{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Component kabler - Hvorfor, Hvordan {{forumTopicSubject}}

Hej Herinde.

Jeg har lige købt mig en brugt NAD T744, der fulgte nogle component kabler med, som jeg kan læse mig til at beregnet til overførsel af video signal.

Men hvad i alverden laver de i min forstærker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Component kabler - Hvorfor, Hvordan
  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    nov 2012

#2   11. nov 2012 Dem der følger med sidder i en serie af tre stik rød, grøn og blå, og er beregnet til video signal, men jeg forstår ikke hvorfor de skal i en forstærker.

Både mit TV og Bluerayafsp. understøtter disse kabler, men er de bedre en HDMI

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    nov 2012

#4   11. nov 2012 OK, så jeg forbinder dvd og tv med hdmi og trækker et lysleder kabel fra tv til forstærker.

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor tidligere ejer har sendt et video signal i forstærkeren, den behandler jo ikke billeder men lyd

• #5   11. nov 2012 Den slags er på næsten alle surround receiverer, selv dem der blev lavet for 15år siden.

• #7   12. nov 2012 Component stadarder kan køre med opløsninger op til 1080i og er dog derfor også noget nær det ypperste indenfor analog video overførsel. Standarden er oprindeligt fra USA og svarer egentlig til den europæriske RGB video standard, som bliver brugt i Scart kabler; men må ikke forveksles med den. Component signalet er et komprimeret RGB signal (uden synligt tab) der kun benytter 3 ledere med sync signalet integreret, hvor RGB har separat sync.

Fordelen ved Component Video i forhold til Scart er at den understøtter HDTV formater, hvor Scart er begrænset til den alm. 720x576/480 opløsning. Ulempen er dog at lydsignaler ikke kan overføres gennem disse kabler og at kontrolsignaler, såsom AV kanalskift og 4:3/16:9 omskiftning på TV'et skal foretages manuelt. Component understøtter opløsninger op til 1080i, hvis udstyret tillader det.

-Tekst er snuppet, fra avconnection

jeg ville til enhver tid osse vælge HDMI (digitalt), som jesper siger, hvis og såfremt dette er muligt.. smiley

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    nov 2012

#8   12. nov 2012 Tak for alle Jeres svar. Blev både klogere på hvorfor, men også hvordan smiley Måske jeg opretter mit anlæg når vi kommer på plads i det nye hus.

Kommentér på:
Component kabler - Hvorfor, Hvordan

Annonce