{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Bass og Forstærker {{forumTopicSubject}}

Har en 12" bass og en bass kasse. jeg har oss en sansui au-719 forstærker men den bruger jeg kun til mine små eltax silverstone 220

har så lige set et inlæg her inde om en sub forstærker og så var det jeg fandt denne her: (link fjernet) men er den god nok kan den få min bass til at spille godt ? det skal siges at bassen kører 4 ohm så det er jo 175 watt?, bassen har engang i tidernes morgen sat i en aktiv fra eltax. også en andne ting jeg gerne vil have forklaret hvad er det der Faseregulering fra 0 til 180 grader er?

har så oss tænkt på at købe den her surruond forstærker fra yamaha: (link fjernet) men er den god, nogen som har erfaringer med den? nogen som ved at den kan spille nogle højtalere op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bass og Forstærker
  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #1   3. maj 2006 yamaha plejer da at lave god kvalitet...

men jeg kan ikke se nogen steder hvor mange kanaler der har været igang på en gang... det betyder at hvis det er alle kanaler der har været igang på samme tid kan man regne med at det er hundrede watt per kanal... men hvis de kun har målt i to kanaler kan man jo ikke regne med det.... så hvi du kunne finde ud af det ville det også være en god ting.

• #2   3. maj 2006 Jeg synes receiveren virker fin. Er du sikker på din sub er på 4 Ohm ... Oftest plejer 8 Ohm at være normen for stue-hifi.

Forklaringen på fase-reguleringen er lidt kompliceret. Men du skal forestille dig dine højtalere udsender lydbølger. Du kender også at placeringen for subben har en betydning for opfattelsen af lyden. Det er blandt andet reflektionen (fra vægge osv.) og samspillet med bas-enhederne i front- (evt. bag-)højtalerer.

Det er ikke altid man kan få den optimale placering til subben, således lydbølgerne fra subben lægger sig oven i lydbølgernne fra fronterne - som så giver den mærkbare mer-effekt.

Med fase-knappen kan du rykke den enkelte svingning, således den falder oven i lydbølgerne fra fronterne...
    Det kræver tålmodighed for at kunne finde den bedste placering og indstilling på fase-rguleringsknappen.

Prøv dig frem..

• #3   3. maj 2006 oki, tak, det var jeg ikk klar over og ingen af mine venner har kunnet forklare det :D...men jo det er en 4 ohms bass, jeg har lige taget den ud af kassen og der står sort på hvidt 4 OHM

• #4   3. maj 2006 Kasper L
    der er skam en del højtaler som er 8 Ohm, mine er også..
    de er godt nok lidt op i alderen, men 4-6-8 Ohm er det som bliver brugt til stue Hifi....

• #5   3. maj 2006 men er der nogen der ved om den yamaha forstærker kan tage noget gass ? smiley

• #6   4. maj 2006 manglede lige *ikke i min tekst, mine højtaler kører i 4 Ohm

Kommentér på:
Bass og Forstærker

Annonce