{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Jesper C
Jesper C
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Et nyt sæt cerwin vega. {{forumTopicSubject}}

Hejsa hifigalleri!

Jeg har fået råd til at købe nogle nye højtalere, som kan klare noget techno, rock.. bare noget bas smiley

har kigget på sådan et sæt her

(link fjernet)
- måske 15-tommer serien af den første jeg linker til..

ellers (link fjernet)

altså ved i hvad den støre forskel på de højtalere er, udover prisen selvfølgelig?
- og kan sådan en gammel sony str v-5 forstærker/reciever godt trække sådan 2 højtalere?
den smider 85 watts per channel ( skrives på internet, så ved ikke)

eller skal jeg have fat i noget mere kraft?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et nyt sæt cerwin vega.
  • #1   19. jun 2010 De skal have meget mere at leve af.

• #2   19. jun 2010 Jeg ville nok også invistere i en større forstærker for at få det bedste ud af det smiley .

• Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    apr 2009

#3   19. jun 2010 problemet er bare at der ikke er helt vildt mange penge tilbage til en forstærker, kan i ikke give nogle bud på hvilken forstærker der kan trække dem rent sådan bassen ikke buldrer eller hvad man kalder det

• #4   19. jun 2010 af hensyn til højtaler havede jeg valgt ve-12f grundet jeg sys diskanten lyder bedre og så er xls fandme grim smiley precis som sine forgængere og lyden er heler ikke blevet bedre.

men vis det skal være rigtig godt så køb et sæt brugte DC12`er.

• #5   19. jun 2010 Fed gammel receiver ! - 20 kg, 2x85w og et strømforbrug på 500w, hvis den ellers fungere optimalt, vil den let kunne trække de 2 ht du linker til.

Den kostede forresten 5560,- i 1980 - rigtig mange penge, dengang.

• #6   19. jun 2010 Nu ved jeg ikke hvad dit budget lyder på, men der er 2 nad 216 tilsalg herinde til 4500 og de kan komme længere ned, (nu ved jeg ik om din har preout) så hvis du smed sådan to på og brokoblede så ville du ha massere af effekt at gøre godt med

• Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    apr 2009

#7   19. jun 2010 Tak for informationerne og hjælpen smiley

bestiller et sæt Cerwin Vega Ve-12f og sætter dem til min sony str-v5.
    så kan det jo være at der kommer en billig nad forstærker eller noget lign, som jeg kan købe smiley

ps. har det nogen stor betydning hvilket højtaler-kabel jeg har, tænker på lyden smiley ?

• #8   19. jun 2010 bare sørg fot få noget godt kraftig kabel smiley

• #10   19. jun 2010 En god forforstærker, og så noget effekt på dem....det er altid nummer 1. til CV smiley - Det er dyrere ja, men det er det hele værd .

• #11   19. jun 2010 Umiddelbart har du da rigeligt med effekt i din Sony forstærker. Den vil næsten med garanti tæve det meste af det halv-billige NAD grej.

Mvh Mathias

• #12   19. jun 2010 Nu ville jeg nu slet ikke købe CV, men prøv eventuelt at kigge på brugtmarkedet. Der får du en del mere for pengene.

Din Sony er rigelig fin til dit forbrug, og spiller betydeligt bedre end meget andet. Hvorfor købe en forstærker på 2-300watt, hvis det spiller ad H til.

Jeg ville ihvertfald ikke købe Daniel's Rotel, da den "kun" er på 40watt i 8ohm.
    Held og lykke med jagten.

• #14   19. jun 2010 Den er desværre kun på 40, men spiller skam udemærket.
    Jeg vil dog stadig anbefale den nuværende Sony, og så spare sammen til en størrer med tiden.

Kommentér på:
Et nyt sæt cerwin vega.

Annonce