{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Niki W
Niki W
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Vudering af opsætning {{forumTopicSubject}}

Hey forum! Jeg står og skal til at have bygget lidt hjemmebio og har lavet en opsætning, men der er lige lidt ting jeg gerne vil hører jeres mening om, er godt klar over jeg skal ned i butikken og hører, men er mere for at have et nogenlunde udgangspunkt.

Min musikkilde bliver compen, så der skal ikk købes noget afspillinghalløj;)

Anlæget skal nok mest bruges til Musik(især goa, psytrance og hardstyle og lign. i den genre), men vil stadig have sursound til når jeg skal se film.

Men som front højtaler har jeg overvejet disse 3 sæt:
DALI AXS10K højttaler
Eller
DALI Concept 10 højttaler
Eller
DALI Blue 8008 højttaler

Som center havde jeg tænkt på:
DALIC1000LECH
Da jeg har fået af vide at center højtaleren er vigtig i sur

Baghøjtaler:
DALI Concept 2 højttaler

Og Sub:
CERWIN-VEGA VE-28SX subwoofer
Er det muligt at ligge denne sub ned på siden, så den kunne ligge under sengen og være lidt gemt væk og stadig med et ordenligt resultat? min seng er 28 cm høj

forstærker:
NAD T743V2 surround receiver
eller
DENON AVR-1707 surround receiver

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vudering af opsætning
  • #1   21. nov 2006 hej. når du høre sådan noge musik. ville jeg tage noget cerwin vega. men ellers gode forslag du selv har

• Niki W
    Niki W Tilmeldt:
    nov 2006

#2   21. nov 2006 Jamen havde oz overvejet CV, men på den anden side så vil jeg oz gerne have noget god lyd og ikk bare bulderbass, så derfor jeg gik lidt væk fra dem, og sub er jo CV så kan måske opveje det lidt...?

• #3   22. nov 2006 køb et par ældre modeller af cv? men lige en ting, når du overvejer så "store" højtalere, er din effekt ikke NÆR halvt nok... så skulle du invistere i en ekstra effekt forstærker, altså en Nad C272 ville være godt suplement, især hvis du valgte NAD T743v2, og jeg ville nok vælge concept 10 som fronthøjtaler, og så Concept seriens center højtaler, så får du den samme klang hele vejen rundt..

• Niki W
    Niki W Tilmeldt:
    nov 2006

#4   22. nov 2006 Har sat et nyt anlæg op, problemet med det gamle var at der ikk oz var penge til en endnu en forstærker.

Havde tænkt på
    Front:
    DALI Concept 8

Center:
    DALI Concept CT

Baghøjtaler:
    DALI Concept 2
    Kan godt være det blir DALI Concept 1 i stedet grundet økonomi.

Og Sub:
    CERWIN-VEGA VE-28SX subwoofer

forstærker:
    DENON AVR-2307 surround receiver

• Niki W
    Niki W Tilmeldt:
    nov 2006

#5   23. nov 2006 Slet ikk noget der kan smide en komentar til den nye opsætning?

• Gregg V
    Gregg V Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 AV-enheder: 1 Svar: 12
    #6   26. nov 2006 Hej Niki,
    Det ser ud til at være en rimelig gode sammensætning. Du har fordelen at du kan opnå et godt lydbilled til film med de Dali'er. Tror dog du kommer til at mangel effekt når du lytter til musik. spar lige så stille sammen og købe en ekstra effekt til fronterne, Denon'en skal nok tage sig af subben.
    Hygge smiley

Kommentér på:
Vudering af opsætning

Annonce