange for det.
Hvis din forstærker står placeret i et lukket rack/reol med minimal luft gennemstrømning, anbefales det at du IKKE placere noghet ovenpå. Forstærkeren kan risikere at brænde sammen hvis den ikke kan komme af med pusten.
Ellers skal man placere en fan-enhed (blæser) i racket, som kan ventilere luften og lave luftgennemstrøm
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 47 Svar: 72
allan a: jeg har ogs tænkt mig at købe 4 spikes og sætte under min dvd ..
som jeg har sagt til casper t, min har også luft "udgange" i top og i siderne, og der er ca. 5 cm. til hver side a tv-bordet og ca. 10 cm til top
H/K