1.658 visninger
|
Oprettet:
AUX indgang på DVD? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen jeg har sådan et Sourround sound set fra panasonic de eneste indgang stik bag på DVDén er 2 AUX stik. en hvid og en rød. og så selv. skart stik. så jeg vil lige høre om hvis man skal køre en projektor over Dvd afspilleren og man så bare kan køre de AUX stik igennem scart udgangen hvis i forstår men sådan et stik hvor de passer i håber i forstår
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Hvis jeg læser din tekst rigtig, så har du sådan en alt i en boks fra panasonic, med indbygget forstærker og dvd osv.?
Hvis det er tilfældet, så kunne jeg ikke forestille mig andet, end at Scart stikke var en UDGANG til dit tv eller projector eller whatever... Aux stikket derimod er en INDGANG, hvor du kan koble en tredjepart udstyr til, så du kan få lyden ud af dine højtalere, altså en mp3 eller båndoptager eller noget i den stil.
Men du er ikke helt fortabt, hvis din projektor ikke har scart stik, for scart stikket er egentlig bare en forklædning for ikke mindre end tre forskellige slags video signaler. Så gå ud og køb sådan en scart adaptor der kan lave signalet om fra scart til s-video, composit eller RGB, som er de tre signal typer der finde i scart stikket. Jeg ville nok vælge at finde en med s-video, da det er den mest normale og den med den bedre kontrast i billedet. Og kablerne er heller ikke monster dyre som f.eks. RGB hurtigt bliver! (Composit er langt det billigste med også langt det ringeste!)
S-video stikket kan du kende på at det til en forveksling ligner de stik der sidder på din computer mus og keyboard.
Når du køber adaptor stikket, så husk at køb en UDGANG eller en med en switch på, som kan skifte imellem ud eller indgang.
Håber det kunne bruges?
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
Jeg forstår godt nok ikke en fjer af alt det jeg skal ud og have fat i
men det er den Dell der er til salg herinde jeg har kigget på nemlig og det ville jo være bedst hvis det hele passede
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
jeg kan se der er et gult stik bag på den på det ene billed men det er vel også nok til at der kommer billed på? hvis bare de 2 andre stik det røde og hvide sidder i den scart adaport?
den scart adaptor er sådan en som man tit bruger til spille konsoller. det er sådan en her jeg mener.
http://img.game.co.uk/images/gameware/phonoscartadaptor.gif
det burde vel bare være det så er der både film og lyd?
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Det der sidder lige ved siden af derimod er et s-video stik, som jeg hellere vil anbefale! (Der sidder også 2 VGA stik på den, og det er i princippet RGB)
Det du skal bruge er jo et adaptor stik, og som tidligere skrevet en udgang!!! (Det vigtig det er en udgang ellers virker det ikke):
Derudover skal du self. også have noget kabel:
AV Connectiond har endda lavet det som et sæt
http://www.avconnection.dk/?PNo=07-242&SPage=S-Video-SVHS_Kabler
Det rød og hvide stik, skal du jo ikke bruge! Det er til stereo lyd, og det har du jo allerede inde i forstærkeren, så ingen grund til at gøre mere ved det!
AUX indgang på DVD?