{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Valg af kabler til anlæg {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er straight out of Scootergalleri(børnehaven) så bær over med at jeg ikke er helt tilpasset til "civilisation" endnu!

Men har et anlæg der består af 2 stk. CV VE-12F og en 2x200w stereo reciever fra Sony.
Det forbundet med helt almindelige kobberkabler man kan få i byggemarkedet.

Sprøgsmålet lyder så: Kan jeg med fordel skifte kablerne ud med med nogle af højere kvalitet og hvilke kabler ville i så anbefale til fornuftigt pris?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af kabler til anlæg
  • #1   27. aug 2012 Det der er med højttaler kabel er at det er frekvens gangen der løber i kablerne, løber på "ydersiden" af kobberet, jo højere frekvens jo længere ud.. derfor er et højttaler kabel med mange små ledere, for at få meget større overfalde areal på kablerne, så du kan næsten med fordel til enhver tid skifte dit installation,s el kabel ud til højttaler kabel.

jeg vil næsten påstå at uanset forbrug og øre, så kan du ikke høre forskel på noget som helst almindeligt højttaler kabel, med mindre dine højttaler er plus 10 jern, / High end.

her er noget almindeligt billigt kabel http://www.av-cables.dk/std-hoejttalerkabel/
    hvis du er kræsen, og alligevel mener du kan høre forskel som jeg kan, så prøv evt det her http://www.av-cables.dk/supra-hoejttalerkabel/
    Supra Classic, rondo eller PLY kabel, synes jeg er noget ganske fine kabler til en overkommelig pris.

• #2   27. aug 2012 Til de cerwin vega er det ikke nødvendig med kabler til flere hundrede kr pr meter.
    Det burde være fint nok med kabler til omkring 20-50kr pr meter med de højtalere og den receiver.

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #3   27. aug 2012 Jeg takker, altid dejligt at få at vide at man kan slippe billigt fra tingene i første omgang.

Kommentér på:
Valg af kabler til anlæg

Annonce