{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.713 visninger | Oprettet:

Baghøjttalere - montering i loftet {{forumTopicSubject}}

Er stødt ind i et problem. Det involverer min kone... smiley

Hun har længe prikket til mig om at hun ikke vil have baghøjttalerne (Infinity Reference 11 mkII) stående på diverse møbler ved siden af sofaen, men hellere vil have dem op på væggen.

Mit problem er at jeg er lidt ked at at skulle sætte dem op på væggen da jeg er bange for det ikke kan bære ordentligt, de vejer alligvel en fire fem kilo.

Jeg overvejer dog at lave nogle kroge i højttalerne og hænge dem fra loftet med to stålwirer i hver. Det ved jeg kan bære dem, men vil lige høre jer proff'er derude hvad angår selve lyden. Når det kun er surround, vil det så være en meget dårlig idé?

Tak på forhånd for hjælp og forståelse!

Mvh Bjarke, der bestemt ikke er under tøflen, men bare gerne vil have fred

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baghøjttalere - montering i loftet
  • #1   13. maj 2010 Jeg har et sæt dali concept 1 og hænger med bagsiden op mod loftet.

Jeg lavet selv 4 vinkel beslag og 4 beslag til at skrue på højtalerne.
    det virker ganske fint, og konen acceptere det= fred...

johnny

• #2   13. maj 2010 Konefred vejer allligevel tungt smiley

Men i dit tilfælde har højttaleren jo kontakt med loftet, min plan var at hænge dem i wirer, tror det har en indflydelse på lyden. Men når de ikke skal spille meget bund så ved jeg bare ikke hvor meget.

• Sten P
    Sten P Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
    #3   13. maj 2010 jeg har min b&w xt2 til at hænge på min væg som er en gibsvæg. det kan sagtens holde..

det gælder om at bruge det rigtige til montering.

• #4   13. maj 2010 Hej

Jeg Har 1 sæt Dali Concept 1 hængende i loftet med de her beslag (link fjernet)

Hilsen Ole

• dan h
    dan h Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #5   13. maj 2010 Hej Bjarke,

din idé er ganske god! frithængende med luft bagtil. Det problem du bare løber ind i er at du skal have hændning på så de peger tilpas meget nedaf for at få den rigtige lydgengivelse!

nu er det sådan på meget hjemme hifi og sikkert også dine Infinity Reference 11 mkII er det nok svært at finde ud af hvor meget spredning af lyden der er! om det er 30,40,60 eller 80 grader.

Bedste råd er: få konen til at agere wire og find ud af om du kan leve med at lyden kommer derfra! det kommer ikke til at ødelægge lydbilledet at du sætter dem op i wire. Bare der er luft omkring dem!

• #6   13. maj 2010 Min far har hængt han dali concept 2 højttalere, vws hjælp af velcro. boret velcroen fast til vægen (i dit tilfælde loftet) også bare spændt det om højtaleren, og det holder rigtig godt.

Kommentér på:
Baghøjttalere - montering i loftet

Annonce