{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

XBOX 360 vs PS3 {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en kammerat der lige har købt en XBOX 360, og har også tænkt på at købe en konsol, men jeg aner ikke hvilken først heldte jeg til PS3 pga. design og Blue-ray, og så er jeg bare mest til PS.

Men nu faldt jeg over en XBOX 360 elite der er 4-500 kr. billigere end en PS3, og har ladet mig fortælle den har HD-dvd, hvilket bringer mig til det næste spørgsmål..

Er der forskeld på hvordan de viser grafik, koster spil generalt det samme? hvis de er mere eller mindre ens der skal jeg vel bare vælge efter om jeg vil have HD-DVD eller Blue-ray, men det er jo så svært når det ikke er besluttet hvad der er kommet for at blive..

Mvh.
Kasper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XBOX 360 vs PS3
  • #1   12. sep 2007 Skal primært bruges til bil spil

• Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #2   12. sep 2007 kan 360 elite vise HD?

ved at den første 360 skulle man købe et hd DREV ekstern....

• #3   12. sep 2007 Min kammerat sagde bare at jeg skulle købe elite versionen pga. HD-dvd drevet da jeg sagde jeg hellere ville have en ps3 pga. blue-ray

• #4   12. sep 2007 hehe der er slet ikk noget vs der det hedder ps3, har sådan set kun hørt dårligt om den xbox 360, den larmer og alt muligt, ps3'ern kan oss en del mere, så jeg ville da klart vælge ps3 så der er sku da bare slet ingen tvivl ???

• #5   12. sep 2007 en anden mulighed er at købe den almindelige Xbox 360, den koster kun 23-2400kr. og så spiller prisen jo en rolle, så behøver jeg ikke tænke på hd-dvd vs blue-ray, desværre er den grim (i hvis)

• #6   12. sep 2007 Sidder og ser det her video review af dem:
    http://www.youtube.com/watch?v=t9gVb_eTrJk&mode=related&search=

• #9   12. sep 2007 har kun set til den første sammenligning i det klip, nettet her på arbejdet er så llangsomt på youtube, men han bliver stemplet som en XBOX fanboy i kommentarene, og filmen ar kun fået 2 stjerner:S

• #11   12. sep 2007 Har prøvet Dirt til computer og det er meget fedt, har også spillet en del grand turismo, men det er desværre kun til PS3.. :|

under alle omstændigheder venter jeg med at købe den til efter jul, skal på et skole forløb den 15 oktober og hvad end valget falder på vil jeg ikke kunne holde mig fra den når der skal læses smiley

• #12   12. sep 2007 Først lige til orientering er der ikke HD-DVD Drev i eliten... Der er hdmi udgang så du kan få 1080 billeder op på skærmen..... PT er der for mange fejl på X-Box´en til jeg vil købe en (dog har de ændret garentien til 3 år..., men hvor fedt er det hvis den aligevel bare er inde ved importøren i de 3 år....) Så er der det med spillene, hvad er man til, Sony laver flere spil der er beregnet til en alm famillie, her tænker jeg på div Buzz og singstar spil... Dog ser det ud til at Microsoft også er på vej med lidt i den retning (men hvad hjælper det når ens "box" aligevel er til rep,,,,)

• #14   12. sep 2007 Vist det er for underholdningens/ spillelysten skyld du vil have konsol, så køb 360. Men vist det er pga. mediecenter, high def.player osv så er det PS3.

Den nye 360 larmer ikke mere end PS3.

• #15   12. sep 2007 Fejlprocenten på xbox er over 20, og det er på ingen måde acceptabelt. Det er rigtigt de lige har udvidet til 3 år men det gælder _kun_ ring of death fejlen (hvor 3 af de røde lamper i fronten lyser).

På PS3 er fejlprocenten under 1.

Og som nævnt er der bestemt ikke HD-DVD i elite. Det eneste nye ved elite er at den ahr 120Gb HD og HDMI stik. Det er det eneste.

Jeg kunne aldrig finde på at eje en xbox. Jeg har så dårlig erfaring med dem man skulle tro det var løgn. Primært med deres support. Er man en af de heldige der får en fejlfri Xbox har man en fin og "billig" konsol med en masse gode spil til, men risikoen for at få en med fejl er simpelthen for stor, til at jeg turde tage den.

PS3 er en fuldendt maskine med et enormt potentiale. Den er allerede åben for netværk og mediedeling med PC og de løbende software opdateringer gør den meget fleksibel.

Der er kun 2 minuser ved PS3. Den bruger meget strøm så snart den er tændt uanset hvad man bruger den til (dog ikke meget mere end 360), og der er ikke mange fede spil til den endnu, men der kommer en masse interessante titler her til efteråret.

Bottom line: Jeg har ingen sympati for folk med xbox der får problemer. Det er i mine øjne en maskine der skal undgås så vidt muligt.

• #16   12. sep 2007 Hvis den ikke engang har HD-dvd drev så vil jeg hellere give 500 ekstra og få en PS3, troede faktisk 360'eren kom med HDMI stik i den billige version.. smiley

Ser om der evt. skulle komme et godt tilbud her til jul på PS3, kunne jo være jeg var heldig smiley

• #17   12. sep 2007 Jeg har begge to og vil sige rent grafik medsigt er det nogenlunde det samme...
    Xbox har nogle smarte features i forbindelse med Xbox live, hvor man kan hente en masse sjov indhold. Det har PS3 ikke, men derimod har den en web browser som tilgengæld er et rigtig godt værktøj smiley

Controlleren er langt bedre på Xboxen og du har langt bedre kontrol over både joystickene og aftrækkerne som har en fin trinløs følsomhed. Det har PS3 dog også men, det er bare ikke nær så raffineret. Xboxen har desuden vibrator indbygget...
    Men som det er sagt tidligere, så egner konsolerne sig kun til bil spil... Det er simpelthen umuligt at styre et skydevåben uden en mus, og så det sagt! smiley

Xboxen støjer dobbelt så meget som PS3!

PS3'en er bedre standardiseret med stik osv. hvor USB bliver brugt til alt perifært udstyr og HDMI, Toslink og Apparat stik er 100% standardiseret. På Xboxen skal du have en stor PSU liggende ved siden af, og alle stikkene er noget de selv har opfundet...

PS3 har uPnP klient. Xbox har også uPnP men udvidet med MCE extender, hvilket kan være særdeles interessant, hvis man kan holde støjen ud.

Personligt ville jeg til enhver tid satse på Blu-ray frem for HD-dvd, men billede medsigt er de 2 formater ens. PS3 har dog langt flere indstillings muligheder for at optimere billedet osv. Det skal ses op imod Xboxen er totalt elendig til DVD playback.

Alt i alt er jeg gladere for min PS3 end Xboxen ,og den er mere pc agtig, og du har mulighed for at køre andre OS på den hvis du skulle have de lyster osv.
    De er begge tæmmelig grimme og passer slet ikke ind i hifi racket, men det kan man vel lære at leve med... smiley

• #18   12. sep 2007 jeg har ps 3 og har haft 360 og tro mig ps 3 er SÅ MEGET bedere!!!

• #19   12. sep 2007 #micma18 .

Tak, hjalp meget smiley

Har som sagt altid været til PS, men kiggede mere og mere på en XBOX pga. prisen, Jeg har lige købt ny laptop og valgte en uden HDMI denne gang og det fortryder jeg lidt nu, og at vælge en konsol uden HDMI vil jeg ikke.

Det med at XBOX'en leger med dens egene stik er typisk Microsoft.

Hælder mest til PS3, kan den evt. købes billigt i tyskland eller england? gerne links for kender intet til køb af konsoller over nettet

• #20   12. sep 2007 jeg kan bedst lide PS3 på både udseende, controller og de spil der bliver lavet til den

• #21   12. sep 2007 jeg er meget tilfreds med min xbox 360, ved ik med ps3.. de brugte jo også meget længere tid på at lave deret 3'er og den koster en bondegård.. den er sikkert super god. Men det er prisen ikke.. og så kommer der sikkert snart en anden som er endnu bedre.

• #23   12. sep 2007 VÆR OPMÆRKSOM PÅ IKKE AT KØBE 20GB MODELLEN!!!!! den har ikk wifi lan og hdmi... køb 60 gb eller hvis du heldig at finde en 80 gb

• #24   12. sep 2007 Det er nemt nok Kim S.

20Gb modellen eksiterer slet ikke i EU, og den bliver udfaset i USA netop nu.

• #25   12. sep 2007 måske et dumt spørgsmål, men hvis jeg sætter en extern harddisk til den (ps3) kan jeg så f.eks. afspille en film eller musik? og hvordan med spil? har set i butikerne at de har spil liggende på harddisken, er det kun de spil der følger med eller kan man gøre det med alle spil man køber så man ikke behøver skifte dvd hele tiden :|

• #26   12. sep 2007 Ja til film og musik (hvis det er i de rigtige formater. Den afspiller desværre ikke divx eller xvid, men der findes konvertere). Nej til spil. De spil du ser ligge på dem i butikker er demoer der er blevet downloadet fra playstation netværket. Man kan ikke overføre egne spil til HDD'en. Men okay... Hvis et gennemsnitsspil fylder 25-30Gb er der heller ikke rigtigt plads til mere end max 2.

Eksterne HDD kan sagtens sættes til. De skal bare være formateret i fat32 filsystem.

• #27   12. sep 2007 du kan på playstation netværket købe blue ray film og spil... MEGET billigere end i butikkerne

• #28   12. sep 2007 Ahh... Nu skal vi vist heller ikke gøre det flottere end det er.

Jeg har ikke set en eneste film på PSN, og de spil der er derinde er alle nogle gamle klassikere eller nogle kun udviklet til PSN.

Warhawk er untagelsen (endnu), men det er kun billigere fordi man her kun får selve spillet, hvor hvis man køber det, får manual, indpakning og et bluetooth headset.

• #29   12. sep 2007 hvis du opretter dig på en add i usa får du flere spil og film titler frem... da den finder de der er på det amr marked

• #30   12. sep 2007 ... og det er så noget Sony sådan set forbyder dig at gøre. Bliv ikke overrasket hvis de en dag lukker din konto uden advarsel, da du sådan set har foretaget dokumentfalsknerri for at oprette sådan en konto.

• #31   12. sep 2007 nej nej nej.... hehe overdriv nu ikk

• #32   12. sep 2007 Samtykker og accepterer du ikke at de oplysninger du giver er korrekte?

Og da du er nød til at indtaste en amerikansk adresse er det vel løgn?

• #33   12. sep 2007 ja og de skulle hive mig i retten? hah tror de har andet at bruge deres tid på

• #34   12. sep 2007 det er sku ikk noget de gør noget ved.... da jeg og alle her i verden kan finde en proxy server i kina eller i russland som er annonym

• #35   13. sep 2007 Det er vel mere princippet i det. Jeg skrev jo også bare at du ikke skal blive overrasket hvis de lukker din konto.

Hvis du er rigtig heldig udelukker de måske endda din playstation fra netværket.

• #36   13. sep 2007 Lyder godt smiley

Kende i ikke en udenlansk side jeg kan købe den på? uden at den kun kan tage et eller andet andet format end de spil vi har i danmark kræver.

Kasper

• #37   13. sep 2007 forstod godt princippet..... men da der er flere film og spil, så forsætter jeg

Kommentér på:
XBOX 360 vs PS3

Annonce