{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.275 visninger | Oprettet:

Dit Første Anlæg {{forumTopicSubject}}

Jeg kom i et andet forum til at tænke tilbage på fortidens anlæg, og på hvad jeg havde haft, og blev da nysgerrig efter at høre hvad var jeres første rigtige anlæg herinde på Hg smiley

Mit var:
JVC Receiver
JVC Cd afspiller
Jamo højtalere ( http://audio-heritage.jp/JAMO/speaker/j252.JPG - i denne serie)
og to DIY subs

Hvad med jer ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dit Første Anlæg
  • Sten P
    Sten P Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
    #1   25. maj 2011 mit første var det jeg fik i konfirmation.

Denon forstærker
    Denon båndoptager
    Denon cd afspiller
    Nad pladespiller
    Dali højtalere

• #2   25. maj 2011 mit første rigtigt anlæg bestod af.

Onkyo forforstærker
    en kiniser 500 watts effekt.
    Cerwin vega DC10'er.

spillede knaldhamrende godt. smiley
    blev så opgradert til en and C216 senere.

• #3   25. maj 2011 1987....B&O med jamo ht...,.pris 13000,-
    købt for konfirmations penge 3000kr + kørte
    med aviser , på et tidspunkt havde jeg 3 ruter
    Jyllands posten 7 dage om ugen
    Ringkøbing amstdagblad 6 dage om ugen
    Herning folkeblad onsdag

Indtjerning pr. Mdr. Mener det var ca 1500,-

Vh Tommy

• #4   25. maj 2011 Efter B&O
    Denon pma 1060
    Denon cd
    Denon tuner
    Denon bånd
    Cerwin Vega CD 70

Cerwin vegaerne blev sener skiftet med
    Dali 450 rød serie
    Vh Tommy

• #5   25. maj 2011 Teac A-R 300
    Denon TU 230

Nogle JVC højttaler, Creative højtaler og Bose diskanter og Bose sub.

13 år. Og det var FED. Tror der var 14 højttaler. HAHAH

• #7   26. maj 2011 Jeg overtog efter min bror hans Samsung anlæg med dobblet kassettebånd med pladespiller og radio samt to dantax højtallere....

et halv år efter min konfirmation i august 94 købte jeg så mit nuværende anlæg som jeg stadig er superglad for og som spiller fremragende..... og som stadig fungerer upåklageligt sammen med et nyt B&O TV smiley

nu venter jeg bare på at få hele mit system op igen efter vores stue/køkken har været under renovering.... Har bl.a skjult allle kabler så bliver spændende at få mit udstyr op igen.....

alt har stået pakket ned i snart 3 mdr....

• #8   26. maj 2011 Aiwa minianlæg, hvor højttalerne blev skiftet ud med et sæt JBL TLX151 og en MASSE diskanter

fik så
    NAD 514 cd
    114 pre
    2*214 effekt

jbl blev skiftet ud til et sæt evidence 470

nad sættet skiftet ud til en LINN classik music

evidence skiftet til et sæt LINN katan hvid

Classik music skiftet til Classik movie, da jeg ville have surround, men fik det aldrig

Katan skiftet til LINN majik 140, havde samtidig et sæt cerwin vega D9E

C.V og LINN majik solgt og gik igang med selvbyg højttalere og en pass labs int 150 indkøbt

Audiaflight cd two mkIII indkøbt

Audiaflight cd one MKII indkøbt

Classik movie solgt til australien,

Audiaflight cd two mkIII solgt

og dertil et HAV af kabler, samt en masse andre produkter jeg har lånt med hjem fra diverse forretninger

• #9   26. maj 2011 Det var sq´ tider dengang, og kan stadig huske mit første egentlige hi-fi anlæg (har faktisk stadig forstærker og båndoptager stående).

Forst. Denon PMA 980r
    Båndopt. Denon DRS 810
    CD-afsp. (den første var en Palladium et-eller-andet) forfulgt af en Marantz (kan ikke huske modelbetegnelsen)
    Højt. Først et par 2-vejs hjemmebyg, og lidt senere, blev der også koblet et sæt JBL Decade 36 til.

Var sq´ tider ;o)

• #10   26. maj 2011 B&W DM602 S3 - NAD C320BEE - NAD C521BEE

Det var jeg godt nok glad for :o)

• #11   26. maj 2011 Og self. har jeg også haft alle de der små JVC og Sony alt et da man var lille. HeHe :oS

• #12   26. maj 2011 Mit første anlæg var en stor Philips Ghettoblaster fra 84 med Spatial Stereo, og en rimelig kraftig udgangseffekt og anvanceret kassettebåndoptager og en radio med stor båndbredde.

Dernæst fik jeg en ghettoblaster med Cd-afspiller, mener osse det var en Philips. Den hed AZ8240 og var med digitaltuner, kassette og cd-afspiller. Faktisk en utrolig god radio med god lyd.

Så overtog jeg min fars gamle vintage reciever fra 1978. En Yamaha CR1020, og hans øvrige anlæg som bestod en Akai kassette, Sony CD-afspiller og et sæt Jamo J152 studiomonitor. Det belv brugt fra jeg var 10 år til min konfirmation ca.

Så blev jeg konfirmeret, og der skulle lidt nyt til.

Det blev til en Technics SU-V620 MKII forstærker (ganske vellydende forstærker som osse kunne trække noget) Matchende CD-afspiller Technics SL-PG490 og tuner TU-350 tror jeg den hed. Et sæt Cerwin Vega AT80 med nyrenoverede basser)

Og så var det jeg begyndte at skifte ud, opgradere og nedgradere for at prøve forskellige højttalere. Jeg skiftede CV´erne ud med et Jamo BX200 af den nyeste model, med den gode mellemtoneenhed. Væsentlig forbedring i forhold til CV´erne både med hensyn til at spilel igennem, spille rent og levere en god tyngde i lyden.

Så ville jeg prøve et sæt ældre højttalere igen og valget fadt på et sæt nyrenoverede Jamo CBR 1704 købt hos basrep. Det er uden tvivl de bedste højttalere jeg har haft og de fulgte mig 4 år. Kort tid efter de blev købt, så røg cd-afspillerens laser og det var dyrt at få skiftet en laser id en model, så jeg solgte hele Technics anlægget dum som jeg var for det spillede pisse godt.

Jeg fik erhvervet mig en Denon PMA700V forstærker og den spillede sgu godt, der var lidt mere knald i lyden da den havde bedre strømreserver. Den holdte dog kun et halvt år, så den blev solgt som defekt. Så fik jeg en billige Sony TA-F220 som jeg brugte et halvt år til der var råd til at købe en bedre. Ganske god forstærker som lydmæssigt og effektmæssigt matchede min Technics SU-V620, men dog ingen fjerbetjening da det var ekstra udstyr i de mindre Sony´er dengang. Det var en model fra 1990.

Så fik jeg gennem min onkel fat i et Marantz stereoanlæg, med en PM64II forstærker (uden tvivl en af de bedste jeg har ejet), en matchende cd-afspiller, tuner og kassettebåndoptager som jeg ikke husker modelnumrene på.

Imellemtiden blev CBR´erne solgt og jeg fik et sæt Dantax SX300 Calibration Monitor, der var lidt hærget, de spillede dog heller ikke helt som de skulle, så de røg afsted igen til samme pris som jeg gav. Fandt et sæt magen til som var fejlfri, men dog utroligt grimme i kasserne, men de spillede kanon (dog ikke på niveau med CBR´erne fra Jamo) så jeg kunne ikke nænne at skille mig af med dem. Men tiden kom hvor jeg ville have noget højttalere som var i flottere kosmetisk stand og måske endda var bedre.

Og så var det tilbudet kom. Et sæt Dantax SX300 mere i den blå avis som stod i mint condition både i kabinetter, frontstof og enheder. Til 600 kroner smiley jeg var stadig forbavset over prisen da jeg kom hjem med dem. Og de var lige som de skulle være. Dem kørte jeg med i 2 år på Marantz sættet indtil forstærkeren døde. Begge udgange fes af på den, så jeg satte hele anlægget til salg inkl. højttalerne for 1200 kroner.

Så stod jeg igen uden anlæg, og nu skulle der moderniseres en smule.

Jeg fandt en komplet Yamaha stereoanlæg med fjernbtjening. Fostærkeren var AX-490, CD´en var CDX-390 (laser blev skiftet), Båndoptageren hed vist noget med KX-530, og tuneren TU-520 (uden at være sikker) Deri medfulgte et stort sub/sat sæt fra Jamo som hed SW500. En stor passiv sub med 2 stk 10 tommers enheder i push/pull kabinet. Og 2 små men yderst velspillnende højttalere SAT500. Dertil fik jeg min fars gamle grammofon fra Technics sat til, da flere i min omgansgkreds var begyndt at interessere sig for vinyl-lyden. Jeg beholdte anlægget nogle år, men højttalerne blev skiftet ud til et sæt moderne gulvhøjttalere Jamo Classic 8 som jeg erhvervede mig for 600 kroner (dødsbo) og de fulgte mig i resten af Yamaha anlæggets levetid med få undtagelser.

Jeg flyttede hjemmefra og havde stadig Yamaha anlægget og Jamo Classic 8´erne og var godt tilfreds. jeg havde samtidig fået købt Bi-Wire kabler og eksperimenteret med det.

Men jeg var begyndt at synes at Classic´erne og Yamaha forstærkeren ikek passede så godt sammen, så jeg skød Jamo´erne af og fik fat i et sæt vintage Jamo´er igen. Denne gang Jamo J-202 SudioMonitor som jeg skiftede basserne i grundet mørnede ophæng, hvilket jeg fortrød at jeg ikke skiftede ophængene i stedet.

De røg dog hurtigt videre, grundet de ikke var særlig velholdte. men lyden var fantastisk i dem.

Så gik jeg over til Cerwin Vega igen og valget faldt på S1 som jeg stadig synes er en kanon højttaler. Jeg havde læst og hørt så meget om den højttaler og har altid gerne ville eje et sæt, så jeg købte dem af Vega-Wolrd som han hed herinde dengang og fik dem hjem på AX-490´eren. Det lød sgu godt, der manglede ikke rigtig effekt. Den ene højttaler havde en løs forbindelse i en terminal, men fik jeg loddet om. De havde fået nye ophæng på basserne og der var ingen fejl, mislyde eller andet i dem og de kunne spille tordene højt samtidig med at bassen havde den ægte lyd, og klangen var velopløst.

Nå men de røg videre igen et år efter, dog med en ganske god fortjeneste. Solgte dem for 2800 kroner.

I mellemtiden var Yamaha-anlægget ved at være dødt og det røg til salg, efter jeg købte mit Harman/kardon 970 sæt. Højttalerne blev skiftet til Jamo igen og denne gang lillebroderen til mine gamle CBR 1704. Disse her var lidt mindre og hed 1304 og jeg købte dem som defekte med mørnede basser. Fik basserne sendt til basrep, med rør og det hele og modtog dem igen 3 dage efter og så var de så gode som nye. Disse højttalere stod pånær en mikro ridse i toppen på den ene i mint condition og det var nogle fantastiske højttalere både lydmæssigt og effektmæssigt. Desværre tog den ene basenhed skade efter en voldsom filmeksplosion i James Bond. Jeg ringede til basrep og han havde en anden enhed jeg kunne købe, men jeg tænkte at jeg ville prøve at sælge dem i stedet for, og jeg solgte dem for det de stod mig i. 1500 kroner.

Jeg gik på guloggratis og faldte over et sæt Dali 15A. jeg tænkte at jeg ville prøve dem for har aldrig haft Dali´er før. Jeg fik dem hjem, til den pris de stod til, 700 kroner, hvilket var billigt, for de var yderst flotte og velholdte og med fejlfri enheder.

Imellemtiden blev mit anlæg opgraderet til HK 980 sættet, da 970 cd-afspilleren led af alt for mange fejl, og til sidst tilbød harman danmark en kullance så jeg afleverde hele 970 sættet og fik 980 sættet med hjem uden beregning.

men jeg forelskede mig hurtigt i storebroderen HK 990 forstærkeren på 150 ægte harman watt og smed 3000 oveni handelen, returnerede 980 forstærkeren og tog 990´eren med hjem.
    Og for satan en opgradering. Man kunne tydeligt høre, se og mærke forskel. bassen fremtod meget mere stram, dynamisk og velopløst, og hele toneområdet var der bare.

jeg nåede faktisk lige at køre med Jamo CBR 1304 på HK990´eren.

Nå men jeg ville prøve nye højttalere igen, og valget faldt denne gang på et sæt B&O Beovox MC.120.2 far B&O´s topserie tilbage i midt 80´erne. 300 kroner afhentet med defekte baskanter. Jeg hev dem hjem og fik dem tilssluttet. jeg kunne hurtigt høre at der manglede en del, og blev enig med mig selv om at det skyldes de mørnede basser. jeg fik basserne til basrep, og modtog dem igen efter 4 dage og fik højttalerne samlet igen. Og det hjalp meget på den manglede tyngde de havde i dynamikken. De spillede faktisk kanon godt på HK990´eren efter lidt bas og diskant indstilling.

Hele harman-anlægget blev solgt, da jeg havde for mange elektroniske fejl på det. men har aldrig haft så lækker en forstærker som HK990.

Jeg tog til fyn med min nabo over til Radio & TV Eksperten for at finde et matchende B&O anlæg til mine B&O MC.120.2 Valget faldt på en nyrenoveret Beomaster 6000, Beogram 6002, samt en Beocord 6000 (som jeg bare tog med fordi den var billig og passede til anlægget)

Jeg kom hjem, fik alt tilsluttet, smed en plade på og lyttede. Jaa lyden fejlen bestemt ikke noget i Beomaster 6000, men den var nu meget bovlam, sammenlignet med min store strømstærke HK990 forstærker, men det vidste jeg godt.

Derfor blev Beomaster 6000 hurtigt udskiftet til Beomaster 8000 som yder 150 watt frem for de 75 watt 6000´eren levere.

Lyden blev helt anderledes. Solgte Beomaster 6000 og brugte pengene til at renobvere display i Beomaster 8000. Efter end reparation og hjemkomsten af Beomaster 8000, blev der lyttet og kæft et lækkert anlæg som samtidig var tidløst.

Men jeg synes stadig der manglede noget... De MC.120.2 var simpelthen for bas-svage. Dette skyldtes dog ikke enhederne, men at kabinettet er for lille og ikke dybt nok. Plus at nogle af kondensatorene i delefilteret måske var færdige. Så B&O højttalerne blev solgt for 1500, så dem tjente jeg 600 kroner på.

Så kom mit nuværende Jamo sæt indenfor og det bli først skiftet den dag hvor jeg finder et sæt M150.2 eller MS150.2 fra B&O der er renoveret med nye ophæng og kondensatorer.

Efter en defekt Beomaster 8000, fik den ombyttet af en privat B&O mekaniker i Elev ved Århus som har speciale i at renovere Beomaster 8000. Han dødsømte sådanset min nuværende så jeg smed 1300 kroner i bytte og fik en totalt fejlfri Beomsster 8000 med hjem. Og man kunne tydeligt høre med det samme, at den her er i orden for den spiller osse meget bedre, da den er totalt renoveret i strømforsyning, display-drivere, 5V spændingen etc. Jeg fik så dog lov at beholde mit nyrenovrede display fra den gamle Beomaster 8000 som døde, da jeg havde kostet 1400 på at få det lavet hos radio&tveksperten. Vi fik det byttet rundt og efter et par besøg hos ham og mig, og lidt forskellige nye modstande og kondensatore, er min Beomaster 8000 nu fejlfri både kosmetisk og teknisk smiley

Så mit nuværende anlæg er Beomaster 8000 som jeg ALDRIG sælger, for en Beomaster i samme stand som den jeg har, er meget meget svær at opdrive. Nu har den snart kørt 14 dage fejlfrit, og satser på den bliver ved med det smiley Jeg har dog beholdt Beocord 6000 og Beogram 6002, men vil gerne en dag have de 2 byttet til Beocord 9000 og Beogram 8002.

Håber at det har været læst med lidt interesse.

Fuck det tog over en time at skrive det her hahaha

• #13   26. maj 2011 Jeg er fra 85 smiley Det var mine forældres radio i køkkenet smiley Og den lever stadigvæk hehe

• #14   26. maj 2011 Hæhæ smiley Kunne være man skulle hente den radio hjem og tage lidt billeder smiley Haha

• #15   26. maj 2011 Jeg startede med min Boomblaster (:

• #16   27. maj 2011 Jeg startede også med et minianlæg i 1996 - 8 år gammel smiley

• #18   4. sep 2011 Jeg startede med en lille discman med nogle små computer højjtaler til.

Senere fik jeg så et JVC stereo anlæg, hvor cd afspiller gik i stykker efter nogle år, men højttalerne fungere stadig og blev solgt til en af mine kammerater som stadig har højttalerne smiley

Jeg gik så fra stereo og over til surround, her faldt jeg pladask for JVC igen, men denne gang var der tale om en seperat DVD afspiller og en reciever, hvor der fuldte 5 satalit højttaler og en subwoofer med.

Der blev så nogle år senere, efter at jeg blev ansat hos TC og her gik jeg så den store vej, jeg fik Marantz SR 4500, en Pioneer DVD afspiller og Montor Audio Bronze serie, hvor det var gulvhøjttaler og nogle reol højttaler som baghøjttaler. samt en Audiopro allroom sub, som senere blev opgraderet til en DLS 3.10 sub.

Men 4 år senere blev Marantz SR 4500 opgraderet til SR 6003, hvor et lille år senere blev Monitor Audio Bronze højttalerne opgraderet til monitor audio silver rs serien, men subben blev opgraderet til Miller & Kreisel MX 350.

Men der gik ikke længere end 6 månedere så blev systemet subleret med en effektforstærker, nemlig Audiolab 8000X7, hvor Marantz SR 6003 blev opgraderet til Marantz AV 7005, men højttalerne er stadig den samme. Så nu syns jeg at jeg er nået til et punkt, hvor jeg er rigtigt godt tilfreds og glad for det som jeg har, og vil nok vente et godt stykke tid før at der bliver lavet en opgradering på lyd siden.

Så vil nok nærmere kigge på at få udskiftet mit tv til noget nyt og større, men hej mit tv er nok også kun 5-6 år gammel, sårn ca. smiley

• #19   4. sep 2011 Glemte at skrive at jeg selvfølgelig også var gået over til Blu-Ray, hvor jeg fik anskaffet mig en Panasonic BD35, men har da beholdt min Pioneer DVD afspiller, efter som at den er kode fri og at jeg har nogle dvd film som er kode fri.

• #20   5. sep 2011 Fedt at der stadig bliver skrevet i dette forum.. Spændende at hører om hvad i har haft smiley

Kommentér på:
Dit Første Anlæg

Annonce