{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

Bananstik = Op med lydkvaliteten :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg har lige fået sat mit anlæg op, i vores nye hjem. Her valgte jeg så, da jeg nu var i gang med kabelbakker osv. at ofre lidt i, at smide nogle bananstik, på mine højtalerkabler, ind i forstærene. Jeg opdagede, at med det kabel som jeg kører med, er der risiko for at kablet kan komme til at røre ved selve forstærkeren/"stel". Så jeg besluttede, at tage op i min lokale HIFi pusher, og købe nogle bananstik. Jeg fik købt nogle forholdsvis fornuftige guldbelagte banastik, til dem. Prisen lå på 399,- for et sæt med 2x plus og 2x minus. Kan ikke huske mærket, og gider ikke til at trække lortet fri fra væggen nu ! smiley Men humlen i det hele her er, at efter det er kommet på, og højtalerne tilsyneladende har fået meget bedre forbindelse, så er lydkvaliteten altså godt nok blevet hørbart bedre smiley
Anlægget er:
NAD T754
NAD C 272 effekt til fronthøjtalerne
Dali Concept 8 og Dali Concept 2
Kablet er et tykt "noname" kabel fra den lokale Hifi pusher, da mine Tara labs ikke kunne nå i det nye hjem smiley

Er der andre der har oplevet lign. ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bananstik = Op med lydkvaliteten :)
  • #1   29. nov 2009 Nu skal du jo så også lige tænke på, at du jo spiller i et helt andet rum, som godt kan " farve " lyden i en positiv retning. Men da dejligt med bedre lyd, til så små penge smiley

• #3   29. nov 2009 Ja, det er også taget i betrækning smiley Jeg satte anlægget til, inden jeg gik i gang med at sætte kabelbakker og det hele op, for at finde ud af hvordan det hele skulle stå. Og der havde jeg ikke fået købt bananstik, endnu. smiley

• #4   29. nov 2009 KANALER ikke bakker

men den bedste forbindelse får du altså ved at spænde kablerne direkte i terminalerne, så det er ikke derfor at du har fået bedre lyd

tvivler også du med dit anlæg (no offence) høre forskel på om du har guldstik på dine højttalerkabler eller ej

• #5   29. nov 2009 Tvivl du bare smiley men det kan jeg smiley

• #6   29. nov 2009 Den elektrisk bedste forbindelse er uden tvivl at koldsvejse/crimpe kablerne fast, ved at skrue dem fast i skrue terminalen. Men det har bare den ulempe at det over tid, oxidere, og bliver forurenet. Og så er det noget rod at montere / afmontere flere gange. Derfor kommer stik ind i billedet smiley Men det er ikke for at optimere kontaktfladen.

Og så er der self. visse kabeltyper der der af konstruktion kræver at den termineres på en eller anden måde.

Kommentér på:
Bananstik = Op med lydkvaliteten :)

Annonce