{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Mads C
Mads C
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 20

Søger en surround forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har ikke så meget styr på det der audio-ting her smiley
Men jeg søger en surround forstærker.
Den skal være sort, minimum hdmi 1.3, skal ha DTS-HD, pre-qut til min fronthøjtalere.
Gerne så mange watt så muligt, til så lille pris som muligt smiley
Kigger gerne efter noget brugt.

Hilsen > Mads C

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en surround forstærker
  • Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    jun 2010

• #2   8. feb 2011 (link fjernet)

Lander nok i omkring 5200.- med fragt.

Der får du 150W i 6 ohm i stedet for 125W i Marantzen.

• #3   8. feb 2011 Som Andreas H siger, så vil jeg også anbefalde dig Marantz, her får man kvalitit for pengende, hvor den har masser af kraft og overskud.

Ja ja det er meget flot at Pioneer har 150 i 6 Ohm, men hvis du så lige kigger på hvad den har strømforsyning, så bruger Pioneeren kun 410watt hvor Marantzen bruger 650watt, altså 240watt mere end pionner, det vil jo så sige at Marantz har en større strømforsyning, og dette er også vigtigt for at bevare kontrollen over højttalerne...

• #4   8. feb 2011 Sådan Andreas H, dejligt med lidt tilføjelser smiley

• #5   8. feb 2011 Nu er der jo temmelig stor forskel på strømforsyningers effektivitet og på hvor meget varme der bliver produceret i forstærker delen, og dermed hvor mange ampere der går spildt. F.eks så har Pioneers anden største model (LX-83) kun en 330W strømforsyning og den er alligevel LAANGT mere strømstærk end de mindre modeller med 410W, simpelthen pga nyere/mere effektiv teknologi med køligere driftstemperatur/mindre ampere spild.
    Det siger lidt om hvor meget du kan sammenligne de tal.

Desuden kan du se at Marantzen kun stiger meget lidt i effekt fra 8ohm til 6ohm, hvor Pioneer´en stiger betydeligt mere. Det vidner sådan set om at den ER mere strømstærk end Marantzen når det kommer til stykket, men det siger vi ikke til nogen smiley

• #6   8. feb 2011 Tror i der er en grund til at Pioneer´en vejer 1.5kg mere end Marantzen i øvrigt smiley En årsag kunne måske være at Pioneer har valgt og bruge væsentlig mere plads til køleprofiler. Hvilket igen er med til og forbedre effektiviteten.

• #7   8. feb 2011 thomas A: jeg tror ikke du kan sammen ligne de to pioneer forstærkers strømforsyning med hianden.
    vsx 2020 køre med analog forstærker, og skal derfor bruge en større strømforsyning for der går meget til spilde.
    en lx-83 derimod køre med digital forstærker og udnødtere derfor strømen bedre fra strømforsyning.

ret mig gerne hvis jeg tager fejl. ;o)

men hvad de to forstærker angår(Marantz/pioneer), vil jeg sige de har tæt på lige meget "power".

• #8   8. feb 2011 Det var sådan set også det jeg mente. Men stadigvæk kan der jo sagtens være forskel på effektiviteten i 2 forskellige analoge forstærkere, ligesom der også kan være stor forskel på effektiviteten i strømforsyningen. Men Andreas´s påstand om at Marantz er bedre kvalitet end Pio´en er lettere tvivlsom. Kram plejer som regel ikke være det der vejer mindst smiley

• #9   8. feb 2011 nå okay, så er jeg med smiley

• #10   8. feb 2011 Test af LX-53, som har 100% samme indmad som VSX-2020 bare en anden front i Alu:
    http://whathifi.com/Review/Pioneer-VSX-LX53/

I 5 ud 11 Pioneer receivers som whathifi har testet har de valgt og give 5 stjerner.

Kigger man på Marantz har 0 ud 4 testet receivere opnået 5 stjerner. Så min tvivl om at Marantz er bedre kvalitet bliver da kun større og større smiley

• #11   9. feb 2011 Men nu er det jo heller ikke watten som er det vigtigste i en forstærker, alle kan jo lave en forstærker med en djævlens masse watt, men det svære at en god konstruktion som er holdbar og levere varen fuldt ud og holdbar.

• #12   9. feb 2011 Og det med test, jahe i mine øjne skal man ikke bruge det til noget som helst, for det er samme med film anmeldelse, det kan være at anmelderen syns at det er en kanon god film, men mens at kunde gruppen syntes at det er noget være L... men som regl er det jo typisk omvendt ved film anmeldelse, men det er en anden snak smiley

men min pionte er at man ikke altid kan bruge den anmeldelse/test til noget, for hvis det ikke levere op til kunderens forventninger så er det ligegyldt hvor god anmeldelsen/testen har været.

Men ellers er der kun en ting at sige til Mads nu, du må tage ud for at lytte på sagerne, dette gavner dig meget bedre, for vi bliver heldigvis aldrig enige her i forummet, om hvad er det bedste og hvorfor smiley

• Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    jun 2010

#13   9. feb 2011 Der er ikke nogen, som har nogen brugte bud??

• Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    jun 2010

• Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    jun 2010

#15   11. feb 2011 Når det blev til Marantzen. Den er jeg sku glad ved smiley
    spiller super nice, og kan en masse frække ting.

• #16   11. feb 2011 Sådan Mads

vor har du købt den henne?

Kommentér på:
Søger en surround forstærker

Annonce