1.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Optisk lydkort problem med Dts, DD ? Optisk lydkort problem med Dts, DD ?

hej drenge.

jeg har lige fået sat mine Receiver og computer sammen med en optisk kabel, men jeg har det problem at jeg ikke kan få dts, dolby digital osv af de formater til at fungere. den kan sagtens overføre ren stereo lyd som musik. men når det er dolby digital eller dts, så hakker lyden, altså på receiveren skriver den dts osv, men den kan bare ik styre signalet, hvad kan der være galt ?

Lydkortet er en Realtek high defition audio på et Asus P5E3 bundkort.

Receiveren er en NAD T765

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optisk lydkort problem med Dts, DD ?
  • #1   7. jan 2008 indstil khz

• #2   7. jan 2008 hvor skal jeg instille det henne, og hvad skal det stå til ?

• #3   7. jan 2008 burde du kunne ændre i dit lyd korts indstillinger har også realtak på min store com

• #4   7. jan 2008 på en eller anden måde har jeg fået løst problemet smiley prøvede mig bare lidt frem.. jeg skulle åbenbart ha hentet nogle codec som kan sende signalet direkte gennem det optiske kabel, for så at blive behandlet i receiveren..

• #5   7. jan 2008 så det jo fint smiley

• #6   8. jan 2008 jeg har åbenbart stadig et problem.. jeg kan ik få den til at sende dts lyd gennem SPDIF udgangen :-S når signalet er et 5,1 signal så laver opfatter receiveren det som dolby digital hele tiden.. os selvom det ER dts som filmen køre med ? jeg har prøvet at kigge lidt i mit AC3 Filter. men kan ik rigtig få det til at virke. nogen som ved hvad man skal gøre ?

• #7   8. jan 2008 Hvis der bare kommer lidt signal igennem, så er du jo sikker på at det er sat nogenlunde rigtig op... Den hakken du oplever det kan skyldes forstyrrelser eller for lav båndbredde? Så du skal nok have fat i et bedre kabel, hvis jeg skulle komme med et bud.

• #8   8. jan 2008 det er et godt kabel.. og der kommer fint signal igennem.. se mit spørgsmål lige før dit indlæg.. det jeg har problem med nu.. dolby digital og stereo køre fint igennem.. men den kan ik finde ud af når det er dts lyd, så køre den det bare som dolby digital os :-S

• #9   8. jan 2008 jamen, DD/DTS kræver meget større båndbredde, og det er et kendt problem, at netop de komprimerede formater har svært ved at køre igennem primært optiske kabler.

• #10   8. jan 2008 Hvad er det for et kabel

• #11   8. jan 2008 det er et Lindy Premium Gold optisk kabel på 10 meter.. men der burde vel ik være nået når jeg nu godt kan overføre dolby digital ? så burde den da os kunne overføre dts ? når jeg sætter en dvd film på med dts lyd på computeren.. så opfatter receiveren det bare som dolby digital. kan det være nået i mit AC3 filter ?

• #12   8. jan 2008 skal lige siges at jeg godt kan teste dts lyd i lydkorts instillingerne. og der skriver den så os dts lyd på receiveren.. så det burde jo kunne gå igennem.

jeg har os prøvet at kigge på det ASIO4ALL du har fortalt mig om tidligere.. men det kan jeg ik rigtig få til at virke

• #13   8. jan 2008 DD / DTS virker såvidt kun med passthrough, så ASIO4ALL vil nok ikke virke i den sammenhæng... Men det kan nu sagtens passe at DTS ikke virker, også selvom DD virker, for DTS køre meget højere bit rate end DD, og jo flere kanaler jo værre / bedre smiley

Og 10m. kabel det er også lige på spidsen af hvad der kan lade sig gøre bare med alm. S/PDIF(pcm ukomprimeret) så det undre mig egentlig ikke at du har problemer med den komprimerede lyd.

Kommentér på:
Optisk lydkort problem med Dts, DD ?

Annonce