Mediecenter - Hjælp med at finde det rigtige {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg er ved at blive mere end almindelig gal i skralden af dårlige løsninger.
Kort fortalt: Jeg har en meget stor samling musik liggende på en NAS sammen med billeder og hjemmevideo. Det er filer som skal være tilgængelig via mit anlæg og tv.
Jeg har købt en WD TV LIVE fordi den kan afspille alt osv. MEN....navigationen og features på den er under al kritik. Man kan ikke søge, random kan man heller ikke....og systemet er langsomt.
Jeg har prøvet at sætte en pc op med Itunes og have alt liggende på min NAS.....men den crasher simpelthen ved håndtering af samlingen.
Jeg har en IPAD som jeg ikke kan synchronisere med Itunes...fordi Itunes åbenbart ikke kan håndtere alle de filer.....ÆV. Jeg kunne forestille mig at det er fordi det kører via wifi ?
Nu søger jeg virkelig en løsning som er holdbar og som kvinder kan finde ud af.
Jeg vil IKKE have alt liggende på en pc eftersom at jeg ikke vil have en stue som ligner et teenageværelse,
Jeg vil for alt i verden undgå at sætte en pc til mit anlæg
Så hvad skal man nu smide sine penge efter ??? Det SKAL være en simpel løsning som blot skal bruges som interface for afspilning fra en NAS....og være brugervenligt.
Og nej...at bruge en Ipod/Ipad til at lagre det på er ikke en løsning for der findes ikke nogen med nok plads.
Hjælp
okt 2009
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 12
Har godt ikke en nas endnu, men en af mine venner har og det virker rigtig godt. Og kæresten kan selv finde ud af at sætte musik på, så bruger fladen er nem
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 797
Hvad hedder den :
dec 2005
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=290
Men tror ikke lige det er den som er problemet. WD TV'en er bare ringe i features......og er bare blevet for gammel til at have en pc stående til at håndtere det.
Så jeg er faktisk ude i en ny løsning ala WD TV Live.......men den skal være brugervenlig til konen
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
For så er det nok den nemmeste (og måske pæneste?) løsning sådan lige umiddelbart...
De større medieafspillere som tvix, pch osv har alle også ganske forfærdelige gui's når det kommer til musikafspilning.. Tvix er kommet lidt efter det, men det er stadig halvsløvt og ikke pisse konevenligt...
med squeezebox findes der sikkert også diverse apps så du kan styre lortet fra din smartphone/ iphone eller hvad du nu ynder at sidde i sofaen med
God fornøjelse, og giv da lyd når du finder den perfekte løsning.. Du er langt fra ende om den problematik
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 386
Køre selv med en mediecenter pc og Imon's mediecenter software og det virker rigtigt godt.
dec 2005
sep 2010
dec 2005
kan sådan en squeezebox bruges direkte på en NAS ?
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 386
En mediecenter pc behøver ikke være en kæmpe kasse, der findes mange rigtigt flotte kabinetter der passer ind i et anlæg setup og der findes også løsninger der er så små at de ikke kan ses, bl.a en fra Acer der er så lille at den kan sidde bag dit fladskærms tv.
dec 2005
Men netop derfor søger jeg nu en løsning fra andre brugere uden at der skal bruges synderligt mange penge.....eftersom at alt data haves allerede på en NAS, fladskærm og anlæg haves.
Så løsningen burde være ret lige til.....en lille boks som blot kan behandle musik, film og billedefiler. WD TV Live enheden kan faktisk alle de ting.....men selve funktionaliteten er bare ringe.....
sep 2010
Så det ville være rigtig godt hvis du kørte med en router som har 1000mbit på lan siden ved kabel.. Så opnår du ingen langsomme hastigheder på det punkt.
Men husk lige at Squeezeboxen kun kan formidle musikken..
Jeg selv bruger et computer kabinet som står inde i mit tv bord og som kan indeholde op til 8 TB plads som man så kan udvide til 12 hvis man køber et lille udvidelses kort.. Ud over dette kan jeg så købe et Lian Li kabinet og få 10 TB mere i alt op til 22 TB.. Men så meget musik og film har du vel heller ikke?
dec 2009
Følger: 1 Svar: 8
Jeg har dog valgt og slette hele min musik samling på nas og bruger Wimp.
dec 2005
Og wimp er vel til sonofon ?
dec 2009
Ja wimp er gratis hvis du er telenor kunde, ellers koster det x kr pr. Md.
Det gode ved wimp er at den er ligeglad med hvilket netværk du er på. Bruger også min iPad i bilen med 3G aktiveret, så sender den bare lyden til min headunit via bluetooth
sep 2010
dec 2009
Mediecenter - Hjælp med at finde det rigtige