2.428 visninger
|
Oprettet:
Bedste lyd - headset eller gulvhøjttalere? {{forumTopicSubject}}
Ja, mig og nogle venner har en diskussion om man får bedst lyd i et headset eller et sæt ordenlige højttalere med forstærker og det hele . De siger lige meget hvad får du altid den bedste kvalitet med et headset og at med alm. Højttalere er der jo støj og bla bla bla. Jeg siger at højttalere giver den bedste kvalitet.
Hvad siger I? Hvordan får man den bedst mulige lydkvalitet? Headset eller højttalere?
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 6 Emner: 54 Svar: 695
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 30 Svar: 631
Tak for dit svar
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
Jeg tror som end også kaliteten er bedre i et high-end headset end det er i et mellemklasse anlæg. Men jeg ville aldrig, selv med det bedste headset, nyde musik med dem hvis jeg havde et fornuftigt stereosetup stående !
aug 2008
aug 2008
dec 2010
Følger: 1 Svar: 169
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
(link fjernet)
Men headfi vil aldrig kunne give det store holografiske lydbillede, med fremadrettet dybte eller placerer elementerne som på en scene. Men derimod får man langt flere detaljer osv, da lyden kommer ca 2-3 cm fra øret.
Men vil man have seriøst hifi og hvad der der høre til. Så er det højtalere man skal ud i.
Er ens pengepung begrænset til et par tusiende kroner, så kommer man vel nok længst med headfi......
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 6 Emner: 54 Svar: 695
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Svar: 77
Nu er jeg typen der hører trance, house og dance. Som er musik der er meget bassfikseret, hvis jeg skulle hører det i hovedetelefon ville jeg dø, så kunne lyden være så god som den ville. Men det vil ALDRIG slå følelsen af et RIGTIGT stereo setup, hvor man føler med lyden.
Men self. er det jo pengepungen der tit sætter begræsningerne.
En anden ting som er ret træls, er svedige hovedetelefoner, ømme øre, osv. osv. (Så kommer der sikkert en kommentar om, jamen så har du ikke prøvet de rigtige), det er så muligt, men det slår stadig ikke min første nævnte kommentar.
Kan dog tilføje at de bedste hovedetelfoner jeg har lyttet til, hvor detaljerne er ret imponerende, er et sæt Pioneer HDJ-2000. Dog koster de også 2300kr
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
Men nu skal man tænke på at hvis du køber et sæt anlæg til 15.000
og så køber et sæt headfi til 15.000
Så vil jeg gerne påstå og erfaringsmæssigt sige at man får mere ud af Headfi, da man kan få meget mere for pengene..
Men det er altså to vidt forskellige oplevelser, og det eneste der kan sammenlignes er hvordan enhederne rammer frekvenserne..
Men det er en smagssag, nogle vil mærke lyden, andre vil hører den
Bedste lyd - headset eller gulvhøjttalere?