{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Jakob M
Jakob M
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121

Mediecenter - Hjælp med at finde det rigtige {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg er ved at blive mere end almindelig gal i skralden af dårlige løsninger.

Kort fortalt: Jeg har en meget stor samling musik liggende på en NAS sammen med billeder og hjemmevideo. Det er filer som skal være tilgængelig via mit anlæg og tv.

Jeg har købt en WD TV LIVE fordi den kan afspille alt osv. MEN....navigationen og features på den er under al kritik. Man kan ikke søge, random kan man heller ikke....og systemet er langsomt.

Jeg har prøvet at sætte en pc op med Itunes og have alt liggende på min NAS.....men den crasher simpelthen ved håndtering af samlingen.

Jeg har en IPAD som jeg ikke kan synchronisere med Itunes...fordi Itunes åbenbart ikke kan håndtere alle de filer.....ÆV. Jeg kunne forestille mig at det er fordi det kører via wifi ?

Nu søger jeg virkelig en løsning som er holdbar og som kvinder kan finde ud af.

Jeg vil IKKE have alt liggende på en pc eftersom at jeg ikke vil have en stue som ligner et teenageværelse,

Jeg vil for alt i verden undgå at sætte en pc til mit anlæg

Så hvad skal man nu smide sine penge efter ??? Det SKAL være en simpel løsning som blot skal bruges som interface for afspilning fra en NAS....og være brugervenligt.

Og nej...at bruge en Ipod/Ipad til at lagre det på er ikke en løsning for der findes ikke nogen med nok plads.

Hjælp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mediecenter - Hjælp med at finde det rigtige
  • #1   24. aug 2011 Jeg har lige været ude og købe en boxee box. Og det virker.
    Har godt ikke en nas endnu, men en af mine venner har og det virker rigtig godt. Og kæresten kan selv finde ud af at sætte musik på, så bruger fladen er nem smiley

• #2   24. aug 2011 Måske din NAS er flaskhalsen??
    Hvad hedder den :

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

#3   24. aug 2011 Det er denne NAS jeg bruger:

http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=290

Men tror ikke lige det er den som er problemet. WD TV'en er bare ringe i features......og er bare blevet for gammel til at have en pc stående til at håndtere det.

Så jeg er faktisk ude i en ny løsning ala WD TV Live.......men den skal være brugervenlig til konen

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #4   24. aug 2011 kan noget squeezebox eller lignende "afspillere" ikke streame fra nas ?

For så er det nok den nemmeste (og måske pæneste?) løsning sådan lige umiddelbart...

De større medieafspillere som tvix, pch osv har alle også ganske forfærdelige gui's når det kommer til musikafspilning.. Tvix er kommet lidt efter det, men det er stadig halvsløvt og ikke pisse konevenligt...

med squeezebox findes der sikkert også diverse apps så du kan styre lortet fra din smartphone/ iphone eller hvad du nu ynder at sidde i sofaen med smiley

God fornøjelse, og giv da lyd når du finder den perfekte løsning.. Du er langt fra ende om den problematik smiley

• #5   24. aug 2011 Hvad er der galt med at have en pc til at styre det? en pc behøver jo ikke være stor og grim og der findes rigtigt mange fede brugerflader der er meget simple at bruge.

Køre selv med en mediecenter pc og Imon's mediecenter software og det virker rigtigt godt.

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

#6   24. aug 2011 Jeg bryder mig ikke om at have en pc stående inde i min stue.....for det ser bare grimt ud.

• #7   24. aug 2011 Logitech Squeeze box med tilhørende dacmagic, den løsning kører min far og han er rigtig glad for det

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

#8   25. aug 2011 Kristian,

kan sådan en squeezebox bruges direkte på en NAS ?

• #9   25. aug 2011 Tror ikke helt du forstod meningen med mit indlæg.

En mediecenter pc behøver ikke være en kæmpe kasse, der findes mange rigtigt flotte kabinetter der passer ind i et anlæg setup og der findes også løsninger der er så små at de ikke kan ses, bl.a en fra Acer der er så lille at den kan sidde bag dit fladskærms tv.

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

#10   25. aug 2011 Jo men i min verden er det så en dyr og omfattende løsning som egentlig ikke burde være nødvendig. Har godt set det kabinet du har til salg......f.eks. ville jeg aldrig have det indenfor mine døre.....for lav WAF og HAF

Men netop derfor søger jeg nu en løsning fra andre brugere uden at der skal bruges synderligt mange penge.....eftersom at alt data haves allerede på en NAS, fladskærm og anlæg haves.

Så løsningen burde være ret lige til.....en lille boks som blot kan behandle musik, film og billedefiler. WD TV Live enheden kan faktisk alle de ting.....men selve funktionaliteten er bare ringe.....

• #11   25. aug 2011 Jeg mener at man skal tilslutte squeezeboxen til sin router og sin Nas til routeren og så køre alt trafik igennem denne. smiley
    Så det ville være rigtig godt hvis du kørte med en router som har 1000mbit på lan siden ved kabel.. Så opnår du ingen langsomme hastigheder på det punkt.

Men husk lige at Squeezeboxen kun kan formidle musikken..
    Jeg selv bruger et computer kabinet som står inde i mit tv bord og som kan indeholde op til 8 TB plads som man så kan udvide til 12 hvis man køber et lille udvidelses kort.. Ud over dette kan jeg så købe et Lian Li kabinet og få 10 TB mere i alt op til 22 TB.. Men så meget musik og film har du vel heller ikke?

• stefan A
    stefan A Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 8
    #12   26. aug 2011 Til Ipad kan du hente feks airplayer, eller mlplayer lite, der kan du styrre dine medie uden om Itunes, men om det dækker dit behov ved jeg ikke, men hent en trial.
    Jeg har dog valgt og slette hele min musik samling på nas og bruger Wimp.

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

#13   26. aug 2011 Ja men kan airplayer spille fra en nas ?

Og wimp er vel til sonofon ?

• stefan A
    stefan A Tilmeldt:
    dec 2009

#14   26. aug 2011 Ja det kan de begge.
    Ja wimp er gratis hvis du er telenor kunde, ellers koster det x kr pr. Md.
    Det gode ved wimp er at den er ligeglad med hvilket netværk du er på. Bruger også min iPad i bilen med 3G aktiveret, så sender den bare lyden til min headunit via bluetooth

• #15   27. aug 2011 #Stefan A. Skal man bare have et random abodement hos Telenor for at kunne bruge wimp?

• stefan A
    stefan A Tilmeldt:
    dec 2009

#16   29. aug 2011 det ved jeg faktisk ikke for jeg har både bredbånd, telefon og mobil bredbånd hos dem.

Kommentér på:
Mediecenter - Hjælp med at finde det rigtige

Annonce