{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Martin G
Martin G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Professionel hjælp til mere "power" {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et anlæg som består af en Onkyo DX-700 afspiller og en Onkyo TX-906 Forstærker, samt 2 stk. Dali 104 højtalere.

Jeg savner dog noget bas, og lidt mere vildskab, så jeg tænkte på om der er en god subwoofer jeg kan slutte til. Kan jeg godt slutte en subwoofer til det anlæg jeg har, eller er det for gammelt til det.

Jeg aner ikke en skid om alt det der med anlæg, så jeg vil gerne have nogen gode forklaringer.

Hvis jeg nu ikke kan tilslutte en subwoofer, kan jeg så putte 2 stk. mere bas i mine højtalere ?

På forhånd tak.

Mvh Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Professionel hjælp til mere "power"
  • #1   25. maj 2006 hmmmmm...... du kan ikke putte to basser til i dine højtalere og jo vi det er en soround forstærker/reciver så kan du godt sætte en passiv sub til medmindre den har noget der hedder sub out så kan du sætte en aktiv sub til spørg vis du ikke fik det helle med

• #2   25. maj 2006 og vis det mente jeg

• Martin G
    Martin G Tilmeldt:
    maj 2006

#3   25. maj 2006 okay, men der hvor jeg skal tilslutte subwooferen, hva ska det stik hedde ?

Sub out, eller noget andet ?

• #4   25. maj 2006 Hvor stort rum har du og hvordan står dine højtalere? hvor langt fra væg osv??

• Martin G
    Martin G Tilmeldt:
    maj 2006

#5   25. maj 2006 Hey.

Anlægget står på mit værelse, og mit værelse er sån normalt størrelse. hverken lille eller stort. Højtalerne står lige op af væggen, og de står ved siden af min seng, og ellers er de begge to lige op af et skab.

• Martin G
    Martin G Tilmeldt:
    maj 2006

#6   25. maj 2006 På min forstærker er der nogen forskellige udgange, men der er ikk noget der hedder Sub out. Det gør mig lidt nervøs.

Kan jeg så ikk ha subwoofer ? Hva ska den udgang hede hvor en subwoofer skal tilsluttes. Har en hel masse udgange, men ikke noget der hedder sub.

• #7   25. maj 2006 ok.. de højtalere må ikk stå op af væggen og må heller ikk stå med siden til et skab!!
    Har den ikk et output som hedder LFE??

• #8   25. maj 2006 er det en passiv eller aktiv sub du har??

• #9   25. maj 2006 mener ikk der er sub udgang i den forstærker!!!

• #10   25. maj 2006 det eneste det kræver for at du kan tilslutte en subwoofer til din forstærker er at der skal være pre out bag på. er der ikke det. så er du på den. og en dali subwoofer ville hjælpe på dit "bas manglende problem"

• Martin G
    Martin G Tilmeldt:
    maj 2006

#11   26. maj 2006 Der er en udgang der hedder Center pre out ?

Kan det bruges til subwoofer ?

Håber virkelig det kan, ellers skal jeg til og invistere i en ny forstærker smiley

• #12   26. maj 2006 nej det kan ikke bruges til sub, du kan ogs invistere, i nogle andre højtaler, Dali har lavet nogle større modeller,. af den "gamle" 104 serie, kan anbefale Dali 909, de spiller godt og har en god bas, på den måde får du opgraderet dine højtaler, uden at du skal hen og invistere i ny forstærker og sub, vis det er at du så ikke ved hva du skal med dine 104, er jeg muligvis intra da jeg mangler nye baghøjtaler,

• Martin G
    Martin G Tilmeldt:
    maj 2006

#13   26. maj 2006 Det var dog pisse ærgeligt smiley

Jeg har dog lige et andet spørgsmål. Jeg har på et andet anlæg (tror det var bose) set en subwoofer, hvor højtalerne var koblet til subwooferen, og subwoofer var koblet til højtaler udgangene.

Hva er det for en slags subwoofer ? kan jeg bruge det.
    kan godt være jeg spørger dumt, men ved ikk så meget om det.

• #14   27. maj 2006 ja jeg har en bose sub stående du sætter to kabler fra de normale højtaler ugange ned i suben og køre højtalerene der fra det var det jeg kørte med før jeg fik mine baze du kan nok godt købe den af mig men skal lige snakke med min far det er ham der har den nu

Kommentér på:
Professionel hjælp til mere "power"

Annonce