{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.109 visninger | Oprettet:

Lyd fra MacBook Air til fjernsyn i HDMI? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt såen et fint kabel der er Minidisplayport i den ene ende, og HDMI i den anden ende. Men når jeg sætter sagerne sammen, kan jeg ikke få lyden til fjernsynet. Den kommer stadig ud af Mac'en. Men billedet er farligt fint, der er slet ikke nogen problemer. Jeg købte det ved avcables.dk, og han bekræftede i en mailkorrespondance, at det understøttede lyd-overførsel.

Nogen der har nogle ideer til hvad der kunne være galt, evt nogle tips til at udbedre det?

// Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd fra MacBook Air til fjernsyn i HDMI?
  • #1   28. jun 2011 En kammerat havde samme problem med sin macbook pro 2010 og det hjalp vist at "fjerne" skærme med stikket i og så tilføje den igen, med hdmi kablet siddende i computeren.

• #2   28. jun 2011 Fejl, kablet er købt ved av-connection.dk...

• #3   28. jun 2011 Søren A:

Altså på Mac'en? Ved du hvor det ska gøres?

• #4   28. jun 2011 Er ikke så skarp til Mac, men du skal være absolut sikker på at kablet understøtter lyd. Geni'et i Humac butikken GARANTEREDE min kammerat, at det første stik han købte kunne klare lyd, men det kunne det ikke og han måtte bytte det.

Lige præcis hvor det gøres kan jeg ikke rigtig huske, men det må være inde under noget med skærmopsætning/deling eller lign. Vi skulle kun gøre det 1 gang, så virkede det og har gjort det siden.

Det er som om det ikke "Fanger" lyden når man bare stikker stikket i, men hvis inputtet bliver fjernet med HDMI stikket siddende i og så tilføjet igen, så burde den fatte det.

• #5   28. jun 2011 Takker, det må lige prøve.

• Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #6   29. jun 2011 husk at slå til at lyden skal komme ud af hdmi porten
    i lyd indstillinger

• #8   29. jun 2011 Christoffer Leise A:

Det skulle den gerne. Det er en Air fra slutningen af 2010. Og i systemoplysningerne står der, at den gør.
    Så tror problemet ska findes andetsteds.

• #10   29. jun 2011 Nu har jeg købt en ny adapter i Humac som 110% sikkert understøtter lyd. Og det gør den også, men den fungerer kun når jeg putter den direkte i tv'et. Når jeg vil køre den igennem min forstærker, er det som om den ikke helt kan finde computeren, den står såen og skifter og søger hele tiden.
    Nogen der ved hva der kan være galt?

Kommentér på:
Lyd fra MacBook Air til fjernsyn i HDMI?

Annonce