{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

mod af rør CD afspiller. {{forumTopicSubject}}

ja så er der lagt planer i ovnen. min Rør CD afspiller skal også have en overhaling. der bliver skiftet koblings og afkoblings kondensatorer, det vil blive smidt mundorf silver caps i. og så vil jeg bypasse opampen "opa2406" og koble DAC`en direkte til rørene. og så vil forsøge at hæve forsynings spændingen til rørene, så der kommer mere hug på. og så vil jeg bypasse tilkoblings relæet til udgangen på CD afspilleren, og erstatte lakrids ledninger og stik med nerve audio sølv signal kabler, og så bliver de monteret direkte i printet. og så bliver kondensatorerne i netfilteret også skiftet ud til C-Caps..

opgradering løber op i ca 800kr med alle dele. og så er der min egen arbejdsløn.... forløbet til løbende blive opdateret og ilustreret,.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mod af rør CD afspiller.
  • #1   10. dec 2008 rørene er nu skiftet til russiske militær rør. og det hjalp en del på lyden. nu skal julen lige være overstået og så begynder jeg at købe dele hjem til mods..

• #2   11. dec 2008 http://cgi.ebay.com/Burson-Audio-Opamp-Kills-OPA2604-AD827-OPA2132-Dual-X2_W0QQitemZ110322504757QQihZ001QQcategoryZ3272QQtcZphotoQQcmdZViewItem

så fandt jeg den opamp jeg skal bruge.. smiley en "spec" opamp som afliver opa2604, opa627 og alle de andre IC opamps. IC opamps er ikke designet til audio brug. og vil altid spille derefter...

denne opa er slet ikke et IC modul. men en meget specielt udviklet opa til Hifi brug, som har en konstruktions tid på over 50timer. alle komponenter er brændt ind, og har gennemgået en meget streng kvalitets kontrol med under 1% afvigelser på komponenterne.. en absolut super Hi-end Opa, det kan ikke laves bedre smiley

• #3   11. dec 2008
    hehe.. jeg får den i julegave af damen.. hehe.. hun aner ikke hva det er eller hva den kan, og er sådan set også ret så lige glad, men hvis jeg kan blive glad for sådan en dims, så må jeg godt få den i gave.. hehe..

og så bliver det nok sprague teflon NOS caps og PLIO nos caps til CD afspilleren.. og nøj hvor jeg er spændt på at høre den efter denne omfattende opgradering. caps koster ca 300kr at få hjem.. så der er opgraderinger for ca 1000kr.. så lidt må det sgu give.

• #4   15. dec 2008
    er lidt i tvivl om jeg skal vælge 2 mono burson diskret opbygget opamps, og montere en dual mono sokkel, som passer i 2604opa stereo soklen, og så på den måde holde højre og venstre OPA adskilt, eller om jeg bare skal købe en stereo burson opa og jokke direkte ned i stereo soklen. ?

• #5   17. dec 2008
    Jeg har nu fundet losningen, istedet for at skifte opa og alt muligt andet, saa kan jeg slet og ret fjerne OPampen totalt, og bypasse hele kredslobet, saa jeg kobler PCM1742KE Da converteren direkte til rorene via 2 x 0.47uf 630V caps. jeg fjerne ror nr 2, som kun fungerer som en buffer, og bypasse soklen, og saa monteret jeg et sylvania nos ror i istedet, og kobler udgangen paa sylvania roret direkte til RCA stikket via 2 x 0.47uf 630V caps. og saa vil jeg udskifte alle dioderne i kredslobet ud til schottky dioder. og saa er der ikke mere at komme efter. billigere nemmere og bedre kan det ikke gores. saa skal jeg udskifte DACen og det ser ikke ud til at vaere helt nemt..

• #6   17. dec 2008
    ps jeg kan yderligere haeve spendingen til 91V i stedet for 75V det burde ogs[ gore at roret arbejder mere stabilt.

Kommentér på:
mod af rør CD afspiller.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce