Bananstik = Op med lydkvaliteten :) {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har lige fået sat mit anlæg op, i vores nye hjem. Her valgte jeg så, da jeg nu var i gang med kabelbakker osv. at ofre lidt i, at smide nogle bananstik, på mine højtalerkabler, ind i forstærene. Jeg opdagede, at med det kabel som jeg kører med, er der risiko for at kablet kan komme til at røre ved selve forstærkeren/"stel". Så jeg besluttede, at tage op i min lokale HIFi pusher, og købe nogle bananstik. Jeg fik købt nogle forholdsvis fornuftige guldbelagte banastik, til dem. Prisen lå på 399,- for et sæt med 2x plus og 2x minus. Kan ikke huske mærket, og gider ikke til at trække lortet fri fra væggen nu ! Men humlen i det hele her er, at efter det er kommet på, og højtalerne tilsyneladende har fået meget bedre forbindelse, så er lydkvaliteten altså godt nok blevet hørbart bedre
Anlægget er:
NAD T754
NAD C 272 effekt til fronthøjtalerne
Dali Concept 8 og Dali Concept 2
Kablet er et tykt "noname" kabel fra den lokale Hifi pusher, da mine Tara labs ikke kunne nå i det nye hjem
Er der andre der har oplevet lign. ?
okt 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 91
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 270
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
men den bedste forbindelse får du altså ved at spænde kablerne direkte i terminalerne, så det er ikke derfor at du har fået bedre lyd
tvivler også du med dit anlæg (no offence) høre forskel på om du har guldstik på dine højttalerkabler eller ej
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 23 Svar: 270
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Og så er der self. visse kabeltyper der der af konstruktion kræver at den termineres på en eller anden måde.
Bananstik = Op med lydkvaliteten :)