Hvor skal lyden komme fra? {{forumTopicSubject}}
Hey folks
Stuen er næsten færdig, stedet hvor der ses film. Helst så stort som muligt! 360cm er der at gøre godt med.
http://swagner.dk/projektor/k0.JPG
Har 4 ideer, vil gerne høre jeres vurdering, hvad I ville vælge.
Det skal være iorden, film skal spilles med høj volume, men er ikke HIFI nørd der vil gældsætte mig for ”überclass”.
Højtalersystemet skal formentligt kun bruges til film, forventer noget andet til alm musikafspilning.
Cerwin Vega XLS-6, 799,- (*4+ center = 4395,-) Plus XLS-15 Sub = 8894,- (plus forstærker)
(link fjernet)
Denne højtaler er 30cm bred, det ser således ud, uden billedet rammer højtaler.
(link fjernet)
Cerwin Vega XLS-12 2.699,- stk er noget sjovere, med ovenstående tilbehør er det oppe på 12.694,- plus forstærker.
(link fjernet)
Først nu det slår mig at der ikke behøver være en meter fri under billede til højtaller, men blot godt 35 cm (lidt mere end ovenstående). Derfor dette lidt overflødige billede.
(link fjernet)
Harman Kardon HKTS30 5.1 pakken her, ser fornuftig ud, og så er højtaller kun 10cm brede! 4.295,- Plus forstærker.
http://www.av-connection.dk/?PGr=4935&ML=1316
Logitech Z 5500 Digital til 2.536,-
(link fjernet)
Det system er også kun 10cm brede, synes det giver et meget godt look med denne billedstørrelse.
(link fjernet)
Logitech løsningen er jo væsentlig billigere, og de systemer jeg har hørt rundt omkring, spiller forbavsende godt, men har endnu ikke hørt det i sådan en sammenhæng her, har du?
Derudover vil jeg nok primært have koblet projektor til en computer hvor dvd´er ligger som imagefil med alle lydspor osv. Så vil alligevel skulle trække lyd ud fra en computer, og ikke dvd afspiller.
Jeg hælder meget til sidste løsning, men bliver jeg for skuffet over lyden?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
Kender ikke det sæt Jesper linker til men . Virker da som
et godt bud
du skriver at det skal spille høj volume
Hvor stort er rummet ?
Vh Tommy
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 14
Tak for link, ser egentligt fornuftigt ud...
Tommy:
32 kvadratmeter... 2,5 til loft...
maj 2006
Komisk nok, så bor jeg i Randers hvor sættet er til salg.. Ellers tak for buddet...
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
(link fjernet)
Eller den her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4991&ML=1814
Den sidste er måske en anelse overkill.
feb 2010
Men hvis du vil bitstreame de nye HD-lydspor fra computeren kræver det et ATI graffikort fra minimum 5*** serien. F.eks:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=594229
dec 2008
Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121
cw er skide godt til at blæse taget af hytten af og producere bas i rå mængder så naboens pacemaker nærmest går i stå!! En kanon fest højttaler er det bestemt også!!! Er det god lyd for dig og det falder i din smag, må det være det du skal gå efter. Omvendt hvis du vil blive forført at GO´ LYD skal du over i en anden boldgade. God lyd er for mig når det bare lyder tæske godt og du bare liiige skal høre et nummer mere. Lækker stram, dyb bas.. tredimensionel diskant og mellemtone hvor små detaljer går perle klart igennem! Forestil dig at du nærmest får en "go lyds orgasme"
Kef sættet som der bliver foreslået er langt at foretrække frem det elendige logitech sæt. Det spiller udemærket men går lidt i knæ ved høje lydniveauer hvor logitech kan spille højere. Men jeg tror uden tvivl at du vil blive mest glad for kef-sættet.
Som sagt giv os lidt flere guldkorn at gå efter så skal du se.
dec 2008
maj 2006
Parion:
Efter din beskrivelse af lyd, er god lyd for mig nok Cerwin Vega, Har faktisk et sæt 5m på badeværelset, som giver væsentligt bedre lyd end nogle gamle fancy Philips højtalere som er i køkkenet... Godt med bass er jeg tilhænger af... Så bliver nok noget CV med bedre front, som vil kunne bruges mere alsidig i stuen, hellere se film uden lyd på en måned, og så ha råd til bedre lyd senere =)
Oplevede faktisk engang en lyd-orgasme engang i bilen. Havde byttet mig til et Bluetinium dvd HU som jo kunne alt.... bortset fra at spille rent... Da jeg en dag gik tilbage til det gamle Panasonic af rimelig høj klasse, kunne jeg jo ikke komme væk fra bilen igen... sikke et skift....
Mht. Brugt... Der har jeg en skepsis. Frygter lidt at få fat i noget som bare har fået en gang tæsk til en masse fester, som så nærmest er defekt... Hvordan plukker man lettest de "produkter" ud?
feb 2010
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 3 Emner: 83 Svar: 395
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=379
Så nu er der måske endnu mere forvirring omkring valget
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 113
og er det for dyrt så kig mit link der er et hammer godt tilbud
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=442
dec 2008
Hvad angår brugt er det meget sjældent jeg køber nyt. Hele mit anlæg er købt brugt bortset fra nogle få ting. Du kan langt hen af vejen se og hører om de står med noget for-kneppet lort! Møre ophæng, skratten eller mislyde fra en eller flere enheder, døde diskanter (behøves dog ikke at betyde at de er meget mishandlet)
Thomas A
Nu er cw bestemt eller i lavet til at forfører men til at spille op til med råstyrke hvor mange mærker nærmest giver en pive lyde når det glæder volume.
Ordet lyd-orgsme skal du ikke tage så bogstaveligt
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 234
Hvis du er ovre i noget filmlyd for drengerøve med smæk på bassen og god bund så synes jeg bestemt du skal overveje cv (c**V** ...V for Vega)
er stærkt imponerer over hvor godt en højtaler som typisk cv kan lyde. Jeg bruger mine to ve-15'er til lyd og musik og for mig er det det helt rigtige valg, det giver sgu noget for pengene synes jeg, jeg ville kigge på noget brugt derfra i hvert fald, og for Guds skyld hvis du får muligheden for at høre de højtalere du overvejer, så bare gør det! lyt lyt lyt, du kan ikke nare din hjerterytme og dit åndedræt og det smil du får på læberne når du hører det du vil have, om det så er logitech, Cerwin-Vega, Bowers & Wilkins eller Et sæt grand Utopia
Held og lykke med det
Hvor skal lyden komme fra?