{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.792 visninger | Oprettet:

Kan wii køre igennem hdmi? {{forumTopicSubject}}

hej. jeg får snart min nye reciver, en pioneer vsx 921, men hvordan er det nu jeg får tilsluttes min wii med komponent kabel? Skal wiien tilsluttes direkte på tvet via komponent, eller kan den tilsluttes via reciveren, og så komme frem på tvét, altså kan komponent gå igennem hdmi i forstærkeren?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan wii køre igennem hdmi?
  • #2   29. jun 2011 Ja, men man kan få komponent til wii, så det opskalerer til 480p. Deraf mit spørgsmål.

http://www.konsol-chips.dk/shop/wii-component-kabel-601p.html

• #3   29. jun 2011 wii kører med komposit så det bliver automatisk 576i hvorfor vil du så ned på 480p ?

Wii kan sikkert tilsluttes vsx 921 med komposit og det er også den bedste løsning efter min mening.

• #4   29. jun 2011 Er 480p ikke bedre end 576i ? mht til farverne osv.

• #5   29. jun 2011 Lol, folk de er da bare lost smiley

Først og fremmest Wii kan sagtens køre Component video, kablet bliver solgt som originalt ekstra-udstyr, men et uoriginalt fungerer fint og koster halvdelen. Og i praksis er 480p en bedre opløsning end 576i, da der på "i" opløsninger bliver halveret et eller andet antal linjer. Af samme årsag er 720p også altid at foretrække frem for 1080i.

Og jo din receiver sender videosignalet videre gennem HDMI. Du kan enda sætte den til og opskalere det til 720p/1080p, ligesom blu-ray afspillere gør med DVD film.

• #8   29. jun 2011 Fordi omformeren sidder i hans receiver. Så behøver han kun ét kabel op i TV´et, og billed og lyd skifter samtidigt når alt bliver kørt gennem receiveren.

• #10   29. jun 2011 Ja okay på den måde smiley Tror dog næppe der i praksis er nogen forskel at spore. Men ja så er det nok hip som hap hvad man gør, bare man holder sig langt fra composite.

• #11   30. jun 2011 Der er da ingen grund til at Købe flere omformer, når receiveren alligevel kan klare at lave Component om til HDMI outputtet..

Medmindre han selvfølgelig ikke har component kablet i forvejen.

Jeg bruger selv min Onkyo sammen med Wiien, og smider component ind, og ud kommer et opskaleret 1080p signal..

Kommentér på:
Kan wii køre igennem hdmi?

Annonce