2.870 visninger
|
Oprettet:
Sub. går ud ved lav lydstyrke ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, det kan godt være det er normalt, men vil lige høre.
Jeg har en cerwin vega AVS SUB8, hvor bassen selv slår fra hvis lydstyrken ikke er ret høj, så hvis jeg skruer bare lidt op for forstærkeren, så kommer den igen.
Lampen bagpå subben lyser også rød når den går ud, og så grøn når den kommer igen.
Den er forbundet via et kabel fra forstærkerens preout, til subbens røde port. ( det er vel ligemeget om det er den røde eller hvide ikke)?
Håber der er en der har lidt forstand på det.
Mange tak.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 52 Svar: 184
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 137 Svar: 664
mener det er det de hedder..
men så skal du huske at den bruger strøm hele tiden..
og aldrig slukker.
jeg har en cw 10"
feb 2008
http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1875
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.895
Sikker på, der ikke er mere bagpå sin subwoofer? Tænker specielt nede ved strømstikket - der plejer gerne at være en regulering af en art.
feb 2008
http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1875
Der er der hvor man tænder den, og så noget med man kan sætte den til anden volt, andre muligheder er der ikke??
feb 2008
Og ja, det er nemlig standby, for hvis jeg skruer lidt op for den lige pludselig kommer der gang i den igen, og den lyser igen grønt...
Hvis jeg slukker helt for kontakten, den der auto on, så slukker jeg jo helt for subben...
okt 2007
Enten OFF eller Auto-On.
Ergo vil den selv styre, hvornår den får nok signal til at skulle buldre. Får den ikke et højt nok signal, vil den så slukke.
Alternativt kan du prøve at skrue op på subwooferudgangen på din forstærker (under indstillinger).
feb 2008
feb 2008
okt 2007
Jeg kan selv afgøre, om min SVS skal være slukket - tændt eller på auto. Mener også man kan gøre det på de fleste subwoofere nu til dags, omend ikke
Skal ikke kunne sige hvordan din Crossover Bypass skal stå - min subwoofers deling er koblet fra (så forstærkeren - denon tager sig af delingen).
Funktionen hedder på en SVS: Enabled / Disabled (og den står selvfølgelig på disabled)
Sub. går ud ved lav lydstyrke ?